Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 9 клас (нова програма)

Урок № 73 Урок-узагальнення з теми «Нервова регуляція функцій організму людини»

Урок № 73

Урок-узагальнення з теми «Нервова регуляція функцій організму людини»

Мета уроку: узагальнити, систематизувати набуті учнями знання з теми «Нервова регуляція функцій організму людини»; розвивати навички узагальнення та систематизації знань, уміння аналізувати, творчо розв’язувати поставлені завдання; створювати атмосферу співробітництва та співдружності, виховувати ціннісне ставлення до свого здоров’я.

Очікувані результати: учні називають складові центральної і периферичної нервової системи; характеризують відділи головного мозку, їхні функції, вегетативну (автономну) і соматичну нервову систему, відділи автономної нервової системи; пояснюють нервову регуляцію рухової активності та роботи внутрішніх органів людини.

Обладнання: _____________________________________________________________________

Тип уроку: урок узагальнення знань.

  1. 1. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

  1. 2. Повідомлення теми, мети і завдань уроку
  2. 3. Узагальнення і закріплення знань

3.1. «Термінологічне лото».

Терміни: рецептор, нерв, синапс, рефлекс, нейрон, аксон, дендрит, рефлекторна дуга, периферична нервова система, центральна нервова система, сіра речовина, біла речовина, мотонейрон, тверда оболонка, м’яка оболонка, павутинна оболонка, стовбур мозку, автономна нервова система, соматична нервова система.

3.2. Тестові завдання.

1. Передні корінці спинного мозку — це:

А аксони рухових нейронів

Б аксони чутливих нейронів

В дендрити чутливих нейронів

2. Вплив парасимпатичної нервової системи на соковидільну діяльність шлунка:

А не змінює

Б послаблює

В посилює

3. Слухова зона кори півкуль великого мозку розташована у частці:

А тім’яній

Б скроневій

В потиличній

4. Будь-яку зміну в діяльності організму людини, яка виникла за участю нервової системи у відповідь на подразнення, називають:

А синапсом

Б рефлексом

В подразливістю

5. Черепно-мозкові нерви належать до нервової системи:

А центральної

Б периферичної

6. Кору великого мозку утворює:

А сіра речовина

Б біла речовина

7. Блукаючий нерв за функцією є:

А змішаним

Б руховим

В чутливим.

8. Від спинного мозку відходить пар нервів:

А 31

Б 12

В 34

9. Вплив симпатичної нервової системи на діяльність кишечнику:

А послаблює хвилеподібні рухи

Б посилює хвилеподібні рухи

В не впливає

10. Гіпоталамус — це ділянка:

А півкуль великого мозку

Б проміжного мозку

В мозочка

11. При ураженні яких часток кори великих півкуль спостерігається втрата зору?

А тім’яної

Б лобної

В потиличної

12. Відділ головного мозку, у якому замикається рефлекс чхання:

А довгастий

Б середній

В проміжний

3.3. «Установи відповідність».

3.4. «Творча лабораторія» (робота у творчих групах).

— Чи можлива пересадка мозку?

— Чому довгастий мозок називають «великою дорогою»?

— Чи залежить обдарованість людини від маси мозку? Від чого залежить обдарованість людини?

— Чи залежить діяльність спинного мозку від головного мозку? Може, він діє автономно? Відповідь обґрунтуйте.

— Чому гіпоталамус називають місцем взаємодії нервової та ендокринної систем?

  1. 4. Підбиття підсумків уроку

Заповнення картки. (Учитель роздає картки заздалегідь.)

Пізнаю нове. Пізнаю себе

Вид діяльності

(вид роботи, який
виконувався на уроці)

Що виявилося
вдалим?

Що не вдалося?

Як досягти
кращого
результату?

 

 

 

 

 

  1. 5. Домашнє завдання

Індивідуальні та творчі завдання

Підготувати повідомлення «Вчення І. П. Павлова про аналізатори».

Категорія: Конспекти уроків із біології 9 клас (нова програма) | Додав: uthitel (10.02.2018)
Переглядів: 11 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: