Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 9 клас

Урок № 70 Регуляція рухової активності

Урок № 70

Регуляція рухової активності

Мета уроку: сформувати поняття про мотонейрони, їх розташування та функції; з’ясувати особливості нервової регуляції рухів; розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, узагальнювати, робити висновки; формувати повагу до життя як найвищої цінності.

Очікувані результати: учні характеризують мотонейрони, пояснюють нервову регуляцію рухової активності людини.

Обладнання: _____________________________________________________________________

Тип уроку: комбінований.

  1. 1. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

  1. 2. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1. Біологічний диктант «Так — ні».

1. Півкулі з’єднані мозолистим тілом.

2. Права півкуля керує органами правої частини тіла.

3. Ліва півкуля керує органами лівої частини тіла.

4. Поверхня півкуль вкрита корою.

5. Кора великих півкуль утворена білою речовиною.

6. У дорослої людини кора налічує близько 14 млрд нейронів.

7. Складки кори називаються борознами.

8. Глибокі щілини кори називаються звивинами.

9. Завдяки борознам і звивинам площа кори збільшується.

10. Виділяють три найглибші борозни півкуль.

11. Існує три центри мови: мовноруховий, слухомовний і зорово-мовний.

12. Зона суглобово-м’язової чутливості розміщується у тім’яній частці.

Відповідь:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

так

ні

ні

так

ні

так

ні

ні

так

так

так

так

 

2.2. «Ти — мені, я — тобі».

Учні вдома склали запитання з вивченої на минулому уроці теми та ставлять їх будь-кому зі своїх однокласників. Учень, який отримав запитання і дав на нього відповідь, має право поставити своє запитання.

2.3. Вправа «Установи відповідність».

  1. 3. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Найбільш загальним проявом життєдіяльності організму, основним засобом пристосування його до зовнішнього середовища є рухова діяльність. Рухи здійснюються за допомогою рухового апарату. Руховим апаратом називається сукупність тканин і органів, які забезпечують переміщення людини у просторі та її активні дії, спрямовані на предмети зовнішнього світу. Функ-ціонально до складу рухового апарату входять нервові клітини головного і спинного мозку — мотонейрони та їхні аксони, а також опорно-рухова система.

У складному руховому апараті людини керівну і регулювальну функцію виконує центральна нервова система. Роль органів опорно-рухової системи є виконавчою. У м’язах і сухожиллях розміщені рухові рецептори, які збуджуються під час рухів і напружень, сприймають скорочення і розслаблення м’язових волокон.

Основним функціональним елементом рухового апарату є рухова одиниця. Вона складається з мотонейрона та іннервованих ним м’язових волокон.

Повідомлення теми уроку. Визначення мети і завдань уроку.

  1. 4. Засвоєння нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1. Поняття про мотонейрони. (Пояснення вчителя, бесіда.)

2. Нервова регуляція рухової активності. (Розповідь учителя, самостійна робота з підручником, метод «Позначки», обговорення.)

  1. 5. Узагальнення і закріплення знань

5.1. Гра «Сніжна грудка».

Учитель пише на дошці вивчений термін або поняття (наприклад мотонейрон), а учні називають по одному слову, що його стосується. Повторювати слова не можна. Слова записують проти терміна, а потім один з учнів узагальнює їх.

5.2. «Мозковий штурм».

— Чому травма головного мозку спричиняє в людини параліч?

5.3. «Закінчи речення».

• Нервові клітини з дуже довгим аксоном, що передають сигнали із центральної нервової системи до м’язів і відповідають за кожний рух м’яза, називаються... (мотонейронами).

• Структури, розміщені у спинному мозку, відіграють роль у... (регуляції простих рефлексів пози й окремих рухів).

• Вищі рухові центри, розміщені в мозочку, середньому мозку, підкіркових ядрах і корі великих півкуль, забезпечують... (складні рухи).

• За регуляцію вроджених рухів (постави тіла, тонусу м’язів) відповідають... (спинний мозок і відповідні зони головного мозку).

  1. 6. Підбиття підсумків уроку
  2. 7. Домашнє завдання

Індивідуальні та творчі завдання

Скласти п’ять тестових завдання формату А (на вибір однієї правильної відповіді).

Категорія: Конспекти уроків із біології 9 клас | Додав: uthitel (10.02.2018)
Переглядів: 519 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: