Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 5 клас (нова програма) |
Урок № 38 О. Олесь. Драма-казка «Микита Кожум’яка» Мета: ознайомити учнів із драмою-казкою Олександра Олеся, з поняттям «драматичний твір» та його особливостями; розвивати навички виразного читання драматичних творів, читання за ролями; навчити висловлювати власні міркування з приводу прочитаного Очікувані результати: учні знають зміст драми казки, уміють виразно читати твір за особами, виділяти найнапруженіші епізоди, визначати особливості драми й висловлювати власну думку з приводу прочитаного. Теорія літератури: драматичний твір і його будова. Обладнання: підручник, портрет О. Олеся, текст драми-казки «Микита Кожум’яка», ілюстрації до твору Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Вступне слово вчителя. Герой української народної казки Кирило Кожум’яка, виробляючи шкіри, став дуже сильним. І коли знадобилася його допомога, він сміливо виступив проти Змія, котрий кривдив народ. Такий же й герой п’єси-казки Олександра Олеся — Микита. І в нас є змога порівняти два різні за жанром твори — епічний (розповідний) та більш напружений драматичний із його особливостями.
Перевірка домашнього завдання. Розповідь про Ярослава Мудрого за віршем О. Олеся, проведення паралелей із сучасним життям.
Опрацювання поняття про драматичний твір та його особливості.
Орда — кочові племена тюркських та монгольських народів. Химерний — тут: який не існує, якого не може бути в дійсності. Джура — зброєносець. Гонець — особа, яку посилають із терміновим дорученням, повідомленням; посланець. Єдваб — коштовна шовкова тканина. Десь — тут: сьогодні. Криця — сталь. Макуха — залишки після вичавлення олії з насіння олійних культур.
— Чи сподобалася вам драма-казка, чим саме? — Чим цей твір відрізняється від попередніх? — Чим різняться позиції 1-го і 2-го Воєвод? (1-й Воєвода. Мусим ми скоритись долі — 2-й Воєвода. Гнулись ми, та досить гнутись: — На чиєму боці більшість воєвод?
Вікторина для найуважніших. — Про кого сказано: «У тебе серце золоте…»? (Про Дівчину.) — Хто сказав: «Хто не бореться, той раб»? (Князь.) — Чиї це слова: «Воєводи! Не годиться, Щоб віддав Дочку наш Князь»? (Дідові.) — Хто сказав: «Слово ще — й робити кину»? (Микита.) — Чиї це слова: «Ще не вмерла правда в світі, вогник віри не погас…»? (Дівчини.) — Хто сказав: «Гнулись ми, та досить гнутись»? (2-й Воєвода.)
Навчитися виразно читати п’єсу-казку, переказувати її, характеризувати героїв, висловлювати про них власну думку, знати про особливості драматичного твору.
Інтерактивна вправа «Мікрофон». — Драматичний твір у порівнянні з прозовим (народною казкою, оповіданням чи віршами) мені здався… | |
Переглядів: 1361 | |
Всього коментарів: 0 | |