Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма)

Урок № 23 М. Стельмах. «Гуси-лебеді летять». Образ чутливого до краси хлопчика Михайлика

Урок № 23

М. Стельмах. «Гуси-лебеді летять». Образ чутливого до краси хлопчика Михайлика

Мета: допомогти учням глибше зрозуміти образи повісті, їхню роль у розкритті задуму автора; розвивати навички характеристики героїв, виявлення взаємозв’язків та взаємовпливів, уміння висловлювати та відстоювати власну думку

Очікувані результати: учні знають зміст твору, уміють характеризувати героїв, висловлювати про них власну думку, підтверджувати судження цитатами з твору.

Теорія літератури: образи героїв, головні та другорядні герої.

Обладнання: підручник, портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Бо що мені та слава галаслива
Про ті дива за тридев’ять морів,
Коли я досі і малого дива —
Землі своєї ще не зрозумів.

Є. Плужник

  • I. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку
  1. Робота з епіграфом.

Поясніть зміст епіграфа до уроку.

  1. Вступне слово вчителя.

Людей завжди вабили й хвилювали зорі — «їхня довершена і завжди нова краса, і таємнича мінливість, і дивовижні розповіді про них». З дитинства був закоханий у зорі й головний герой повісті М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять» Михайлик. Хлопець мріяв засвітити свою зорю, яка б осяювала людям шлях до краси й добра. Про це ми й поміркуємо сьогодні на уроці.

  • ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
  1. Робота над переказом.

Перекажіть ключові епізоди прочитаних розділів повісті «Гуси-лебеді летять».

  1. Робота з текстом.

Зачитайте уривок повісті. Визначте, який це вид опису та за допомогою яких засобів створено поетичну картину.

«Підем далі, де небо аж ллється в ліси і струшує з них листя. І от уже низом стало срібно-срібно, вище — золотаво, а вгорі — блакитно. Це березняк, що побратався з полохливою осичиною. Чи є вітер, чи нема його, а вона, позеленівши, тремтить і тремтить, наче холод і переляк увійшли в кожний листок».

  • ІІІ. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу
  1. Виразне читання.

(Учні виразно читають четверту умовну частину повісті (VII–ІХ розділи).)

  1. Словникова робота.

(Проводиться за питаннями учнів.)

  1. Обмін враженнями щодо прочитаного. Евристична бесіда.

— Як ви розумієте епіграф до сьомого розділу: «Зоря іде — долю веде»?

— Поясніть, що мав на увазі дідусь, говорячи онукові: «Такий він був наш латаний талан»?

— Поясніть вислів «І радість і горе ходили цієї ночі разом».

— Чому Михайлик із школи додому першого дня «не йшов, а летів»?

— Яку дивину спостерігали односельці Стельмахів? Який одяг здавався Михайликові найкращим і чому?

  1. Завдання та питання учням.

Розкажіть про шкільне приладдя Михайликового дитинства. Що таке чорнило, як воно робилося?

  • ІV. Закріплення знань, умінь і навичок

Проблемне питання.

— Поміркуйте, про які загальнолюдські цінності йдеться в повісті Михайла Стельмаха «Гуси-лебеді летять».

  • V. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Знати зміст твору, уміти характеризувати героїв, висловлювати про них власну думку.

  • VІ. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Сонечко».

У вигляді малюнка «Сонечко» складіть характеристику головного героя повісті — Михайлика.

Категорія: Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма) | Додав: uthitel (05.08.2018)
Переглядів: 12 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: