Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма) |
Урок № 15 Т. Г. Шевченко. «Заповіт». Виразне читання напам’ять Мета: допомогти учням глибше усвідомити ідейно-художню цінність творів Т. Г. Шевченка за допомогою застосування засобів виразного читання; розвивати пам’ять, навички виразного читання, постановки виконавського завдання, акторські здібності Очікувані результати: учні усвідомлюють ідейно-художню цінність творів Т. Г. Шевченка, уміють виразно читати вірші напам’ять, коментувати їх. Теорія літератури: виразне читання, темп; пауза, логічний наголос, інтонація; ідея. Обладнання: підручник, портрет письменника, видання твору, аудіозапис пісні, художнього читання Тип уроку: виразне читання напам’ять. І буде правда на землі… Т. Шевченко
Поясніть зміст епіграфа до уроку.
Мало хто так уболівав за долю України, як Шевченко, через те його вірші сповнені експресії — у них то гнів, то сум, то замріяність. Передати ці почуття автора, його ідеї маєте сьогодні саме ви на уроці виразного читання.
Повторення відомостей із теорії виразного читання (темп, інтонація, пауза, логічний наголос).
Повторення вірша напам’ять, відпрацювання інтонації.
Спробуйте передати палку мрію Т. Шевченка про те, що будуть знищені всі поневолювачі, а українці заживуть новим, вільним життям у дружбі, злагоді й мирі і що його, людину, яка боролася за це світле майбутнє й поклала на вівтар Вітчизни своє життя, теж не забудуть.
(Можна провести у вигляді конкурсу.)
Зразок кросворда
На основі творів Т. Г. Шевченка складіть його психологічний портрет. (Т. Шевченко постає перед нами розумним, спостережливим, щирим і співчутливим мрійником і разом із тим людиною, яка реально оцінювала тогочасну дійсність.)
Скласти усний твір «Яким я бачу майбутнє України» або дати відповідь на питання «Як ви вважаєте, за яких умов і коли справдяться мрії Шевченка про “сім’ю вольну, нову”?».
Інтерактивна вправа «Мікрофон». — Найкращим читцем сьогодні був (була)… | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 522 | Коментарі: 3 | |
Всього коментарів: 0 | |