Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 6 клас (нова програма) |
Урок № 53 Леся Воронина. Повість про виховання гідності та мужності Мета: дати поняття про фантастичну, романтичну повість; розвивати навички виразного читання, переказу твору та вільного висловлення думки, уміння дискутувати; формувати дбайливе ставлення до свого життя, до інших людей Очікувані результати: учні знають зміст прочитаних розділів твору, висловлюють своє ставлення до героїв; уміють дискутувати, розуміють повчальне значення твору. Теорія літератури: повість, сюжет. Обладнання: портрет письменниці, ілюстрації до твору, текст Тип уроку: комбінований.
Вступне слово вчителя. «Смілива не та людина, яка проголошує свою сміливість і надимає щоки, а на мою думку, геройство полягає в тому, що ти долаєш свій страх»,— так вважає авторка твору Леся Воронина. А чи погоджуєтеся ви з цією думкою? Про це поговоримо на уроці.
(Переказ 6–12 розділів повісті.)
10) Чим закінчилася суперечка Сашка й Клима на східцях? (Клим нарешті дав відсіч Сашкові, і Сашко заплакав, як дівчинка.) 11) До чиїх рук потрапив Клим після суперечки з Кактусом? (До лап прибульців.) 12) Чим закінчився 12 розділ? (Тим, що прибулець, з’ївши муху, заснув і Климові вдалося втекти.)
Читаючи повість, ви напевне звернули увагу, як поступово змінюється характер головного героя Клима. — Чи можемо тепер назвати його боягузом? Що допомогло хлопцю змінитися? Свою відповідь обґрунтуйте.
Опрацювання статей та рубрик підручника.
(Проводиться за питаннями учнів.)
— Що вразило Клима, коли він біг вулицею, повертаючись із будмайданчика? (Усі люди мали надзвичайно дивний вигляд.) — Від кого отримав допомогу Клим? (Від метелика.) — Де були батьки хлопчика? (На розкопках у Єгипті.) — Що найбільше ошелешело хлопчика, коли він повернувся додому? (Наказ бабусі й те, що бабуся якимось чином пов’язана з ТТБ.) — Що змусило хлопчика перебороти свій страх і почати боротися з прибульцями? (Бо боявся за життя бабусі.) — Що нового про свою бабусю дізнається Клим? (Вона була видатним ученим, яка винайшла протиотруту від вірусу страху.) — Яке нове завдання отримує Климко? (Спасти пані Соломію.) — Про що дізнався хлопчик, коли відкрив старовинну скриньку? («Молода бабуся» розповіла Климку про машину часу та про необхідність переміститися до батьків у Єгипет.) — Які карколомні трюки міг робити «Запорожець» Климка? (Не тільки швидко їздити, але стрибати, як м’яч, «літати».) — Що таке світлова азбука Джур? (За козацьких часів — високі дерев’яні вежі, які підпалювали, подаючи світловий сигнал.)
Зверніть увагу: події в художньому прозовому творі викладено в певній послідовності так, щоб якнайповніше розкрити характери героїв, ставлення письменника до зображуваного. З поняттям «сюжет» ми були знайомі, тепер детальніше.
Сюжет — послідовність подій, яка складає зміст художнього твору. Сюжет складається з частин: експозиція — письменник розповідає про час і місце дії, знайомить із героями; зав’язка — подія, від якої починається історія героїв твору; розвиток дії; кульмінація — найнапруженіший момент у житті героїв; розв’язка — чим закінчується історія.
Визначте елементи сюжету прочитаних розділів. (Експозиція: Клим розповідає про свого заклятого ворога — Кактуса. Зав’язка: Клим потрапляє до секретної лабораторії ТТБ. Розвиток дії: Клим випробовує на собі «ліки» від страху.)
Прочитати 22–29 розділи повісті, уміти переказувати зміст, визначити елементи сюжету повісті.
Інтерактивна вправа «Мікрофон». — Сьогодні на уроці я зрозумів (зрозуміла)… | |
Переглядів: 1184 | |
Всього коментарів: 0 | |