Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із історії України 7 клас (нова програма) |
Урок № 18 Культура Київської Русі періоду політичної роздробленості Мета: ознайомитися з основними досягненнями культури періоду політичної роздробленості Київської Русі: розвитком освіти, наукових знань, літератури, архітектури; розвивати вміння давати стислу характеристику пам’яток культури, розкривати їх значення в історичному процесі; висловлювати власну думку, брати участь в обговоренні історичних питань. Очікувані результати:
Тип уроку: комбінований. Обладнання: підручник, посібник «Експрес-контроль», картки із завданнями. Поняття: культура, усна народна творчість, літописання, «Повість минулих літ», архітектура, фреска, мозаїка, Остромирове Євангеліє, «Слово о полку Ігоревім». Персоналії: Никон Великий, Нестор, Сильвестр, Ілля Муромець, Альоша Попович, Добриня Микитич, митрополит Іларіон, Агапіт, Алімпій. Дати: 1056—1057 рр. — виготовлення Остромирового Євангелія, 1113 р. — завершення написання Нестором Літописцем «Повісті минулих літ», кінець ХІІ ст. — створення невідомим автором «Слова о полку Ігоревім».
Оголошення теми та очікуваних результатів. II. Актуалізація опорних знань Перевірка домашнього завдання
Завдання Визначте, які з наведених фактів стосуються Галицького, а які — Волинського князівства. Робота з історичними поняттями Поясніть значення понять: культура, літописання, лавра, скоморохи, фреска, мозаїка, храмова архітектура. Метод «Мікрофон» Назвіть найвідоміші пам’ятки давньоруської культури, які вам уже відомі з попереднього періоду.
План вивчення нового матеріалу
Тестові завдання
1 Остромирове Євангеліє 2 «Київська Русь» Петра Толочка 3 «Повчання дітям» Володимира Мономаха 4 «Слово о полку Ігоревім» невідомого автора 5 «Історія» Геродота 6 «Моління Даниїла Заточника» 7 «Історія русів» невідомого автора Відповідь: 1, 3, 4, 6.
Відповідь: 1Д 2А 3Г 4Б. Завдання на закріплення
Цей твір не є звичайною компіляцією давньоруських та візантійських джерел — це наукова праця, до якої автор вніс свою власну концепцію. Після широкого вступу-екскурсу у світову історію автор дає образ розселення племен східних слов’ян і, таким чином, пов’язує історію Київської Русі з історією світу. Основна ідея твору — ідея єдності Руської землі, Руської держави, а символом її об’єднання автор вважає князівську династію Рюриковичів. («Повість минулих літ»)
Народився близько 1050 р. Був ченцем Києво-Печерського монастиря. Видатний київський мозаїст і живописець. Навчався у візантійських майстрів. За даними Києво-Печерського патерика, від 1084 р. брав участь у розписі Успенського собору в Києво-Печерській лаврі. Існує припущення, що він виконував мозаїчні роботи для Михайлівського Золотоверхого собору в Києві (зруйнований у 1934 р.). Помер у 1114 р. (Алімпій Печерський)
Давньоруських професійних акробатів, акторів, музик, що виступали при княжих дворах і на міських площах під час народних зборів, називали… (скоморохами). V. Домашнє завдання
| |||
Переглядів: 586 | |
Всього коментарів: 0 | |