Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма) |
Урок № 19 А. Чайковський. «За сестрою». Художні особливості повісті Мета: допомогти учням усвідомити ідейно-художні особливості, героїко-романтичний характер повісті, майстерність автора в розкритті теми та ідеї, образів героїв; розвивати навички аналізу епічного твору, характеристики героїв, визначення ролі художніх засобів у творі Очікувані результати: учні знають зміст вивчених розділів повісті А. Чайковського «За сестрою», характеризують образи, визначають фольклорні мотиви, художні засоби, ужиті у творі. Теорія літератури: героїко-романтична повість, романтичний герой; сюжет, композиція; тема; образ; художні засоби. Обладнання: підручник, портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього Тип уроку: формування вмінь та навичок. Коли хоробрість веде, щастя її супроводжує. Марк Тулій Цицерон
Поясніть зміст епіграфа до уроку.
Сприйняття художнього твору читачем залежить не тільки від цікавого змісту, а й від того, наскільки автор зможе яскраво, образно описати події, передати почуття й переживання героїв. Існує багато художніх засобів, що допомагають розкрити художні образи, вплинути на свідомість людини. Про письменницьку майстерність А. Чайковського ми й поговоримо сьогодні на уроці.
Завдання пошуково-дослідницького характеру.
(Опорні слова до характеристики Павлуся Сміливий, рішучий, відчайдушний, витривалий, відданий у дружбі, лицар за вдачею, по-важає батьків і рідних, кмітливий, працьовитий, уміє скористатися будь-якою нагодою для ря-тування себе й інших, гордий, вдячний.)
«“Бач, який тепер бадьорий! — подумав Павлусь.— А на аркані у Непорадного то скривився, начеб кислицю вкусив. А що, а що, смакував козацький аркан? Ах ви, чортові сини! Колись я з вами ще стрінуся”. …Та зараз йому стало соромно від тих слів. Це ж негарно. Ось той Девлет-гірей так поводився з ним, як із сином, а він йому загрожує. “Еге ж, бо мене йому треба було! А так, то звав би мене християнським псом, як і інші, уся та погань татарська. Чого вони нас зачіпають, мордують? Хіба ж ми їм заважаємо? Ні, ні, ми стрінемось ще!”»
«Чи є у повісті А. Чайковського “За сестрою” те, що перегукується з нашим часом, може бути повчальним для сучасного школяра».
Маршрут: село Спасівка — український придніпровський степ — Свиридова могила — Дике поле перед Східним Кримом — татарське селище Коджамбак — Бахчисарай. (Виступають заздалегідь підготовлені учні.)
Скласти усний твір «Чи є в нашому житті місце для романтики?».
Інтерактивна вправа «Дружня порада». Від імені літературного героя дайте своїм товаришам дружні поради, які були б важливими в їхньому житті. (Наприклад. — Вивчай звичаї своїх предків, запорозьких козаків, загартовуйся фізично та морально. — Не впадай у відчай у скрутній ситуації, намагайся знайти вихід. — Не лінуйся вчитися, пізнавати нове, це може знадобитися в подальшому житті. — Будь вірним своїй родині, рідній землі. Навіть вороги цінують вірність та відданість і не довіряють зрадникам…) | |
Переглядів: 1507 | |
Всього коментарів: 0 | |