Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 5 клас (нова програма)

Урок № 40 Т. Шевченко. Розповідь про поета на основі повісті С. Васильченка «В бур’янах»

 

Урок № 40

Т. Шевченко. Розповідь про поета на основі повісті С. Васильченка «В бур’янах»

Мета: ознайомити учнів із дитинством видатного українського поета, умовами його життя, розвитком таланту; розкрити значення мрії, наполегливості в досягненні мети

Очікувані результати: учні знають матеріал про життя та творчість письменника, розуміють значення того, що зробив поет для свого народу, відчувають пошану до великого українця.

Теорія літератури: біографічний твір.

Обладнання: підручник, портрет Т. Шевченка, текст повісті С. Васильченка «В бур’янах», ілюстрації до твору, виставка ілюстрацій «Життєвий шлях Т. Шевченка»

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

  • І. Актуалізація опорних знань учнів

Перевірка домашнього завдання.

Розповідь про одного з героїв п’єси-казки О. Олеся «Микита Кожум’яка» (або від імені якогось героя).

  • ІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

У кожного народу є свої герої, які стають його провидцями, оборонцями, ватажками в боротьбі за краще життя. В українців це Тарас Григорович Шевченко, той, хто заявив світу про свою батьківщину — Україну, гідно її представив як країну з високою духовною культурою, волелюбними традиціями. Про Великого Кобзаря й піде мова на сьогоднішньому уроці.

  • IІІ. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу
  1. Бесіда.

— Що вам відомо про Т. Шевченка?

— Які твори цього поета ви вивчали?

  1. Розповідь учителя.

План розповіді вчителя

  1. Нещасливе дитинство майбутнього поета.
  2. Петербург — знакове для Т. Шевченка місто.
  3. «Кобзар» Т. Шевченка.
  4. Поет у неволі.
  5. Останні роки життя поета.
  6. Огляд виставки «Життєвий шлях Т. Шевченка», зображень пам’ятників у Харкові, в Каневі, у США, в Канаді та ін.
  7. Коментоване читання уривків із повісті С. Васильченка «В бур’янах».
  8. Обмін враженнями щодо прочитаного.

— Чи сподобався вам цей твір? Чи виникло бажання прочитати всю повість?

— Яким із цих уривків постає перед читачами Тарас Шевченко?

  • ІV. Закріплення знань, умінь та навичок

Проблемне питання.

— Чи є щось повчального в біографії Великого Кобзаря для сучасних школярів?

(Прагнення до навчання, наполегливість у досягненні мети, долання труднощів.)

  • V. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Уміти розповідати про Україну часів Т. Шевченка, про його родину, дитинство, значення особистості й творчості митця для українського народу.

  • VІ. Підсумок уроку

Заключна бесіда.

— Чому твір С. Васильченка називається «В бур’янах»?

(Талант Т. Шевченка ввібрав у себе весь хист, здібності простого народу, виріс із народу.)

— Що тепер ви знаєте про Т. Шевченка?

Категорія: Конспекти уроків із української літератури 5 клас (нова програма) | Додав: uthitel (21.01.2018)
Переглядів: 663 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: