Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 6 клас (нова програма)

Урок № 53 Леся Воронина. Повість про виховання гідності та мужності «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9»

Урок № 53

Леся Воронина. Повість про виховання гідності та мужності
«Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9»

Мета: дати поняття про фантастичну, романтичну повість; розвивати навички виразного читання, переказу твору та вільного висловлення думки, уміння дискутувати; формувати дбайливе ставлення до свого життя, до інших людей

Очікувані результати: учні знають зміст прочитаних розділів твору, висловлюють своє ставлення до героїв; уміють дискутувати, розуміють повчальне значення твору.

Теорія літератури: повість, сюжет.

Обладнання: портрет письменниці, ілюстрації до твору, текст

Тип уроку: комбінований.

  • I. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

«Смілива не та людина, яка проголошує свою сміливість і надимає щоки, а на мою думку, геройство полягає в тому, що ти долаєш свій страх»,— так вважає авторка твору Леся Воронина. А чи погоджуєтеся ви з цією думкою? Про це поговоримо на уроці.

  • ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
  1. Перевірка домашнього завдання.

(Переказ 6–12 розділів повісті.)

  1. Літературний диктант.
  2. Яке віщування було написано на папірці, що байбачок витягнув для банкіра? (Тебе пограбують.)
  3. Свідками якого злочину стали Клим та його товариші? (Пограбування банкіра.)
  4. План чого попросили принести нові знайомі Клима? (План будинку, де був банк.)
  5. Чому Клим погодився допомогти дивним друзям? (Тому що дав клятву вступити до ТТБ і нарешті позбутися огидного страху.)
  6. Хто такий Бакс? (Ротвейлер, який уночі охороняв банк.)
  7. Куди потрапили хлопці після того, як Жук натиснув на дверцята, що були намальовані на картині? (До великого басейна, де бенкетували жаби.)
  8. Чим заразила людство жаб’яча цивілізація? (Вірусом страху.)
  9. Яким було головне завдання ТТБ? (Знайти протиотруту від страху.)
  10. Кого й чому, за словами Климових знайомих, найперше вражає вірус страху? (Хоробрих, бо в них немає імунітету.)

10) Чим закінчилася суперечка Сашка й Клима на східцях? (Клим нарешті дав відсіч Сашкові, і Сашко заплакав, як дівчинка.)

11) До чиїх рук потрапив Клим після суперечки з Кактусом? (До лап прибульців.)

12) Чим закінчився 12 розділ? (Тим, що прибулець, з’ївши муху, заснув і Климові вдалося втекти.)

  1. Коментар учителя з елементами бесіди.

Читаючи повість, ви напевне звернули увагу, як поступово змінюється характер головного героя Клима.

— Чи можемо тепер назвати його боягузом? Що допомогло хлопцю змінитися? Свою відповідь обґрунтуйте.

  • ІІІ. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу
  1. Робота з підручником.

Опрацювання статей та рубрик підручника.

  1. Виразне читання 13–21 розділів повісті Л. Ворониної «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9».
  2. Словникова робота.

(Проводиться за питаннями учнів.)

  1. Евристична бесіда.

— Що вразило Клима, коли він біг вулицею, повертаючись із будмайданчика? (Усі люди мали надзвичайно дивний вигляд.)

— Від кого отримав допомогу Клим? (Від метелика.)

— Де були батьки хлопчика? (На розкопках у Єгипті.)

— Що найбільше ошелешело хлопчика, коли він повернувся додому? (Наказ бабусі й те, що бабуся якимось чином пов’язана з ТТБ.)

— Що змусило хлопчика перебороти свій страх і почати боротися з прибульцями? (Бо боявся за життя бабусі.)

— Що нового про свою бабусю дізнається Клим? (Вона була видатним ученим, яка винайшла протиотруту від вірусу страху.)

— Яке нове завдання отримує Климко? (Спасти пані Соломію.)

— Про що дізнався хлопчик, коли відкрив старовинну скриньку? («Молода бабуся» розповіла Климку про машину часу та про необхідність переміститися до батьків у Єгипет.)

— Які карколомні трюки міг робити «Запорожець» Климка? (Не тільки швидко їздити, але стрибати, як м’яч, «літати».)

— Що таке світлова азбука Джур? (За козацьких часів — високі дерев’яні вежі, які підпалювали, подаючи світловий сигнал.)

  1. Коментар вчителя.

Зверніть увагу: події в художньому прозовому творі викладено в певній послідовності так, щоб якнайповніше розкрити характери героїв, ставлення письменника до зображуваного. З поняттям «сюжет» ми були знайомі, тепер детальніше.

  1. Робота з літературознавчим словничком.

Сюжет — послідовність подій, яка складає зміст художнього твору.

Сюжет складається з частин:

експозиція — письменник розповідає про час і місце дії, знайомить із героями;

зав’язка — подія, від якої починається історія героїв твору;

розвиток дії;

кульмінація — найнапруженіший момент у житті героїв;

розв’язка — чим закінчується історія.

  • ІV. Закріплення знань, умінь і навичок
  1. Самостійна робота.

Визначте елементи сюжету прочитаних розділів.

(Експозиція: Клим розповідає про свого заклятого ворога — Кактуса.

Зав’язка: Клим потрапляє до секретної лабораторії ТТБ.

Розвиток дії: Клим випробовує на собі «ліки» від страху.)

  1. Розгадування кросворда.
  • V. Домашнє завдання

Прочитати 22–29 розділи повісті, уміти переказувати зміст, визначити елементи сюжету повісті.

  • VІ. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Сьогодні на уроці я зрозумів (зрозуміла)…

Категорія: Конспекти уроків із української літератури 6 клас (нова програма) | Додав: uthitel (03.04.2018)
Переглядів: 145 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: