Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 7 клас

Урок № 40 Пристосувальні риси будови й життєдіяльність голонасінних

Урок № 40
Пристосувальні риси будови й життєдіяльність голонасінних

Мета уроку:визначити особливості будови й життєдіяльності голонасінних рослин; сприяти розвитку логічного і критичного мислення; удосконалювати вміння спостерігати, аналізувати, творчо розв’язувати поставлені завдання; формувати ціннісні орієнтації на збереження природи.

Очікувані результати:учні мають характеризувати загальні ознаки будови та розвитку голонасінних, порівнювати будову голонасінних з вищими споровими рослинами.

Обладнання:______________________________________________________________________

Тип уроку:комбінований.

n 1. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

n 2. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1. Конкурс сенканів на теми «Хвоя», «Шишка» (індивідуальне домашнє завдання).

2.2. Конкурс на кращу загадку про сосну, ялину, шишки (учні читають свої загадки, а однокласники визначають найкращу).

2.3. Інтерактивна гра «Біологічний футбол».

Учитель на дошці записує основні запитання. До кожного основного учні складають конкретні запитання і направляють «м’яч» комусь із однокласників, слухають відповідь. Якщо відповідь неточна, «м’яч» повертається до того, хто його кидав, цей учень дає точну відповідь. Учень, який піймав «м’яч», посилає його іншому.

Кожне вдало складене запитання — 2 бали, кожна правильна відповідь на нескладне запитання — 1 бал, на складне запитання — 2 бали. Учитель фіксує відповіді й кількість запитань.

Основні запитання:

— загальна характеристика голонасінних;

— життєвий цикл голонасінних;

— середовище існування голонасінних.

2.4. Біологічна задача.

Дуже часто в травні-червні можна почути вислів «сосна цвіте». Чи не закралася тут біологічна помилка? (Так дійсно, це біологічна помилка. Сосна — це голонасінна рослина, яка не цвіте. У травні-червні достигає пилок, який переноситься вітром.)

n 3. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

У давньогрецькій міфології є така легенда: Борей, бог холодних північних вітрів, полюбив прекрасну Пітіс, німфу ранкової зорі. Одного разу, коли він гнався за своєю коханою, вона попросила Пана, бога полів, сховати її. Бог полів укрив її зеленими гіл- ками. Ще довго розлючений Борей шукав у лісі нещасну Пітіс. Її тіло замерзло, а сльози перетворилися на прозору смолу, і стала німфа сосною.

Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети та завдань уроку.

n 4. Засвоєння нового матеріалу

Пристосувальні риси будови й життєдіяльність голонасінних. (Розповідь учителя, бесіда, пошукова робота з підручником, заповнення таблиці.)

n 5. Узагальнення і закріплення знань

Лабораторна робота № 15. Будова голонасінних рослин.

1. Інструктаж із техніки безпеки учнів, інструкція № _________.

2. Виконання лабораторної роботи (згідно з інструкційною карткою).

n 6. Підбиття підсумків уроку

«Закінчи речення»

Доповнити речення, вибираючи правильні відповіді з двох запропонованих.

1) Коренева система сосни … (стрижнева, мичкувата).

2) Листки у … (сосни, ялини) — сизо-зелена хвоя, розміщена попарно, завдовжки 3–5 см.

3. Насіння … (сосни, ялини) дозріває восени того ж року, коли відбулося запилення.

4) Насіння … (сосни, ялини) проростає в будь-якому ґрунті, але гине в тіні.

5) Чоловічі шишки сосни дрібні — до 2,5 см завдовжки, під час дозрівання пилку стають … (жовтими, червоними).

6) … (сосна, ялина) — світлолюбне дерево.

7) У … (сосни, ялини) шишки великі, довгі, повислі; після дозрівання насіння відпадають цілком.

8) Насіння … (сосни, ялини) проростає навесні наступного року на вологому поживному ґрунті в тіні інших дерев.

9) Нижні гілки сосни … (відпадають, не відпадають).

  1. Коренева система ялини розміщена в ґрунті (поверхнево, глибоко).

n 7. Домашнє завдання

7.1. Завдання для всього класу.

Підручник ____________________________________________

Зошит ________________________________________________

7.2. Індивідуальні та творчі завдання.

Написати казку про подорож соснової насінинки.

 

 

Категорія: Конспекти уроків із біології 7 клас | Додав: uthitel (07.02.2018)
Переглядів: 492 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: