Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 9 клас |
Урок № 72 Взаємодія регуляторних систем організму Мета уроку: поглибити знання учнів про узгодженість регуляції функцій в організмі та гіпоталамо-гіпофізарну систему; розвивати логічне мислення та творчу активність учнів; формувати навички самоаналізу; удосконалювати вміння застосовувати теоретичні знання на практиці; виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я та здоров’я оточуючих. Очікувані результати: учні називають регуляторні системи організму; порівнюють нервову та ендокринну регуляторні системи; пояснюють механізм взаємодії регуляторних систем організму; роблять висновки про узгодженість регуляції функцій в організмі. Обладнання: _____________________________________________________________________ Тип уроку: комбінований.
Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку. Налаштування на робочий настрій.
2.1. Фронтальне опитування. — Чому вегетативну систему називають автономною? — У чому полягає відмінність функцій автономної і соматичної нервової системи? — Чи добре, що людина не може довільно керувати роботою всіх внутрішніх органів? — Які зміни відбуваються в окремих органах (око, серце, м’язи, судини) організму людини, коли вона чимось налякана і коли згодом заспокоїлась? 2.2. Вправа «Шпаргалка з помилками». Учні пропонують один одному (сусідові по парті) підготовлену вдома «шпаргалку з помилками» для знаходження та виправлення помилок. 2.3. «Мозковий штурм». — Яке значення подвійної іннервації органів? — Який відділ автономної (вегетативної) нервової системи збуджується: • під час їди; • під час фізичної праці; • у стані гніву? — По яких нервах проводиться збудження: • під час звуження кровоносних судин; • прискорення і посилення скорочення серця? 2.4. «Вибірковий диктант».
Слово вчителя Кожна тканина й орган людини функціонують під подвійним контролем: автономної нервової системи і гуморальних факторів, зокрема гормонів. Цей подвійний контроль — запорука надійності регуляторних впливів, завданням яких є підтримувати певний рівень окремих фізичних і хімічних параметрів внутрішнього середовища, ці системи збуджують або гальмують різні фізіологічні функції, щоб звести до мінімуму відхилення цих параметрів усупереч значним коливанням у зовнішньому середовищі. Повідомлення теми уроку. Визначення мети і завдань уроку.
План пояснення нового матеріалу Взаємодія регуляторних систем організму. (Розповідь учителя, бесіда, вирішення проблемних питань.)
5.1. «Мозковий штурм». — Поясніть механізм взаємодії регуляторних систем і зробіть висновок про узгодженість регуляції функцій в організмі. 5.2. « Творча лабораторія». — Фізіологами встановлено, що в гіпоталамусі є центри, де виникають відчуття задоволення і позитивних емоцій. У ньому, наприклад, розташовані харчовий центр, центр спраги тощо. Що відбувається, коли алкоголь надходить з кров’ю до гіпоталамуса? Де проходять зв’язки між усіма життєво важливими органами, системами, психікою? 5.3. «Закінчи речення». Ендокринна система разом з нервовою здійснює ... (нейрогуморальну регуляцію організму). Діяльність залоз внутрішньої секреції регулюється ... (гіпоталамо-гіпофізарною системою). Нейросекреторні клітини гіпоталамуса виділяють ... (нейрогормони). Вони по кровоносних судинах потрапляють у центральну залозу ендокринної системи ... (гіпофіз). Він передає інформацію ... (іншим залозам внутрішньої секреції). У роботі гіпоталамо-гіпофізарної системи закладений принцип ... (прямого і зворотного зв’язку). 5.4. «Ти — мені, я — тобі». 5.5. «Цікаві запитання».
Індивідуальні та творчі завдання 1. Скласти або підібрати, використовуючи додаткову літературу, запитання творчого рівня з теми «Нервова регуляція функцій організму людини». 2. Підготуватись до узагальнюючого уроку. | |
Переглядів: 1504 | |
Всього коментарів: 0 | |