Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із історії України 8 клас (нова програма) |
Урок № 10 Тема. Узагальнення знань та тематичне оцінювання за розділом I «Українські землі в XVI ст.». Мета: повторити, узагальнити, закріпити та здійснити оцінювання знань, умінь і навичок, набутих учнями впродовж вивчення розділу; розвивати вміння та навички, які формувалися на попередніх уроках; сприяти осмисленню учнями подій минулого своєї Батьківщини й формуванню позитивного емоційно-особистісного ставлення до них; спонукати учнів до подальшого поглиблення знань; продовжити формувати і вдосконалювати в учнів уміння і навички; виховувати інтерес до національної історії. Тип уроку: повторювально-узагальнюючий. Обладнання: підручник, атлас, стінні карти, що використовувалися впродовж вивчення розділу, дидактичні матеріали. Методичні рекомендації щодо проведення уроку Необхідність періодичної систематизації знань, умінь і навичок, які учні набувають під час вивчення матеріалу, не підлягає сумніву. У шкільній практиці осмисленню вивченого матеріалу сприяють уроки узагальнюючого повторення за проблемами, темами, розділами курсу та підсумкове повторення в цілому. Цей урок не повинен перетворюватися на звичне механічне відтворення вивченого матеріалу. Зробити це всім учням класу за 45 хвилин просто неможливо. Потрібно також пам’ятати, що одноманітні форми роботи спричиняють швидку втому учнів, унаслідок чого значно погіршуються якісні показники їхньої праці. Урок узагальнення є підсумком рівня участі учня в різних формах роботи, спрямованих на виявлення опанування інтелектуальних і практичних умінь та навичок, передбачених шкільною програмою. Здійснюючи повторення й перевірку вивченого матеріалу, учитель за наявності часу може також викласти нові факти, які учні опанують досить легко, оскільки вони увійдуть до вже сформованої системи знань. Такі паузи дозволяють учням відпочивати перед новими формами роботи. Тематичне оцінювання автори розглядають як підсумок роботи кожного учня. Із цією метою в посібнику наведені тестові завдання різних рівнів, спрямовані на виявлення рівня опанування учнем теоретичного матеріалу й практичних умінь та навичок, передбачених програмою. Наведений матеріал для проведення уроку має рекомендаційний характер. Учитель використовує його відповідно до своїх педагогічних уподобань і конкретної ситуації. Для проведення уроку також можна використати спеціальні збірники завдань для тематичного оцінювання, залікові* та робочі зошити. Хід уроку I. Організація навчальної діяльності Учитель оголошує учням тему уроку, його завдання та інформує про основні форми роботи. II. Повторення, узагальнення й оцінювання знань Учитель стисло нагадує основний матеріал, що вивчався впродовж опрацювання розділу. Вступна бесіда
Дидактична гра «Відгадай героя» Правила гри. Один з учасників гри (ведучий) виходить за двері. Решта учнів згадує ім’я будь-якого історичного діяча. Ведучий повертається до класу й відгадує, ім’я якого діяча загадали учні. Йому дозволяється ставити запитання, на які можна давати відповіді «так» або «ні». Доцільно обмежити кількість запитань, за якими потрібно відгадати ім’я історичного діяча. Потім ведучим стає інший учасник гри. Виграє той, хто впорається із завданням, використавши найменшу кількість запитань. Дидактична гра «Віднови втрачене» Правила гри. Учитель пропонує речення, у яких не вистачає якогось терміна, прізвища, дати, назви тощо. Учні, спираючись на вивчений матеріал, відновлюють втрачені слова. Кожна правильна відповідь дає можливість отримати один бал. Гру можна організувати з усім класом або окремими учнями. З усім класом її доцільно проводити в письмовій формі. Зразок запитань
10. Пересопницьке Євангеліє було створене в … р. 11. У результаті Люблінської унії більшість українських земель опинилася під владою … . На цих землях були утворені … воєводства. Запитання і завдання
Завдання за історичною картою
Тестові завдання Варіант I
А шляхта Б духовенство В міщани Г селяни
А 1529 р. Б 1557 р. В 1566 р. Г 1569 р.
А князівства Б полки В воєводства Г губернії
А Львів Б Київ В Луцьк Г Брацлав
А С. Зизаній Б С. Кленович В І. Вишенський Г І. Борецький
А 1475 р. Б 1489 р. В 1524 р. Г 1569 р.
А Дике Поле Б Дніпровський Низ В Запорожжя Г Великий Луг
А Томаківська Б Микитинська В Базавлуцька Г Чортомлицька
А Сигізмунд І Б Сигізмунд II Август В Стефан Баторій Г Сигізмунд III 10. Назвіть рік видання Острозької Біблії. А 1578 р. Б 1581 р. В 1585 р. Г 1595 р. 11. Який предмет, крім граматики, риторики, арифметики, геометрії, астрономії та музики, входив до «семи вільних наук»? А географія Б історія В діалектика Г природознавство 12. Назвіть першу споруду з ансамблю Успенської церкви у Львові, збудовану в 1564—1578 рр. А Чорна кам’яниця Б вежа Корнякта В Успенська церква Г каплиця Трьох Святителів
Варіант II
А початок XV ст. Б кінець XV ст. В початок XVI ст. Г кінець XVI ст.
А входження українських земель до складу Великого князівства Литовського Б татарсько-турецькі напади В польська експансія на українські землі Г розширення кордонів Московської держави
А міщани Б селяни В шляхта Г козацтво
А Д. Вишневецького Б К. Косинського В І. Підкови Г С. Кішки
А 1569 р. Б 1586 р. В 1589 р. Г 1596 р.
А Руське, Київське Б Київське, Волинське, Брацлавське В Київське, Чернігівське, Брацлавське, Волинське Г Київське, Чернігівське, Брацлавське, Волинське, Руське
А прагнення налагодити торговельні відносини з Туреччиною Б прагнення захопити частину території Османської імперії В прагнення здобути здобич, визволити з рабства своїх побратимів та інших невільників Г прагнення розгромити і підкорити Кримське ханство
А магістрат Б вотчина В фільварок Г громада
А Львів Б Острог В Київ Г Луцьк 10. Появі якого виду мистецтва сприяло поширення книгодрукування? А гравюра Б скульптура В різьбярство Г портрет 11. Яке поняття відповідає змісту визначення: багатогалузевий господарчий комплекс, який базувався на постійній щотижневій панщині залежних селян і був зорієнтований на товарно-грошові відносини, хоча й зберігав чимало рис натурального господарства? А двір Б маєток В монастир Г фільварок 12. Яка династія правила в Кримському ханстві? А Османів Б Ногаїв В Гіреїв Г Сельджуків III. Підсумки уроку Учитель аналізує роботу учнів, оголошує оцінки (на письмові завдання — на наступному уроці). IV. Домашнє завдання
| |
Переглядів: 532 | |
Всього коментарів: 0 | |