Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 6 клас (нова програма)

Урок № 30 І. Жиленко. «Жар-птиця», «Підкова», «Гном у буфеті»

Урок № 30

І. Жиленко. «Жар-птиця», «Підкова», «Гном у буфеті»

Мета: ознайомити учнів із життям і творчістю письменниці, допомогти усвідомити ідейно-художню цінність поезій; розвивати навички виразного читання віршів, коментування їхнього змісту, знаходження й пояснення прикладів художніх засобів

Очікувані результати: учні знають про життя та творчість І. Жиленко; виразно й усвідомлено читають твори поетеси; знаходять художні засоби у віршах І. Жиленко й пояснюють їх значення; висловлюють власні роздуми про дружбу та щастя.

Теорія літератури: ліричний вірш, ліричний герой, художні засоби виразності, тема, ідея.

Обладнання: портрет письменниці, ілюстративні матеріали до її біографії; видання творів, ілюстрації до них

Тип уроку: вивчення нового навчального матеріалу.

  • I. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку.

Вступне слово вчителя.

Кому б не хотілося мати перо жар-птиці чи підкову на щастя? Або побачити якесь диво? Здається, про це мріють усі. І не помічають, що дива скрізь, поруч із нами: іскристий сніг на вулиці рідного села чи міста, усміхнені мама й тато чи бабуся, затишок рідного дому, врешті-решт, власні добре здоров’я, бадьорість та оптимізм. Бачити диво у звичайних речах, цінувати те, що є, закликають нас вірші сучасної української поетеси Ірини Жиленко.

  • ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
  1. Перевірка домашнього завдання.

(Розповідь про письменника, виразне читання й аналіз його віршів.)

  1. Творче завдання.
  • ІІІ. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу
  1. Розповідь учителя про письменницю І. Жиленко.

Ірина Володимирівна Жиленко народилася 1941 року в місті Києві. Перший вірш написала у восьмирічному віці. Закінчила Київський університет ім. Т. Г. Шевченка. Життя поетеси обірвалося 3 серпня 2013 року. Авторка книжок для дітей: «Достигають колосочки», «Вуличка мого дитинства», «Двічі по два дорівнює кульбабці», «Казки про буфетного гнома», «Новорічна історія про двері, яких нема, і про те, як корисно іноді помилитися номером». Лауреат Державної премії України імені Т. Г. Шевченка та премії імені В. Сосюри.

  1. Робота з підручником.

Опрацювання статей та рубрик підручника.

  1. Виразне читання поезії «Жар-птиця».
  2. Словникова робота.

(Проводиться за питаннями учнів.)

  1. Евристична бесіда.

— Що ви знаєте з казок, легенд про Жар-птицю?

— Що означає вислів «спіймати жар-птицю»?

— Яке символічне значення образу Жар-птиці в поезії?

— Про кого поетеса говорить з іронією, легкою насмішкою, чому?

  1. Творчі завдання.
  2. Виразне читання поезії «Підкова».
  3. Словникова робота.

(Проводиться за питаннями учнів.)

  1. Творчі завдання.

10. Евристична бесіда.

— Чи бачили ви підкову? Опишіть її. Чи може підкова зробити людину щасливою?

— А якою підкову ми побачили у творі?

— Яке враження вона справила на оточуючих?

— Як у творі уявне пов’язано з реальним?

— Як пояснити прихований зміст поезії?

— Чому лірична героїня поезії вирішила віддати підкову Діду Морозу?

— Чи здійснюються бажання, які ми загадуємо на Новий рік? Чому ми любимо це свято?

— Що необхідно зробити для того, щоб наші заповітні мрії обов’язково виповнилися?

11. Проблемні питання.

12. Виразне читання поезії «Гном у буфеті».

13. Словникова робота.

(Проводиться за питаннями учнів.)

14. Евристична бесіда.

— Хто такі гноми? Що вам відомо про цих істот?

— Як поетеса ставиться до гнома?

— Як гном виховує малят? Свою відповідь підтвердіть цитатами з тексту.

— Що полюбляє смакувати гном? Як це його характеризує?

— Хто та для чого навчив гнома чемних манер?

— Символом чого є образ буфетного гнома? Чому?

— Чого вчить нас ця поезія? Яке значення приділяється гному як істоті, що виховує не одне покоління дітей?

  • ІV. Закріплення знань, умінь і навичок
  1. Завдання пошуково-дослідницького характеру.
  2. Гра «Шифрувальник».
  • V. Домашнє завдання

Знати про письменницю, виразно читати, аналізувати вірші, висловлювати свої почуття та враження. За бажанням, вивчити один із віршів напам’ять (розповідатиметься через урок).

  • VІ. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— На мою думку, щастя людина може знайти…

Категорія: Конспекти уроків із української літератури 6 клас (нова програма) | Додав: uthitel (30.07.2018)
Переглядів: 670 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: