Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма)

Урок № 46 М. Павленко. Повість «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських»

Урок № 46

М. Павленко. Повість «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських»

Мета: допомогти учням краще усвідомити зміст твору, його ідейно-художні особливості; розвивати навички виразного читання, переказування, визначення головних епізодів та основної думки, порушених проблем

Очікувані результати: учні знають зміст прочитаних розділів повісті, коментують його, власне висловлюють розуміння, усвідомлюють роль і значення свого духовного розвитку.

Теорія літератури: повість-казка, реальне, фантастичне, художні образи, художні засоби, композиція.

Обладнання: портрет письменниці, видання твору, ілюстрації до нього, «чарівна скринька»

Тип уроку: комбінований.

  • I. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Діти, як і багато дорослих, люблять незвичайні, містичні пригоди. З такими пригодами стикнулися Софійка та її друг. Про це — на сьогоднішньому уроці.

  • ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Перевірка домашнього завдання.

  1. Заслуховування розповідей про життя та творчість М. Павленко.
  2. Переказ ключових епізодів прочитаних розділів повісті-казки «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських».
  • III. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу
  1. Виразне читання повісті-казки.

(Учні виразно читають розділи 22–41 твору «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських».)

  1. Словникова робота.

(Проводиться за питаннями учнів.)

  1. Обмін враженнями щодо прочитаного. Евристична бесіда.

— Куди приїхала Софійка разом із тіткою? (У село Половинчик до бабусі.)

— Чому село мало таку назву? (Бо, за словами дідуся, половина жіноцтва з нечистою силою знається.)

— Що вигадали діти, Сашко й Софійка, для того щоб розібратися в таємницях сусідської квартири?

— Як історія з привидами в сусідській квартирі пов’язана з родом Кулаківських? (Саме на місці Софійчиного будинку була оселя, у якій колись жили пращури Вадима Кулаківського. Під час пожежі вони трагічно загинули.)

— Чи сподобались вам нові розділи твору?

  • ІV. Закріплення знань, умінь і навичок
  1. Завдання пошуково-дослідницького характеру.

Складіть сюжетний ланцюжок подій до прочитаних розділів повісті-казки.

Орієнтовна відповідь

У бабусі

®

Відьмине озеро

®

художник із Києва

®

Відьмин ставок

®

 

®

Сашко й Софійка в сусідській квартирі

®

пророкування старця

 

  1. Гра «Чарівна скринька».

(Учитель демонструє учням «чарівну скриньку». Усередині лежать картки з написаними назвами предметів. Учні по черзі витягують картку й пояснюють, яку роль зазначений на ній предмет виконує у творі.)

Весільна сукня. (Її шила тітка Сніжана.)

Чорнобілка. (Кішечка, яку Софійці подарував її приятель.)

Повня. (Під час повні у квартирі, що нижче поверхом, відбуваються дивні речі й чути голоси.)

Шафа. (Потрапивши всередину шафи, можна було мандрувати в часі й просторі.)

Русалонька. (Улюблена казка Софійки.)

Блакитна стрічка. (Ця стрічка то з’являлася у квартирі, то опинялася на шиї чорного кота Фантика.)

Коралі. (Старовинне намисто, у якому виходили заміж усі жінки із Софійчиної родини.)

Фантик. (Чорний кіт сусідки баби Валі.)

  • V. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Знати зміст опрацьованих розділів повісті-казки М. Павленко «Русалонька із 7-в…», переказувати, аналізувати, висловлювати щодо прочитаного власну думку.

  • VІ. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Як ви вважаєте, чи варто намагатися розгадувати таємниці?

Категорія: Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма) | Додав: uthitel (08.03.2018)
Переглядів: 123 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: