Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма) |
Урок № 30 Григір Тютюнник. «Климко». Художні особливості твору Мета: допомогти учням засвоїти морально-етичні уроки повісті, її художні особливості; розвивати навички виділення й переказування найбільш вражаючих епізодів твору, висловлення власних роздумів із приводу прочитаного; розвивати вміння вести спостереження над художнім текстом, виділяти художні засоби та з’ясовувати їхню роль Очікувані результати: учні знають зміст твору та вміють його переказувати, пояснюють його художні особливості, висловлюють власні роздуми про значення доброти в людському житті. Теорія літератури: повість; ідея; герої твору; художні засоби, художня деталь. Обладнання: підручник, портрет письменника, тексти повісті, тестові завдання, таблиця Тип уроку: вивчення нового матеріалу. Гримить мені пам’ять у серці, як ртуть: Б. Олійник
Поясніть зміст епіграфа до уроку.
Давно відійшли в минуле роки Другої світової. Діти війни стали дідусями й бабусями, навіть обзавелися правнуками. Тоді чому ж нас не залишає байдужими розповідь про дитину воєнного часу Климка? Можливо, тому, що доброта і любов, здатність відчути чужий біль, уміння вчасно підставити своє, хоч і слабеньке, плече допомоги — цінності, які не старіють. У маленького Климка й інших героїв повісті Гр. Тютюнника є чого повчитися всім нам, навіть дорослим і досвідченим. Про це ми й будемо міркувати сьогодні на уроці.
Тестові завдання.
А Першої світової війни Б Другої світової війни В кріпаччини Г у наш час
А у ваговій Б у бараці В на пероні Г на вокзалі
А продавала книжки Б купувала борошно В спілкувалася з давньою подружкою Г міняла трояндову сукню
А бо її річ дешево оцінили Б вона була гордою і не хотіла мати справу з бороданем В передумала міняти, вирішила носити сама Г злякалася, що її осудять люди
А Слов’янськ Б Артемівськ В Київ Г Соледар
А добрим і щирим словом поспівчував старенькій Б поділився своєю їжею В байдуже пішов далі Г поклав у пелену гроші
А 5 рублів Б 12 рублів В 15 рублів Г нічого не заплатив
А утік, бо страшенно злякався Б заплакав, бо нічим не міг допомогти В тримаючи дівчину за руку, кричав, щоб її відпустили Г побіг звати на допомогу партизанів
А він був їй за сина Б він був їй за робітника В вона знала, що хлопець залишився сиротою Г знала, що хлопцеві нікуди йти
А гарячим борщем Б парним молоком В смачною кашею Г пиріжками з картоплею
А автобусом Б кіньми В на потязі Г пішки
А від голоду Б від фашистської кулі В від застуди Г від холери Відповіді: 1 Б, 2 А, 3 Г, 4 Б, 5 А, 6 Г, 7 Г, 8 В, 9 А, 10 Б, 11 Г, 12 Б.
Зазвичай, героїв художніх творів поділяють на позитивних і негативних. Як ви вважаєте, чи завжди це можна зробити, як, наприклад, у випадку із солдатом ворожої армії, старим чехом, що пригостив Климка печивом, і «своїми» — поліцаями на базарі? Зробіть висновки. (Люди різні, потрапляють у будь-які обставини, стають солдатами не зі своєї волі, але головне — щоб вони завжди залишалися людьми.)
Схарактеризуйте образ Климка від імені будь-кого із персонажів (Зульфата, Наталії Миколаївни, шевця, тітки Марини та інших).
(Учні розповідають про художні особливості повісті.)
Проаналізуйте твір Григора Тютюнника «Климко», застосовуючи інтерактивний метод «Шість капелюхів».
Підготуватися до бесіди з позакласного читання за повістю Гр. Тютюнника «Вогник далеко в степу».
Гра «Найуважніший та найстаранніший учень». Назвіть один пейзаж, портрет, діалог, епітет, одне порівняння, одну метафору з повісті, які запам’яталися, і отримайте звання найуважнішого та найстараннішого учня сьогоднішнього уроку. | |||||||||||||||||||
Переглядів: 981 | |
Всього коментарів: 0 | |