Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 6 клас (нова програма) |
Урок № 43 В. Нестайко «Тореадори з Васюківки». Поведінка героїв твору, їх вчинки Мета: аналізуючи пригодницький твір В. Нестайка «Тореадори з Васюківки», самостійно ознайомитися зі змістом інших розділів, удосконалювати вміння учнів характеризувати героїв, їхні вчинки, моральний вибір у різних життєвих ситуаціях, аналізувати поведінку героїв розкривати риси їх вдачі, особливості поведінки; розвивати вміння грамотно висловлювати свої думки, виділяти з інформації головне Очікувані результати: учні вміють виразно читати, переказувати, коментувати події та вчинки героїв, чітко висловлюють й аргументують свої думки. Теорія літератури: пригодницький твір. Обладнання: портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього; фрагменти кінофільму Тип уроку: комбінований.
Вступне слово вчителя. На сьогоднішньому уроці ми ще раз згадаємо прочитані самостійно найцікавіші сторінки повісті В. Нестайка «Тореадори з Васюківки», поговоримо про веселих друзів, які весь час вигадують різні авантюри й потрапляють у пригоди.
(Переказ розділів про те, як хлопці рятували бабу Мокрину та її скарб.)
— Існує таке народне прислів’я: «Кожна пригода — до мужності дорога». Чи погоджуєтеся ви з ним? Свою відповідь обґрунтуйте. (Так, у пригодах, у різноманітних приємних і неприємних ситуаціях гартується воля, характер людини та справжня дружба.) — Як друзі вирішили допомогти дорослим під час повені? — Чому Ява пірнув у затоплену хату? Це геройство чи безрозсудство? Як ви ставитеся до такого вчинку? — Що ви думаєте про дочок баби Мокрини й про неї саму? — Що було за іконою в бабусі? Як це змінило ставлення хлопців до неї? — Що ви можете сказати про міркування Яви стосовно Бога та віри? — Хто врятував Яву? Чи можна вважати дружбу хлопців справжньою? — Які риси характеру виявилися в хлопців у цих розділах? Підтвердьте свою відповідь цитатами з тексту. — Прочитавши ці розділи, скажіть, що вам сподобалося, що вразило або зворушило?
Опрацювання статей та рубрик підручника.
Доповніть характеристику улюблених героїв, висловіть свою думку про них або складіть план-характеристику героїв повісті. Характеристика образів Яви та Павла за орієнтовним планом
в) винахідливі;
д) сміливі; ж) здатні на відчайдушні та шляхетні вчинки. Висновок: герої повісті — веселі невгамовні бешкетники, які своїми безкінечними вигадками завдають безліч клопотів дорослим. Але все це від відчуття ними повноти життя, життєрадісності, прагнення краще пізнати світ. Вони мріють, набираються досвіду, мужніють, і ми разом із ними сміємося та захоплюємося їхніми пригодами, стаємо досвідченішими та оптимістичнішими.
Складіть «асоціативний кущ» до слів пригоди, оптимізм, романтика. Орієнтовна відповідь Пригоди — подорожі, відкриття, розчарування, інколи небезпека, несподіванка, романтика… Оптимізм — радість, усмішка, добро… Романтика — мрія, подорожі, пригоди…
Гра «Шифрувальник».
Підготуватися до бесіди з позакласного читання.
Інтерактивна вправа «Мікрофон». — У героях повісті В. Нестайка «Тореадори з Васюківки» я впізнаю… | |
Переглядів: 439 | |
Всього коментарів: 0 | |