Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма) |
Урок № 22 М. Стельмах. «Гуси-лебеді летять». Система образів повісті Мета: допомогти учням усвідомити значущість проблем, які порушуються у творі, їхню важливість для сьогодення та ідейно-естетичну цінність; розвивати творчі здібності, здатність аналізувати твір та робити власні висновки Очікувані результати: учні усвідомлюють значущість проблем, що їх у своїй повісті порушує М. Стельмах; вдумливо й виразно читають і коментують ключові епізоди, висловлюють з приводу прочитаного власну думку. Теорія літератури: автобіографічна повість; сюжет, композиція. Обладнання: підручник, портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього Тип уроку: вивчення нового матеріалу. Мені здається,— може, я не знаю,— В. Симоненко
Поясніть зміст епіграфа до уроку.
Селянська родина ледве кінці докупи зводить, але в ній росте талановита дитина, яка понад усе хоче навчатися. І батьки ідуть на нечуваний крок — продають єдину корову-годувальницю, щоб відкрити для сина шлях у широкий світ. І він, ставши відомим письменником та громадським діячем, справджує сподівання своєї родини. Давайте поміркуємо про це сьогодні на уроці.
Розкажіть про найяскравіші епізоди другого й третього розділів повісті.
— У зв’язку з чим герой повісті зробив висновок, «що сміх і гріх живуть по сусідству»? — Що думає герой, коли бачить на полі обрис жінки, яка несе обід чоловікові-хліборобу? — Хто і з якого приводу сказав Михайликові: «Хай тобі, дитино, завжди, завжди добре буде поміж людьми»? — Що робила в лісі Люба й про що це свідчить? — З якої незвичайної делікатності дідуся дивувалися сусіди?
(Учні виразно читають третю умовну частину повісті (IV–V розділи).)
(Проводиться за питаннями учнів.)
— Які нові риси характеру головного героя виявилися в цих розділах? — Що нового дізналися ви про його батьків? — Що особливого було в збиранні Михайликом грибів?
Визначте головних та другорядних героїв твору.
Установіть відповідність між другорядними героями та їх характеристикою.
Відповідь: 1 Д, 2 В, 3 Б, 4 А, 5 Г.
Робота з текстом.
(У героя змалку була прив’язаність до землі, пошана до хліборобської праці, разом із тим він мав романтичну мрію — здобути знання, побачити широкий світ і здійснити щось велике та визначне, корисне для людей.)
Знати зміст опрацьованих розділів, уміти їх переказувати, визначати риси характеру героїв, пояснювати їхні дії та вчинки.
Творча робота. Складіть «родове дерево» сім’ї Стельмахів. | |||
Переглядів: 491 | |
Всього коментарів: 0 | |