Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 6 клас (нова програма) |
Урок № 50 Я. Стельмах. «Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера» Мета: ознайомити учнів із кульмінацією та розв’язкою пригодницького твору, спонукати до читання інших творів письменника; розвивати навички переказу ключових епізодів, характеризування героїв, висловлення власних думок про прочитане Очікувані результати: учні знають зміст твору, добре переказують ключові моменти, коментують їх, характеризують героїв, висловлюють свої думки з приводу прочитаного. Теорія літератури: повість, пригодницький твір, сюжет та його складові, характеристика героїв. Обладнання: портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього Тип уроку: систематизація й узагальнення знань.
Вступне слово вчителя. Специфіка пригодницького твору, яким є повість Я. Стельмаха «Митькозавр із Юрківки…», у тому, що він постійно тримає читачів у напруженні, у захопленні. Крім того, він несе багато цікавої інформації з різних галузей знань, примушує хвилюватися за долю героїв, сумувати з приводу їхніх невдач, радіти їхнім успіхам. У чому секрети художньої майстерності автора — розглянемо на уроці.
(Переказ змісту твору, характеризування героїв.)
Орієнтовний план
10) Вдячність хлопців за науку.
Продовжте пригоди Митька й Сергія в селі; опишіть їхню зустріч з однокласниками та вчителькою біології Іриною Семенівною в місті.
— А повітря? Відчуваєш? — мабуть, удесяте питав Митько, повернувши до мене своє обличчя. — Відчуваю, закашлявся я, бо автобус, що проїхав повз нас, порснув мені в обличчя хмарою пилюги з-під коліс і кіптюги з вихлопної труби. — Отож бо, в місті, кхе-кхе, зовсім, кхе-кхе, тьху ти, не таке,— вже не так бадьоро продовжував Митько.— От якби ще автобуси не ходили… (Невідповідність сказаного дійсності.)
— А яке чудове спорядження! — не вгавав він [Вася-велосипедист].— Які сачки! Стережіться, бідні метелики! А рюкзаки! Там, мабуть, харчів не на один місяць. Юні лівінгстони, безперечно, збилися з путі, адже Африка у зовсім протилежному напрямку. Яке щастя для бегемотів і нільських крокодилів! Ви усіх переловили б. А із захопленням Б з насмішкою В зі здивуванням
Вмить я пройнявся відчуттям власної мізерності, й несподівані мислі зароїлись у голові: «Ну що я,— думалось мені,— у порівнянні хоча б із оцим деревом? Якась комаха! А в порівнянні з цілим лісом? Якийсь мікроб. А в порівнянні із земною кулею? І од цього мені стало гірко-гірко…» А зрада друга Б страх уночі перед невідомим чудовиськом В сум за батьками, за міською домівкою
Уміти характеризувати образи героїв, їхню поведінку в складних ситуаціях; визначати особливості жанру та художні засоби виразності. Підготуватися до бесіди з позакласного читання.
Інтерактивна вправа «Мікрофон». — Пригоди хлопців мене надихнули… | |
Переглядів: 598 | |
Всього коментарів: 0 | |