Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма)

Урок № 31 Позакласне читання. Григір Тютюнник. «Вогник далеко в степу»

Урок № 31

Позакласне читання. Григір Тютюнник. «Вогник далеко в степу»

Мета: ознайомити учнів з іншим твором письменника, допомогти усвідомити його ідейно-художню цінність; викликати інтерес до читання книжок; розвивати навички самостійної роботи з книгою, спостереження над художнім текстом, виділення головного та висловлення власних думок із приводу прочитаного

Очікувані результати: учні усвідомлюють ідейно-художню цінність повісті, уміють самостійно працювати з текстом, виділяють ключові моменти, висловлюють із приводу прочитаного власні думки.

Теорія літератури: повість; герої твору; тема, ідея; сюжет, композиція; художні особливості.

Обладнання: підручник, портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього; таблиця; книжкова виставка, читацькі щоденники

Тип уроку: бесіда з позакласного читання.

Птах сильний крильми, людина — друзями.

Вірменське прислів’я

  • I. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку
  1. Робота з епіграфом.

Поясніть зміст епіграфа до уроку.

  1. Вступне слово вчителя.

Книжок про Другу світову війну, нелегкий повоєнний час дуже багато. Перлиною серед них є повість Гр. Тютюнника «Вогник далеко в степу». Нехитра розповідь головного героя про те, як він із друзями долає щодня вісімнадцять кілометрів дороги в училище, щоб принести зі сніданку шматок хліба своїй голодній тітці, зворушує та вражає. У підлітків різні долі, характери й мрії, об’єднує ж їх одне — дружба, готовність допомогти й підтримати, а ще — скалічене голодом і сирітством дитинство, яке змушувало навіть малих ставати до станків і працювати по-дорослому. Але не тільки це. Герої відчули справжню радість, коли власноруч зробили корисну річ. Відчули задоволення від нелегкої праці… Орієнтиром у безмежному книжковому морі та у виборі цінностей істинних і фальшивих стане для вас наш сьогоднішній урок.

  • ІІ. Основний зміст роботи
  1. Огляд читацьких щоденників.
  2. З’ясування читацьких інтересів.
  3. Слово бібліотекаря або вчителя.

(Бібліотекар або вчитель дає учням поради щодо роботи з тематичними та іншими бібліотечними каталогами.)

  1. Завдання учням.
  2. Визначте жанр, тематику твору Гр. Тютюнника «Вогник далеко в степу».
  3. Поясніть назву твору.
  4. Зачитування, переказ ключових епізодів повісті.
  5. Обмін враженнями щодо прочитаного. Евристична бесіда.

— Чи сподобалася вам повість? Чим саме?

— Чим ця повість відрізняється від твору «Климко»?

— Чи вважаєте ви фінал повісті оптимістичним і добрим?

— Які автобіографічні моменти є у творі?

— Якими були взаємини хлопців? Чи можна назвати їх справжньою дружбою?

— Хто з товаришів Павла вам сподобався найбільше?

— Який образ-символ змальовано в повісті?

— Зачитайте кінцевий епізод повісті. Яка художня деталь цього епізоду найбільше звертає на себе увагу, зворушує?

  1. Складання анкети «Характеристика улюбленого героя».

Характеристика улюбленого героя твору

Ім’я

Павло

Вік

П’ятнадцять, ішов шістнадцятий

Батьки

Сирота

Учинки, дії

Кожного дня ходив в училище за вісімнадцять кілометрів, щоб підгодувати тітку; відновлював розбиту після бомбування хату

Характер

Добрий, співчутливий

 

  1. Літературна гра «“Так” чи “Ні”».
  2. Робота з текстом.

Знайдіть уривок повісті про те, як майстер показував учням свої робочі інструменти, як милувався ними і як діти були захоплені цим видовищем. Зачитайте цей фрагмент і прокоментуйте його.

10. Проблемне питання.

— Як зрозуміти поведінку водія, котрий скинув Павлика з машини на ходу?

  • ІІІ. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
  1. Завдання для всього класу.

Зробити запис до читацького щоденника (або написати відгук про книгу).

  1. Індивідуальне завдання.

Дібрати народні прислів’я, вислови видатних людей про щастя, сенс життя.

  • ІV. Підсумок уроку

Проблемне запитання.

— Де знаходиться ваш вогник?

(Наприклад: у вікні рідного дому, біля комп’ютера, телевізора, це ліхтар на дитячому майданчику, де ми збираємося з друзями…)

Категорія: Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма) | Додав: uthitel (05.08.2018)
Переглядів: 56 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: