Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма)

Урок № 15 Т. Г. Шевченко. «Заповіт». Виразне читання напам’ять

Урок № 15

Т. Г. Шевченко. «Заповіт». Виразне читання напам’ять

Мета: допомогти учням глибше усвідомити ідейно-художню цінність творів Т. Г. Шевченка за допомогою застосування засобів виразного читання; розвивати пам’ять, навички виразного читання, постановки виконавського завдання, акторські здібності

Очікувані результати: учні усвідомлюють ідейно-художню цінність творів Т. Г. Шевченка, уміють виразно читати вірші напам’ять, коментувати їх.

Теорія літератури: виразне читання, темп; пауза, логічний наголос, інтонація; ідея.

Обладнання: підручник, портрет письменника, видання твору, аудіозапис пісні, художнього читання

Тип уроку: виразне читання напам’ять.

І буде правда на землі…
Повинна буть, бо сонце встане
І оскверненну землю спалить…

Т. Шевченко

  • I. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку
  1. Робота з епіграфом.

Поясніть зміст епіграфа до уроку.

  1. Вступне слово вчителя.

Мало хто так уболівав за долю України, як Шевченко, через те його вірші сповнені експресії — у них то гнів, то сум, то замріяність. Передати ці почуття автора, його ідеї маєте сьогодні саме ви на уроці виразного читання.

  • ІІ. Основний зміст роботи
  1. Колективна робота.

Повторення відомостей із теорії виразного читання (темп, інтонація, пауза, логічний наголос).

  1. Робота в парах.

Повторення вірша напам’ять, відпрацювання інтонації.

  1. Постановка виконавського завдання.

Спробуйте передати палку мрію Т. Шевченка про те, що будуть знищені всі поневолювачі, а українці заживуть новим, вільним життям у дружбі, злагоді й мирі і що його, людину, яка боролася за це світле майбутнє й поклала на вівтар Вітчизни своє життя, теж не забудуть.

  1. Виразне читання напам’ять вірша «Заповіт» Т. Г. Шевченка.

(Можна провести у вигляді конкурсу.)

  • ІІІ. Закріплення знань, умінь і навичок
  1. Читання перекладів «Заповіту» Т. Шевченка, їх порівняння.
  2. Огляд складених удома кросвордів та їх розгадування.

Зразок кросворда

1

Ф

О

Л

Ь

К

Л

О

Р

 

 

 

 

 

 

2

Т

О

П

О

Л

Я

 

 

 

 

 

 

3

Б

А

Л

А

Д

А

 

 

 

 

 

4

З

А

П

О

В

І

Т

 

5

У

К

Р

А

Ї

Н

А

 

 

 

6

Д

Н

І

П

Р

О

 

 

 

 

 

  1. Те, що взяв за основу Шевченко, створюючи баладу «Тополя»; синонім поняття «усна народна творчість».
  2. Твір Т. Шевченка, у якому вжито метаморфозу.
  3. Ліро-епічний твір фольклорного історичного або героїчного змісту, часто з елементами фантастики.
  4. Найвідоміший у світі вірш Т. Г. Шевченка, перекладений багатьма мовами.
  5. Країна дум, мрій, сподівань великого письменника.
  6. Ріка, про яку згадує поет у «Заповіті».
  7. Творча робота.

На основі творів Т. Г. Шевченка складіть його психологічний портрет.

(Т. Шевченко постає перед нами розумним, спостережливим, щирим і співчутливим мрійником і разом із тим людиною, яка реально оцінювала тогочасну дійсність.)

  • ІV. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Скласти усний твір «Яким я бачу майбутнє України» або дати відповідь на питання «Як ви вважаєте, за яких умов і коли справдяться мрії Шевченка про “сім’ю вольну, нову”?».

  • V. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Найкращим читцем сьогодні був (була)…

Категорія: Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма) | Додав: uthitel (05.08.2018)
Переглядів: 522 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: