Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма) |
Урок № 29 Григір Тютюнник. «Климко». Ідея самопожертви. Морально-етичні уроки повісті Мета: допомогти учням усвідомити ідеї твору та особливості їх майстерного, художньо переконливого втілення; розвивати навички читання, переказування твору, виділення ключових епізодів та деталей, уміння висловлювати власні думки з приводу прочитаного, оцінювати життєві явища Очікувані результати: учні знають зміст прочитаних частин твору, аналізують повість, характеризують образ Климка, висловлюють власні думки про загальнолюдські цінності. Теорія літератури: мова персонажів; художня деталь; тема, ідея. Обладнання: підручник, портрет письменника, ілюстративні матеріали до біографії, видання твору, ілюстрації до нього Тип уроку: вивчення нового матеріалу. З добротою одного серця і тисяча талантів не зрівняється. Японське прислів’я
Поясніть зміст епіграфа до уроку.
Маленький чоловік, подолавши сотні кілометрів і небезпек, які його спіткали, повертався додому з почуттям виконаного обов’язку, адже в його торбині — омріяна сіль і навіть пляшечка справжнього молока для маленької Олі. Залишається тільки дивуватися мужністю, добротою й жертовністю цього дитячого серця. Чи буде доля прихильною до маленького героя — дізнаємося на сьогоднішньому уроці.
Робота над переказом. Перекажіть ключові епізоди прочитаних розділів повісті «Климко».
(Учні виразно читають четверту умовну частину (V–VІ розділи) повісті.)
(Проводиться за питаннями учнів.)
— Чи сподівалися ви, що кінець повісті буде саме такий? — Чому автор, на вашу думку, закінчив повість такою трагічною нотою? — Чи міг би Климко в тій ситуації врятуватися і як саме? — Яку промовисту деталь використав автор у кінці твору? — З якими почуттями очікували Климка вчителька та його друзі?
Визначте основні думки та морально-етичні уроки повісті Гр. Тютюнника «Климко». Очікувані відповіді Основні думки: — засудження війни; — оспівування героїчних, мужніх учинків; — утверджування гуманізму в стосунках між людьми; — уславлення доброти, чуйності, здатності до самопожертви заради інших. Морально-етичні уроки: — помічати людей, які потребують нашої допомоги і, по можливості, їх підтримувати; — не втрачати людської гідності за будь-яких обставин; — виявляти співчуття й милосердя, бути відповідальним.
Розгадування кросворда.
Знати зміст повісті «Климко», уміти виділяти головне, характеризувати героїв, підтверджуючи свої думки цитатами з твору.
Визначити художні особливості повісті Гр. Тютюнника «Климко».
Творча робота. Складіть коротеньку «Пам’ятку Добра». (Наприклад. 1. Думай не лише про себе, свої інтереси. 2. Роби так, щоб поруч із тобою було приємно, комфортно, надійно.) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 707 | |
Всього коментарів: 0 | |