Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 6 клас (нова програма) |
Урок № 62 С. Руданський. Співомовки «Добре торгувалось», «Гуменний» Мета: ознайомити учнів із біографією письменника С. Руданського та його співомовками, допомогти зрозуміти викривальний пафос цих творів; розвивати навички виразного й усвідомленого читання алегоричних творів, виділяти їхні головні думки, характеризувати героїв та порівнювати їх Очікувані результати: учні вміють розповідати про основні факти біографії С. Руданського; знають особливості співомовок; пояснюють їхній викривальний зміст; характеризують і порівнюють героїв співомовок; висловлюють власну думку про важливість почуття гумору. Теорія літератури: гумореска, співомовка, інверсія. Обладнання: портрет письменника, ілюстрації до біографії, видання творів Тип уроку: вивчення нового навчального матеріалу.
(Виразне читання та аналіз байок.)
— Наведіть приклади алегорії у відомих байках. (Муха — набридлива людина, яка не соромиться ходити туди, куди її не запрошують, і користуватися плодами чужої праці; Щука — нечесна, корислива людина, яка уникає відповідальності за свої злочини завдяки хабарам.)
Вступне слово вчителя. Степана Руданського, із творчістю якого ми познайомимося, називали «найвеселішою людиною в найсумнішому місці». Він працював лікарем, бачив багато людських страждань. Не тільки допомагав хворим, причому часто безкоштовно, а й підтримував їх веселим, підбадьорливим словом, своїми вигаданими співомовками.
Опрацювання статей та рубрик підручника.
Співомовка — короткий віршований ліро-епічний твір, часто побудований на якомусь народному анекдоті, приказці або казковому мотиві. Інверсія — одна зі стилістичних фігур мови, яка полягає в незвичному розташуванні слів у реченні, щоб найбільш значуще слово чи слова особливо підкреслити, звернути на них увагу.
(Проводиться за питаннями учнів.)
— Чи сподобалася вам ця співомовка? Чим саме? — Який вид усної народної творчості ліг в основу співомовки? (Народний анекдот.) — Кого висміяв С. Руданський у творі? — Яка головна думка співомовки? (На мудрого й хитрого завжди знайдеться ще хитріший та мудріший.)
(Проводиться за питаннями учнів.)
— Що смішне, а що сумне у творі? — Кого та за що висміює автор у співомовці «Гуменний»?
Складіть порівняльну характеристику різних жанрів комічного.
Уміти розповідати про письменника, виразно читати й аналізувати співомовки.
Інтерактивна вправа «Мікрофон». — Найсмішнішим у співомовках мені здалося те… | ||||||||||||||||
Переглядів: 2157 | |
Всього коментарів: 0 | |