Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 5 клас (нова програма) |
Урок № 32 Леонід Глібов. Акровірші «Хто розмовляє?», «Хто сестра і брат?». Мета: ознайомити учнів із акровіршами Л. Глібова, допомогти усвідомити їхній ідейно-художній зміст; розвивати навички виразного читання, аналізу поетичних творів, висловлення власної думки про них Очікувані результати: учні вміють виразно читати, пояснювати, аналізувати художні твори, розуміють їхнє виховне й естетичне значення. Теорія літератури: акровірш. Обладнання: підручник, портрет Л. Глібова Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Вступне слово вчителя. Письменник Леонід Глібов дуже любив діточок, звертався до них щиро й сердечно: А нуте ось сідайте! З новими «диковинками» видатного українського поета й байкаря ми познайомимося на сьогоднішньому уроці.
Перевірка домашнього завдання. Виразне читання акровіршів, коментування їхнього змісту, висловлення власної думки щодо прочитаного.
(Проводиться за питаннями учнів.)
— На які риси людського характеру вказує поведінка героїнь акровірша «Хто розмовляє?» (Вони люблять славу, повагу, хочуть, щоб їх жаліли, про них говорили; трохи хвалькуваті.)
(Проводиться за питаннями учнів.)
— Розкажіть, які відомі страви готуються з гречки й проса. (Старовинні українські страви: плесканка — гречана каша з товченим конопляним насінням, що їй надавали форму коржиків і випікали в печі; тетеря — гречане тісто, відварене навпіл із пшоном або пшеничним борошном; гречаники — обсмажені кульки з м’яса та гречки; куліш, голубці.) — Знайдіть казкові елементи в поетичних творах Л. Глібова, гумор, пестливі слова, з’ясуйте їхню роль. (Розмовляють між собою рослини, птахи — казкові елементи; слава не брехуха, джеркотуха, ніхто ніде ніяк та ін.— елементи гумору; маленький, товстенький, діточкам, сонечка, братичок — пестливі слова; ці художні засоби допомагають краще уявити описувані особу, предмет, явище, створити казковий, лагідний настрій.)
Очікувані відповіді — Радісний, піднесений настрій, викликаний дотепним, доброзичливим жартом, має життєстверджувальну силу. — Розвивають кмітливість, розумові здібності людини, творчу уяву. — Приваблюють красою поетичного слова, розважають.
Навчитися виразно читати, аналізувати акровірші Л. Глібова, висловлювати про них власну думку.
Скласти акровірш.
Інтерактивна вправа «Мікрофон». — Я думаю, що акровірші, віршовані загадки розвивають… | ||||||||||||||||||
Переглядів: 1039 | |
Всього коментарів: 0 | |