Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма) |
Урок № 27 Григір Тютюнник. Повість «Климко» Мета: допомогти учням глибше усвідомити ідейно-художній зміст повісті, її сюжет; розвивати навички виразного читання, виділення головних епізодів, переказування твору; самостійної роботи з книгою Очікувані результати: учні знають і переказують зміст прочитаних розділів, усвідомлюють ідейно-художню цінність повісті; уміють виділяти головні епізоди твору, коментувати їх, висловлювати з приводу прочитаного власні думки. Теорія літератури: сюжет; композиція, повість; головні та другорядні герої. Обладнання: підручник, портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього Тип уроку: вивчення нового матеріалу. Хто осмислено спрямовується заради добра в небезпеку і не боїться її, той мужній, і в цьому мужність. Аристотель
Поясніть зміст епіграфа до уроку.
Для справжніх лицарів немає вікових обмежень. У повісті Гр. Тютюнника «Климко» маленькі хлопчаки відчайдушно захищають гідність своєї улюбленої вчительки й навіть надають їй реальну допомогу. Війна примусила їх раптом подорослішати й узяти на свої плечі велику відповідальність. Про це ми й поміркуємо на сьогоднішньому уроці.
Літературний диктант.
(Учні виразно читають другу умовну частину (ІІІ розділ повісті).)
(Проводиться за питаннями учнів.)
— Як побудовано цей розділ повісті? (Автор здійснює екскурс у минуле Климка й розповідає про життя в колишній шахтній ваговій після того, як він залишився повним сиротою і без житла; говорить, заради кого він пішов по сіль.) — Що найбільше вразило вас у цьому розділі? — Які риси характеру героя виявилися в його діях та вчинках? — Як вели себе італійці-окупанти? Які почуття викликають у вас ці сцени? — Прокоментуйте сцену на базарі, коли вчителька не захотіла поміняти в спекулянта на продукти свою сукню. (Деякі люди наживалися на війні, учителька, зрозумівши це, не захотіла мати справи з людиною, яка збагачується на чужому горі. Хлопці, як маленькі лицарі, виступили на її захист.)
Проблемні завдання.
Знати зміст опрацьованих розділів, уміти виділяти ключові епізоди, переказувати їх, аналізувати, висловлювати щодо прочитаного власну думку.
Інтерактивна вправа «Сонечко». У вигляді малюнка «Сонечко» схарактеризуйте героя повісті Гр. Тютюнника — Климка. | |
Переглядів: 748 | |
Всього коментарів: 0 | |