Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма)

Урок № 26 Григір Тютюнник. Воєнне дитинство в повісті «Климко»

Урок № 26

Григір Тютюнник. Воєнне дитинство в повісті «Климко»

Мета: ознайомити учнів із матеріалом про життя й творчість Григора Тютюнника, викликати інтерес до вивчення творів письменника; розвивати навички виділення головного, сприйняття та засвоєння матеріалу на слух, виразного читання й спостереження над художнім текстом

Очікувані результати: учні знають матеріал про життя й творчість видатного письменника Гр. Тютюнника, розповідають про події часів Великої Вітчизняної війни, вдумливо й виразно читають і переказують фрагменти повісті, проводять паралелі між особистим життям автора й сюжетом твору.

Теорія літератури: повість; автобіографічність і сюжет твору.

Обладнання: підручник, портрет письменника, ілюстративні матеріали до біографії, видання твору, ілюстрації до нього

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Благо, що дарує нам мистецтво, не в тому, чого ми від нього навчаємося, а в тому, якими ми завдяки йому станемо.

О. Вайльд

  • I. Актуалізація опорних знань учнів

Аналіз контрольної роботи.

  • ІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку
  1. Робота з епіграфом.

Поясніть зміст епіграфа до уроку.

  1. Вступне слово вчителя.

З великою теплотою й любов’ю письменник Гр. Тютюнник змалював свого героя Климка в однойменній повісті. Щоб зробити це так зворушливо й переконливо, напевне, треба самому пережити щось подібне, укласти в образ героя велику частку власної душі, небайдужої до чужого горя, сповненої любові до людей. Те, що зробив герой,— це не тільки подвиг, а й приклад великого гуманізму, величі душі маленької людини. Про це поміркуємо на сьогоднішньому уроці.

  • ІІІ. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу
  1. Розповідь учителя.

План розповіді

  1. Початок шляху майбутнього письменника.
  2. Від робітничого до філолога.
  3. Збірки оповідань та новел.
  4. Високі нагороди за творчість.
  5. Робота з підручником.

Опрацювання статті про життя й творчість письменника.

  1. Виразне читання.

(Учні виразно читають першу умовну частину повісті Гр. Тютюнника «Климко» (І–ІІ розділи).)

  1. Словникова робота.

Партизан — учасник збройної боротьби в тилу ворога.

Галети — печиво.

  1. Обмін враженнями щодо прочитаного. Евристична бесіда.

— Події якого часу описано в повісті?

— Що ви знаєте про ці важкі для людей часи?

— Про що, на вашу думку, свідчить сцена зустрічі Климка із солдатом ворожої армії?

(У лавах фашистської армії були й випадкові люди, які потрапили туди під примусом і не могли поводитися жорстоко.)

— Які труднощі довелося долати на своєму шляху хлопчикові, із чим боротися? А чи змогли б ви так, чи переживали у своєму житті щось подібне (голод, холод, необхідність іти незнайомою, небезпечною дорогою)?

— Прокоментуйте епізод із галетами, коли хлопчик зарив їх у солому, а потім повернувся за ними?

(Герой погидував подарунком ворога, але здоровий глузд переміг, печиво можна було обміняти на інші продукти.)

  1. Проблемне питання.

— Як ви гадаєте, чи заслуговують діти війни на особливу увагу суспільства?

  • ІV. Закріплення знань, умінь і навичок

Питання та завдання учням.

— Чи можна твір «Климко» назвати автобіографічним? Спираючись на знання біографії письменника, доведіть свою думку.

  • V. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Уміти розповідати про письменника, знати зміст опрацьованих розділів, виділяти ключові епізоди, коментувати їх, висловлювати власну думку.

  • VІ. Підсумок уроку

Літературна гра.

Назвіть якнайбільше прикмет місцевості України, де проходить дія повісті (або ознак часу).

Категорія: Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма) | Додав: uthitel (05.08.2018)
Переглядів: 12 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: