Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 9 клас (нова програма)

Урок № 69 Головний мозок. Підкіркові ядра. Довільні рухи і кора головного мозку. Лабораторна робота № 6. Будова головного мозку людини

Урок № 69

Головний мозок. Підкіркові ядра. Довільні рухи і кора головного
мозку. Лабораторна робота № 6. Будова головного мозку людини

Мета уроку: продовжити формувати знання учнів про нервову систему; ознайомити з будовою та функціями великих півкуль; особливу увагу звернути на будову кори головного мозку; розкрити локалізацію функцій у корі; розвивати уміння учнів порівнювати будову та біологічне значення всіх відділів головного мозку людини та визначати провідну роль великих півкуль; уміння виділяти головне та робити висновки; виховувати бережливе ставлення до власного здоров’я та здоров’я оточуючих.

Очікувані результати: учні характеризують будову великих півкуль; пояснюють взаємозв’язок між будовою і функціями великих півкуль; демонструють уміння працювати з розбірними моделями головного мозку, пластинчастими препаратами.

Обладнання: _____________________________________________________________________

Тип уроку: комбінований.

  1. 1. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

  1. 2. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1. Тест на встановлення відповідності.

Установіть відповідність між відділами головного мозку та їхніми функціями:

 

1 Середній мозок

2 Проміжний мозок

3 Мозочок

4 Довгастий мозок

А Взаємодія організму з навколишнім середовищем (поведінкові реакції)

Б Рефлекторна координація рухів і розподіл м’язового тонусу

В Регулює температуру тіла

Г Контролює реакції на зовнішні подразники, тонус м’язів

Д Розташовані життєво важливі центри, що регулюють серцеву діяльність, дихання, ковтання, що здійснюють захисні рефлекси (чхання, кашель, блювання, сльозовиділення), секрецію слини, шлункового і підшлункового соку та ін.

 

Відповідь: 1 — Г, 2 — В, 3 — Б, 4 — Д.

2.2. «Мозковий штурм».

— У лікарні перебуває чоловік, у якого в одному з відділів головного мозку є пухлина. Він намагається взяти склянку, але промахується. Після декількох спроб він бере її і роздавлює. У якому відділі мозку в цього чоловіка пухлина?

2.3. Вправа «Вірю — не вірю».

  1. 3. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Ця частина головного мозку, що розвинулася на пізніх етапах еволюції тваринного світу, грає виключно важливу роль у здійсненні психічної, або вищої, нервової діяльності, хоча ця діяльність є результатом роботи мозку як єдиного цілого. Завдяки двостороннім зв’язкам з відділами нервової системи, що пролягають нижче, вона може брати участь у регуляції і координації всіх функцій організму. Площа її поверхні досягає 2000–2500 см2.

— Про що йдеться? (Про кору великих півкуль.)

— Для чого потрібна така велика площа поверхні?

Правильну відповідь на це запитання ми з вами отримаємо наприкінці уроку.

Повідомлення теми уроку. Спільне з учнями визначення мети і завдань уроку.

  1. 4. Засвоєння нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1. Головний мозок. Будова переднього (великого) мозку. Підкоркові ядра. (Розповідь учителя, самостійна робота з підручником, обговорення питань.)

2. Значення кори великого мозку. (Пояснення вчителя, пошукова робота з підручником, вправа «Коло ідей», бесіда, повідомлення учнів.)

  1. 5. Узагальнення і закріплення знань

5.1. Обговорення запитання, поставленого на початку уроку.

Кора великого мозку забезпечує вищу нервову діяльність людини, сприяє адаптації організму до мінливих умов середовища, регулює набуті форми поведінки, забезпечує рівень психічного розвитку людини.

5.2. Лабораторна робота № 6. Будова головного мозку людини.

1) Інструктаж із правил безпеки учнів, інструкція № ________.

2) Виконання лабораторної роботи (згідно з інструкційною карткою).

  1. 6. Підбиття підсумків уроку

«Закінчи речення»

• Великий мозок утворений... (правою і лівою півкулями).

• Зовні вони вкриті... (корою).

• Вона утворена... (сірою речовиною).

• Товщина кори... (1,5–4,5 мм).

• У білій речовині великих півкуль є ядра сірої речовини — ... (підкіркові ядра).

• У скроневій частці міститься... (слухова зона).

• Зорова зона розміщена в... (потиличних частинах кори великих півкуль).

  1. 7. Домашнє завдання

Індивідуальні та творчі завдання

Скласти п’ять запитань до вивченої теми.

Категорія: Конспекти уроків із біології 9 клас (нова програма) | Додав: uthitel (10.02.2018)
Переглядів: 16 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: