Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 6 клас (нова програма)

Урок № 61 Леонід Глібов. Байки «Муха і Бджола», «Жаба і Віл»

Урок № 61

Леонід Глібов. Байки «Муха і Бджола», «Жаба і Віл»

Мета: ознайомити учнів із байками Л. Глібова, допомогти їм визначити прихований зміст цих творів, пояснити алегоричні образи; розвивати навички виразного, вдумливого читання байок, коментування, визначення елементів їхньої побудови; розвивати вміння зіставляти описане із сьогоденням

Очікувані результати: учні вдумливо й виразно читають твори байкаря; коментують прихований зміст байок; зіставляють описане в байках із реальним сьогоденням; висловлюють власну позицію щодо викривальної й повчальної спрямованості байок.

Теорія літератури: гумор, сатира, алегорія, мораль, байка.

Обладнання: портрет письменника, видання творів, ілюстрації до них; аудіозаписи художнього читання

Тип уроку: комбінований.

  • I. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Дуже смішними видаються люди заздрісні, які прагнуть дорівнятися до інших, не маючи ні здібностей, ні можливостей для того. І зовсім огидні люди ледачі, що звикли безсоромно користуватися плодами чужої праці. Про це говориться в байках Л. Глібова в алегоричній, але від того не менш дотепній і дошкульній формі.

  • ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
  1. Перевірка домашнього завдання.

(Зачитування зразків художніх засобів із байки «Щука», пояснення їхньої ролі у творі.)

  1. Проблемне завдання.

Зачитайте висловлювання з байки, які вам теж здаються художніми засобами виразності, але їхньої назви ви ще не знаєте.

  • ІІІ. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу
  1. Робота з підручником.

Опрацювання статей та рубрик підручника.

  1. Виразне читання байки «Муха і Бджола».
  2. Словникова робота.

(Проводиться за питаннями учнів.)

  1. Обмін враженнями про прочитане.
  2. Завдання пошуково-дослідницького характеру.

Визначте елементи сюжету байки Л. Глібова «Муха і Бджола».

(Вступ: розповідь про Муху-ледащицю та її байдикування.

Основна частина: зустріч Мухи і Бджоли та їхня розмова про значення праці.

Мораль: не можна бути лінивим і нахабним, треба любити чесну працю, яка нас годує.)

  1. Робота в групах
  2. Виразне читання байки «Жаба і Віл».
  3. Словникова робота.

(Проводиться за питаннями учнів.)

  1. Обмін враженнями щодо прочитаного.

10. Завдання пошуково-дослідницького характеру.

Знайдіть у байці «Жаба і Віл» слова, які б підтверджували риси характеру Жаби.

Риси характеру

Рядки з байки

Заздрісність

— Який здоровий, моя ненько!

Вигадливість

(Вигадлива була!)

— Ну, що, сестрице, як надмусь,
То й я така зроблюсь?

Самовпевненість

А та не слуха…
дметься…
дметься.

Глупота

З натуги луснула — та й одубіла!

Цікавість до всього

Раз Жаба вилізла на берег подивиться…

 

  • ІV. Закріплення знань, умінь і навичок
  1. Фізкультхвилинка у вигляді гри «Пінг-понг».

(Учні стають у коло. Учитель задає нескладні запитання, на які можна відповісти одним словом. Даючи запитання, учитель кидає невеличкий м’ячик одному з учнів, котрий, називаючи відповідь, повертає м’яч назад.)

— Швидко назвіть, що символізує герой.

Бджола — … (працьовитість.)

Віл — … (працьовитість, покірність.)

Вовк — … (хижість, корисливість, невдячність.)

Жаба — … (пихатість, самовпевненість.)

Лев — … (величність, грізність.)

Лисиця — … (хитрість, хижість.)

Мураха — … (працьовитість.)

Муха — … (надокучливість, лінощі.)

Мавпа — … (непосидючість.)

Осел — … (упертість.)

Орел — … (сила, далекоглядність, мужність.)

Собака — … (вірність.)

Сорока — … (балакучість, невміння тримати таємницю, розповсюдження пліток.)

Щука — … (хижість.)

Ягня — … (беззахисність, наївність.)

  1. Гра «Шифрувальник».
  • V. Домашнє завдання

Навчитися виразно читати, аналізувати байки, визначати особ­ливості жанру.

  • VІ. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Найкращим виконавцем байки був (була)…

Категорія: Конспекти уроків із української літератури 6 клас (нова програма) | Додав: uthitel (03.04.2018)
Переглядів: 1206 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: