Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 6 клас (нова програма) |
Урок № 22 Леся Українка. «Тиша морська», «Співець» Мета: допомогти учням усвідомити ідейно-художній зміст твору Лесі Українки; розвивати навички вдумливого, виразного читання поезій, їх коментування Очікувані результати: учні виразно та вдумливо читають поезію Лесі Українки «Тиша морська»; висловлюють своє ставлення до провідних рис характеру поетеси: мужності, упевненості, цілеспрямованості, відчуття краси. Теорія літератури: ліричний вірш, художні засоби виразності. Обладнання: підручник, портрет письменниці, видання її творів, ілюстрації до них Тип уроку: вивчення нового навчального матеріалу.
Вступне слово вчителя. Природа — це краса, якою можна милуватися безкінечно. Саме їй присвячують свої вірші безліч поетів, серед них і Леся Українка, для якої вона — утілення романтичної мрії.
(Заслуховування усних творів.)
— Чи бачили ви море? Якої пори року? — Яке враження воно на вас справило? — Який настрій викликає у вас споглядання морських просторів? — Які художні твори про море ви читали?
Опрацювання статей та рубрик підручника.
(Проводиться за питаннями учнів.)
— Які образи змальовує у своєму вірші Леся Українка? — Які звукові образи в поезії ви почули? — Знайдіть і зачитайте рядки, зміст яких можна зобразити на полотні. — Які почуття сповнювали душу поетеси, коли вона споглядала красу тихого, спокійного моря, а потім писала вірш? — Яка кольорова гама цього вірша?
— Який прихований, метафоричний зміст має остання строфа вірша, про які «підводне каміння» й «страшні вітри» йдеться? (Ліричній героїні не страшні життєві труднощі, вона, незважаючи ні нащо, готова з ними боротися.)
(Проводиться за питаннями учнів.)
Тема: краса вранішньої природи, її гармонія. Основна думка: уславлення краси природи, оптимістичного світобачення; назва підкреслює основну рису героя твору солов’я,— його майстерність у неперевершеному співі.
(Зорі — яскраві, червоні, привітно сяють над світом, і їх радісно вітає все живе на землі; троянда — розкішна, вродлива «найкраща з квіток», своїми барвами прикрашає садок; соловейко — «співець чарівливий», шле вітання зорі вечірній і зорі вранішній, славить життя, від його любого співу розпускаються квіти, розвиваються садки.)
(Епітети: «багрянії зорі», «пісні голосні», «ясним», «троянда розкішна», «співець чарівливий» та ін. Метафори: «грала промінням», «усміхалась весняним привітом».) 10. «Усне словесне малювання». Складіть «усні словесні малюнки» на тему вірша або про троянди й солов’я. Орієнтовна відповідь Зразок 1 Ще яскраво сяють зорі, але вже підкрадається світанок. Прокинулися пташки й голосно заспівали пісні. Визирнув один несміливий промінчик сонця, за ним другий, третій — і розбудив росу. Вона всміхнулася й заграла на сонці, ніби хтось розсипав дорогоцінні камінчики. Прокинулася й красуня-троянда, запишалася, розіслала ніжний аромат по всьому саду. Солодкі пахощі відчув соловейко й вирішив заспівати для троянди свою найкращу пісню. Його переспіви було чути дуже далеко. І дерева, і квіти, і троянда в саду, затамувавши подих, слухали соловейка. Зразок 2
Гра «Шифрувальник» (угорський кросворд). Знайдіть три ключових слова до теми.
Відповідь: море, тиша, шлях, троянда, співець.
Уміти розповідати про письменницю за її творами; навчитися виразно читати, аналізувати поезії, висловлювати свої думки про неї. Підготуватися до уроку «Література рідного краю».
Інтерактивна вправа «Мікрофон». — У ліричної героїні творів Лесі Українки кожному з нас, я думаю, можна навчитися… | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 1163 | |
Всього коментарів: 0 | |