Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 9 клас

Урок № 72 Взаємодія регуляторних систем організму

 

Урок № 72

Взаємодія регуляторних систем організму

Мета уроку: поглибити знання учнів про узгодженість регуляції функцій в організмі та гіпоталамо-гіпофізарну систему; розвивати логічне мислення та творчу активність учнів; формувати навички самоаналізу; удосконалювати вміння застосовувати теоретичні знання на практиці; виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я та здоров’я оточуючих.

Очікувані результати: учні називають регуляторні системи організму; порівнюють нервову та ендокринну регуляторні системи; пояснюють механізм взаємодії регуляторних систем організму; роблять висновки про узгодженість регуляції функцій в організмі.

Обладнання: _____________________________________________________________________

Тип уроку: комбінований.

  1. 1. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку. Налаштування на робочий настрій.

  1. 2. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1. Фронтальне опитування.

— Чому вегетативну систему називають автономною?

— У чому полягає відмінність функцій автономної і соматичної нервової системи?

— Чи добре, що людина не може довільно керувати роботою всіх внутрішніх органів?

— Які зміни відбуваються в окремих органах (око, серце, м’язи, судини) організму людини, коли вона чимось налякана і коли згодом заспокоїлась?

2.2. Вправа «Шпаргалка з помилками».

Учні пропонують один одному (сусідові по парті) підготовлену вдома «шпаргалку з помилками» для знаходження та виправлення помилок.

2.3. «Мозковий штурм».

— Яке значення подвійної іннервації органів?

— Який відділ автономної (вегетативної) нервової системи збуджується:

• під час їди;

• під час фізичної праці;

• у стані гніву?

— По яких нервах проводиться збудження:

• під час звуження кровоносних судин;

• прискорення і посилення скорочення серця?

2.4. «Вибірковий диктант».

  1. 3. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Кожна тканина й орган людини функціонують під подвійним контролем: автономної нервової системи і гуморальних факторів, зокрема гормонів. Цей подвійний контроль — запорука надійності регуляторних впливів, завданням яких є підтримувати певний рівень окремих фізичних і хімічних параметрів внутрішнього середовища, ці системи збуджують або гальмують різні фізіологічні функції, щоб звести до мінімуму відхилення цих параметрів усупереч значним коливанням у зовнішньому середовищі.

Повідомлення теми уроку. Визначення мети і завдань уроку.

 

  1. 4. Засвоєння нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

Взаємодія регуляторних систем організму. (Розповідь учителя, бесіда, вирішення проблемних питань.)

  1. 5. Узагальнення і закріплення знань

5.1. «Мозковий штурм».

— Поясніть механізм взаємодії регуляторних систем і зробіть висновок про узгодженість регуляції функцій в організмі.

5.2. « Творча лабораторія».

— Фізіологами встановлено, що в гіпоталамусі є центри, де виникають відчуття задоволення і позитивних емоцій. У ньому, наприклад, розташовані харчовий центр, центр спраги тощо. Що відбувається, коли алкоголь надходить з кров’ю до гіпоталамуса? Де проходять зв’язки між усіма життєво важливими органами, системами, психікою?

5.3. «Закінчи речення».

Ендокринна система разом з нервовою здійснює ... (нейрогуморальну регуляцію організму).

Діяльність залоз внутрішньої секреції регулюється ... (гіпоталамо-гіпофізарною системою).

Нейросекреторні клітини гіпоталамуса виділяють ... (нейрогормони).

Вони по кровоносних судинах потрапляють у центральну залозу ендокринної системи ... (гіпофіз).

Він передає інформацію ... (іншим залозам внутрішньої секреції).

У роботі гіпоталамо-гіпофізарної системи закладений принцип ... (прямого і зворотного зв’язку).

5.4. «Ти — мені, я — тобі».

5.5. «Цікаві запитання».

  1. 6. Підбиття підсумків уроку
  2. 7. Домашнє завдання

Індивідуальні та творчі завдання

1. Скласти або підібрати, використовуючи додаткову літературу, запитання творчого рівня з теми «Нервова регуляція функцій організму людини».

2. Підготуватись до узагальнюючого уроку.

Категорія: Конспекти уроків із біології 9 клас | Додав: uthitel (10.02.2018)
Переглядів: 1502 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: