Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма)

Урок № 44 Контрольна робота № 4. Творчість «О. Стороженка, Б. Лепкого, Л. Костенко, В. Симоненка»

Урок № 44

Контрольна робота № 4. Творчість «О. Стороженка, Б. Лепкого, Л. Костенко, В. Симоненка»

Мета: виявити рівень знань, умінь та навичок учнів із метою контролю й корекції; розвивати логічне та образне мислення, пам’ять, уміння висловлювати й аргументувати власні думки

Очікувані результати: учні знають матеріал опрацьованих тем, уміють характеризувати героїв, ідейно-художні особливості вивчених творів, висловлювати власні судження та обґрунтовувати їх.

Теорія літератури: засоби гумористичного зображення, диптих.

Обладнання: тестові завдання у двох варіантах

Тип уроку: контроль і корекція знань, умінь і навичок.

  • І. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Що таке щастя? На це непросте питання намагаються відповісти багато письменників різних епох і народів. Герої одних творів, наприклад Климко, намагаються всіма силами допомогти іншим, відчувають свою відповідальність за долю близьких та друзів, і цим щасливі. Інші, як Павло чи господарі Мишки, щастя бачать у задоволенні своїх потреб, стяганні багатства за раху­нок інших, навіть якщо це призводить до чийогось лиха. Про це ви поміркуєте на сьогоднішній контрольній роботі.

  • ІІ. Основний зміст роботи
  1. Інструктаж щодо виконання тестових завдань.
  2. Написання учнями контрольної роботи.

Варіант І

Початковий та середній рівні

(Кожна правильна відповідь — 1 бал; кожна правильно встановлена відповідність — 0,5 бала.)

  1. Заклик відкривати «духовні острови» звучить у вірші В. Симоненка

А «Лебеді материнства»

Б «Гей, нові Колумби й Магеллани…»

В «Перехожий»

Г «Ти знаєш, що ти — людина…»

  1. Визначте тему вірша Ліни Костенко «Крила».

А Любов до рідного краю, до всього живого, що нас оточує.

Б Сенс людського життя.

В Моральний вибір та духовність людини.

Г Охорона довколишнього середовища.

  1. Прочитайте уривок з оповідання О. Стороженка «Скарб» і визначте, який художній засіб у ньому використано.

«Хвалить шинкар п’яницю, а дочки своєї за нього не віддасть!»

А гіперболу (перебільшення)

Б комічне прислів’я

В фразеологічне порівняння

Г метаморфозу

  1. Прочитайте уривок із казки Б. Лепкого «Мишка» й визначте, який художній засіб у ньому використано.

«Перше побачили великі черевики на деревляних підошвах, а там обшарпана спідниця, а вище полатана сорочка, а вище обличчя, худе, худе, лиш шкура та кості, лиш ці червоні, заплакані очі».

А портрет

Б метафору

В означення, епітети

Г фразеологізми

  1. Установіть відповідність між прикладами художніх засобів та прийомів, використаних О. Стороженком в оповіданні «Скарб», та їх визначенням.

1 «Така з неї добра і покірна жінка; а як дійде діло до її Павлуся, то як скажена стане…

…Пика широка та одутловата, як у того салогуба, а руки білі та ніжні, як у панночки».

2 «Пообідає і знов куня; коли зимою, то знов у просо, а коли літом, то вийде в садок, ляже під грушею, а часом, глянувши угору, трошки й розсердиться: “Бісові груші,— пробубонить,— які спілі, і над самісінькою головою висять, а ні одна ж то не впаде у рот”».

3 Щастя, як горох з мішка, так і сиплеться; глита, як той пуцвіринок; галас підійме, буцім з його чортяка лика дере; останеться мов сліпий без поводиря; їсть, аж за ушима лящить.

4 «Наймичка доглядала Павлуся, як рідна мати: і годує його, і голову йому змиє, і розчеше, і роздягає, і стеле, так йому у вічі й дивиться, думку його відгадує, бо Павлусь за ввесь день і пари з рота не пустить; хоч би часом чого і схотів, вже не попросить; якось йому й слово важко вимовити».

А гіпербола
(перебільшення)

Б фразеологічні
порівняння

В комічне (гумор)

Г метаморфоза

Д протиставлення
(антитеза, антоніми)

 

Достатній рівень

(Кожна правильна відповідь — 1,5 бала.)

  1. Якою, на ваш погляд, хоче бачити В. Симоненко людину? Відповідь обґрунтуйте.
  2. Складіть паспорт-характеристику поезії Л. Костенко «Чайка на крижині».

Високий рівень

(Правильна, змістовна, цікава відповідь — 3 бали.)

  1. Виконайте одне із завдань.

А Напишіть твір-мініатюру на тему «Щастя людське — у чому воно?» (за прочитаними творами та власними спостереженнями).

Б Висловіть своє судження про роль грошей у житті людини. Наскільки вони є цінними для неї? (за прочитаними творами та власними спостереженнями).

Відповіді: 1Б; 2В; 3Б; 4А; 5: 1Д, 2В, 3Б, 4А.

Варіант ІІ

Початковий та середній рівні

(Кожна правильна відповідь — 1 бал; кожна правильно встановлена відповідність — 0,5 бала.)

  1. У вірші В. Симоненка «Лебеді материнства» лебеді символізують

А гордість, гідність

Б мрію, політ фантазії

В вірність, любов

Г красу, недоторканість

  1. Визначте тему вірша Ліни Костенко «Чайка на крижині».

А Любов до рідного краю, до всього живого, що нас оточує.

Б Сенс людського життя.

В Моральний вибір та духовність людини.

Г Охорона довколишнього середовища.

  1. Прочитайте уривок з оповідання О. Стороженка «Скарб» і визначте, який художній засіб у ньому використано.

«Така з неї добра і покірна жінка; а як дійде діло до її Павлуся, то як скажена стане… …Пика широка та одутловата, як у того салогуба, а руки білі та ніжні, як у панночки».

А гіперболу (перебільшення)

Б фразеологічні порівняння

В комічне (гумор)

Г протиставлення (антитезу, антоніми)

  1. Прочитайте уривок із казки Б. Лепкого «Мишка» й визначте, який художній засіб у ньому виділено.

«Була собі мишка. Така, як і другі: сіренька, маленька, кінчасті вушка, довгий, гладкий хвостик».

А портрет

Б метафора

В порівняння

Г фразеологізми

  1. Установіть відповідність між виділеними у фрагментах із казки Б. Лепкого «Мишка» прикладами художніх засобів та їх визначенням.

1 «Була собі мишка. Така, як і другі: сіренька, маленька, кінчасті вушка, довгий, гладкий хвостик».

2 «Там не боялася нікого. Ні пишно вбраного когута, що ходив, мов жандар, ні круторогого вола, що лежав біля стайні, мов гора, і ремигав, ні господині, що на ціле село торохкотіла терлицею, а язиком ще голосніше, ніж терлицею — нікого!».

3 «— Мої корови тільки молока дають, що кіт наплакав… Тепер ми самі не маємо, що пити. Спитайте в наших сусідів. Може, продадуть; вони на гроші ласі й рідного батька продали б, а в нас нема що продавати, хоч і хотіли б».

4 «Перше побачили великі черевики на деревляних підошвах, а там обшарпана спідниця, а вище полатана сорочка, а вище обличчя, худе, худе, лиш шкура та кості, лиш ці червоні, заплакані очі».

А портрет

Б метафора

В означення,
епітети

Г фразеологізми

Д порівняння

 

Достатній рівень

(Кожна правильна відповідь — 1,5 бала.)

  1. Схарактеризуйте образ ліричного героя з вірша В. Симоненка «Лебеді материнства», застосувавши інтерактивний метод «Сонечко» (або «Ґронування»).
  2. Складіть паспорт-характеристику поезії Л. Костенко «Крила».

Високий рівень

(Правильна, змістовна, цікава відповідь — 3 бали.)

  1. Виконайте одне із завдань.

А Напишіть твір-мініатюру на тему «Що значить бути Людиною?» (за прочитаними творами та власними спостереженнями).

Б Складіть новий маршрут Мишки й запишіть її спостереження над людьми та їхніми вчинками.

Відповіді: 1В; 2Б; 3Г; 4В; 5: 1В, 2Д, 3Г, 4А.

  • ІІІ. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Найскладнішим для мене сьогодні на уроці було…

Категорія: Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма) | Додав: uthitel (08.03.2018)
Переглядів: 5430 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: