Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 6 клас (нова програма) |
Урок № 65 П. Глазовий. «Заморські гості», «Похвала» Мета: ознайомити учнів з іншими творами гумориста П. Глазового, викликати інтерес до читання його гуморесок; розвивати вміння іронічно, критично, з почуттям гумору сприймати явища навколишньої дійсності й самого себе; удосконалювати навички аналізу художніх особливостей гуморесок Очікувані результати: учні знають зміст вивчених творів; виразно та вдумливо читають гуморески; аналізують їхні художні особливості; висловлюють власні думки щодо іронічного та критичного ставлення до життя. Теорія літератури: гумор, сатира, іронія, гумореска. Обладнання: портрет письменника, видання його творів, ілюстрації до них; аудіозаписи художнього читання гуморесок П. Глазового Тип уроку: комбінований.
Вступне слово вчителя. Відомий вислів «Скільки ти знаєш мов, скільки разів ти людина». І справді, лише для людини властива свідома мова. На жаль, у нас досить гостро стоїть питання знання рідної мови, бо часто ті, хто послуговується іншою мовою, не знають до пуття ні одної, ні іншої. Гуморески П. Глазового гостро підмічають усі недоліки й дотепно їх висміюють. Це стосується й таких рис характеру, як марнословство, лестощі, простодушність та довірливість. Посміємося ж разом і зробимо висновки!
Перевірка домашнього завдання. (Розповідь про письменника-гумориста, виразне читання гуморесок П. Глазового, висловлення своїх міркувань та вражень.)
Опрацювання статей та рубрик підручника.
(Проводиться за питаннями учнів.)
— Що ви знаєте про Канаду? Чи живуть там українці? Чому вони туди виїхали? — Поясніть, чому канадці так уболівають за стан української мови в Києві? (Тому що в Канаді живе багато вихідців з України, які, незважаючи ні на що, зберегли українські традиції й мову, любов до своєї далекої батьківщини.) — Що автор критикує в гуморесці? (Формальне ставлення державних службовців до державної мови.) — Це гумористичний чи сатиричний твір? Свою думку обґрунтуйте. — Чому, на вашу думку, так гостро постають питання щодо користування та вдосконалення української мови? — Визначте головну думку цієї гуморески. (Мова — духовна скарбниця кожного українця; доки живе мова, доти існує нація.) — Чи актуальна на сьогодні гумореска П. Глазового «Заморські гості»? Свою думку обґрунтуйте.
(Проводиться за питаннями учнів.)
— Про кого йде мова в цій байці? (Про муху й павука.) — Яким постає перед нами павук? Підтвердіть свою відповідь рядками з тексту. — Якою показано муху? Знайдіть і зачитайте ці рядки в байці. — З якою метою павук так нахвалює муху? — Знайдіть і зачитайте мораль цієї байки. — Які риси людської вдачі засуджує автор в образах мухи й павука? — Який алегоричний зміст приховують у собі ці образи? — Визначте головну думку цього твору.
Поєднайте поняття з гуморесок П. Глазового зі словами, до яких вони відносяться. 1 роль А бездоганна 2 розбиратися Б славетний 3 Тарас Бульба В дужі 4 мова Г у людях 5 плечі Д найважча Відповіді: 1Д, 2Г, 3Б, 4А, 5В.
Вивчити напам’ять будь-яку гумореску П. Глазового. Підготуватися до захисту творчого проекту «Український гумор».
Інтерактивна вправа «Мікрофон». — Мені сподобалася думка про те… | |
Переглядів: 945 | |
Всього коментарів: 0 | |