Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 6 клас (нова програма) |
Урок № 61 Леонід Глібов. Байки «Муха і Бджола», «Жаба і Віл» Мета: ознайомити учнів із байками Л. Глібова, допомогти їм визначити прихований зміст цих творів, пояснити алегоричні образи; розвивати навички виразного, вдумливого читання байок, коментування, визначення елементів їхньої побудови; розвивати вміння зіставляти описане із сьогоденням Очікувані результати: учні вдумливо й виразно читають твори байкаря; коментують прихований зміст байок; зіставляють описане в байках із реальним сьогоденням; висловлюють власну позицію щодо викривальної й повчальної спрямованості байок. Теорія літератури: гумор, сатира, алегорія, мораль, байка. Обладнання: портрет письменника, видання творів, ілюстрації до них; аудіозаписи художнього читання Тип уроку: комбінований.
Вступне слово вчителя. Дуже смішними видаються люди заздрісні, які прагнуть дорівнятися до інших, не маючи ні здібностей, ні можливостей для того. І зовсім огидні люди ледачі, що звикли безсоромно користуватися плодами чужої праці. Про це говориться в байках Л. Глібова в алегоричній, але від того не менш дотепній і дошкульній формі.
(Зачитування зразків художніх засобів із байки «Щука», пояснення їхньої ролі у творі.)
Зачитайте висловлювання з байки, які вам теж здаються художніми засобами виразності, але їхньої назви ви ще не знаєте.
Опрацювання статей та рубрик підручника.
(Проводиться за питаннями учнів.)
Визначте елементи сюжету байки Л. Глібова «Муха і Бджола». (Вступ: розповідь про Муху-ледащицю та її байдикування. Основна частина: зустріч Мухи і Бджоли та їхня розмова про значення праці. Мораль: не можна бути лінивим і нахабним, треба любити чесну працю, яка нас годує.)
(Проводиться за питаннями учнів.)
10. Завдання пошуково-дослідницького характеру. Знайдіть у байці «Жаба і Віл» слова, які б підтверджували риси характеру Жаби.
(Учні стають у коло. Учитель задає нескладні запитання, на які можна відповісти одним словом. Даючи запитання, учитель кидає невеличкий м’ячик одному з учнів, котрий, називаючи відповідь, повертає м’яч назад.) — Швидко назвіть, що символізує герой. Бджола — … (працьовитість.) Віл — … (працьовитість, покірність.) Вовк — … (хижість, корисливість, невдячність.) Жаба — … (пихатість, самовпевненість.) Лев — … (величність, грізність.) Лисиця — … (хитрість, хижість.) Мураха — … (працьовитість.) Муха — … (надокучливість, лінощі.) Мавпа — … (непосидючість.) Осел — … (упертість.) Орел — … (сила, далекоглядність, мужність.) Собака — … (вірність.) Сорока — … (балакучість, невміння тримати таємницю, розповсюдження пліток.) Щука — … (хижість.) Ягня — … (беззахисність, наївність.)
Навчитися виразно читати, аналізувати байки, визначати особливості жанру.
Інтерактивна вправа «Мікрофон». — Найкращим виконавцем байки був (була)… | |||||||||||||
Переглядів: 1206 | Коментарі: 1 | |
Всього коментарів: 0 | |