Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 6 клас (нова програма)

Урок № 24 Позакласне читання. В. Близнець. «Женя і Синько»

Урок № 24

Позакласне читання. В. Близнець. «Женя і Синько»

Мета: зацікавити учнів, спонукати їх до самостійного читання, до роздуму над прочитаним; розвивати навички коментування найцікавіших епізодів; ведення читацьких щоденників

Очікувані результати: учні цікавляться художньою літературою, із задоволенням самостійно знайомляться з розділами повісті В. Близнеця «Женя і Синько», уміють толерантно й аргументовано доводити свою думку, відстоювати власну позицію.

Теорія літератури: пригодницький твір.

Обладнання: портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього; читацькі щоденники

Тип уроку: бесіда з позакласного читання.

  • I. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Так складається в житті, що ніхто майже не хоче вчитися на чужих помилках, а прагне все спробувати сам. І тільки потрапивши в скрутне становище, наробивши дурниць, розуміє, що був неправий. Як добре тоді, коли поряд опиняться вірні друзі, просто хороші люди, котрі допоможуть, підтримають, спрямують на правильний шлях у житті. Про це йдеться в книзі, яку ви прочитали самостійно, і ще в багатьох художніх творах, які ви маєте прочитати.

  • ІІ. Бесіда з позакласного читання
  1. Огляд читацьких щоденників.
  2. Класифікація читацьких інтересів шестикласників за читацькими щоденниками та читацькими формулярами; коментар учителя.
  3. Огляд української та світової пригодницької літератури для дітей.
  4. Переказ ключових епізодів розділів повісті В. Близнеця «Женя і Синько», їхнє коментування.
  5. Словникова робота.

(Проводиться за питаннями учнів.)

  1. Евристична бесіда.

— Що вам найбільше запам’яталося в повісті й чому?

— Що у творі смішне, а що сумне? Чому?

— Наскільки реальні події, описані в повісті?

— Що ви можете сказати про батьків Бена, його дідуся? Підтвердьте свою відповідь цитатами з тексту.

— Спираючись на текст, схарактеризуйте самого Бена. («Це був патлатий довготелесий хлопчисько з пухким обличчям, з рум’янцем на всю щоку. А очі! Синьо-голубі, безжурно-веселі, як у матері! Добре вгодований дідом, він ріс наче з води, через тиждень вилазив із одежі — рукава сорочок ставали йому по лікті, а нові джинси підскакували до самих литок. У куцій одежі Бен і ганяв по двору як підстрелений». «…З під’їзду, як вихор, вилітає Бен. На ньому чорний пілотський шолом, якісь позолочені (начебто маршальські) погони, пояс із срібними заклепками, наймодерніші джинси на застібках-блискавках, а в руках — автомат, що сяє чорним пластиком. Як вождь папуасів, Бен з диким гогоканням робить тигрячі стрибки в повітрі, падає на одне коліно і дає оглушливу чергу по своїй таки ж армії (очевидно, для того, щоб потрясти, приголомшити, дати їм відчути свою силу й владу)»).

— Чи є, на ваш погляд, у Бена позитивні риси? Чи немає серед ваших знайомих хлопчика, схожого на Бена?

— Чим відрізняються батьки Жені від Бенових? Як мама Жені поставилася до Бена?

— Що повчального в розповіді про Миколу Максюшка і його батька?

  1. Проблемне питання.

— Повість написана кілька десятиліть тому. Наскільки, на ваш погляд, вона актуальна у наш час?

  • ІІІ. Домашнє завдання

Підготуватися до контрольної роботи.

  • ІV. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Найбільше мені запам’яталося…

Категорія: Конспекти уроків із української літератури 6 клас (нова програма) | Додав: uthitel (30.07.2018)
Переглядів: 450 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: