Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 6 клас (нова програма)

Урок № 60 Контрольна робота з теми «Різноманітність рослин»

Урок № 60

Контрольна робота з теми «Різноманітність рослин»

Мета: виявити рівень навчальних досягнень учнів з теми «Різноманітність рослин»; здійснити контроль і корекцію їхніх знань; перевірити вміння учнів оперувати біологічними термінами, застосовувати знання в стандартних і змінених умовах; розвивати навички письмово висловлювати думку; вдосконалювати вміння творчо вирішувати поставлені завдання, відповідати на різнорівневі запитання; виховувати почуття відповідальності, охайність, самостійність.

Очікувані результати: учні розпізнають та характеризують будову тіла, розмноження рослин різних систематичних груп рослин; порівнюють спорові рослини з насінними, рослини різних екологічних груп і життєвих форм; характеризують запліднення рослин, які розмножуються спорами, та рослин, які розмножуються насінням; наводять приклади використання людиною водоростей, спорових та насінних рослин.

Обладнання та матеріали:...................................................................................................................

Тип уроку: урок контролю знань.

  1. Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

  1. Повідомлення теми, мети і завдань уроку

Повідомлення змісту уроку. Визначення основної мети й завдань уроку.

  1. Контроль знань
  2. Роздача індивідуальних карток із завданнями.
  3. Інструктаж щодо виконання завдань, пояснення шкали оцінювання завдань різних рівнів складності.
  4. Виконання завдань учнями.
  5. Підбиття підсумків уроку
  6. Підбиття підсумків роботи.
  7. Учитель відповідає на запитання, які виникли в учнів під час написання контрольної роботи.
  8. Домашнє завдання
  9. Завдання для всього класу (не є обов’язковим).

Підручник ..........................................................................................................................................................................

Зошит .................................................................................................................................................................................

  1. Індивідуальні та творчі завдання.

Підготувати цікаві факти про гриби.

 

I варіант

І рівень (по 0,5 бала за кожне завдання)

Позначте одну правильну відповідь.

  1. У клітинах червоних водоростей відкладається:

А крохмаль В багрянковий крохмаль

Б ламінарин Г філофорин

  1. У голонасінних рослин уперше з’являється:

А квітка В плід

Б насінина Г корінь

  1. Шишка — це:

А видозміна пагона В видозміна листка

Б пагін Г видозміна квітки

  1. Тривалість життя статевого покоління у плаунів:

А один сезон В 15–18 років

Б 2 роки Г 5–8 років

  1. Панцир, просочений сполуками Силіцію, є у водоростей:

А зелених В бурих

Б червоних Г діатомових

  1. До мохів належить:

А яловець звичайний В сфагнум

Б ламінарія Г хвощ великий

Відповіді: 1 — В, 2 — Б, 3 — А, 4 — В, 5 — Г, 6 — В.

ІІ рівень (по 1 балу за кожне завдання)

  1. Із запропонованих відповідей виберіть правильні.

Виберіть характерні ознаки хвощів:

А у життєвому циклі переважає спорофіт

Б у життєвому циклі переважає гаметофіт

В тіло почленоване на вузли і міжвузля

Г стебло містить кремнезем

Д мають ризоїди

Е листки мають вигляд зубчиків, які зростаються біля основи, утворюючи піхву, що покриває вузол

Є листки великі, розсічені

Відповіді: А, В, Г, Е.

  1. Установіть відповідність між групами рослин та їхніми зображеннями.

1 мохи 2 водорості 3 плауни 4 покритонасінні

 

Відповідь: 1 — Д, 2 — А, 3 — Б, 4 — В.

  1. Установіть відповідність між стадіями життєвого циклу сосни й цифрами на малюнку, що їм відповідають.

 

Відповідь: А — 2, Б — 5, В — 4, Г — 6.

ІІІ рівень (по 1,5 бала за кожне завдання)

10. Яке значення в житті людини мають водорості?

11. У молодому світлому лісі між березами й осиками посадили ялини. Через 20 років берези й осики зникли і на їхньому місці з’явився темний ялиновий ліс. Поясніть, чому так сталося.

IV рівень (3 бали)

12. Поясніть переваги покритонасінних рослин перед голонасінними.

 

II варіант

І рівень (по 0,5 бала за кожне завдання)

Позначте одну правильну відповідь.

  1. У клітинах бурих водоростей відкладається:

А крохмаль В багрянковий крохмаль

Б ламінарин Г філофорин

  1. Покритонасінні рослини змогли витіснити голонасінні завдяки наявності:

А квітки й плоду В насіння

Б розвиненої кореневої системи Г розвиненого стебла

  1. Хвоя — це:

А пагін В видозмінений пагін

Б брунька Г листок

  1. Фотосинтез у хвощів відбувається у:

А стеблі В листках

Б кореневищі Г спорангіях

  1. На найбільших глибинах здатні мешкати водорості:

А зелені В бурі

Б червоні Г діатомові

  1. До папоротей належить:

А щитник чоловічий В плаун баранець

Б спірогира Г зозулин льон

Відповіді: 1 — Б, 2 — А, 3 — Г, 4 — А, 5 — Б, 6 — А.

 

ІІ рівень (по 1 балу за кожне завдання)

  1. Із запропонованих відповідей виберіть правильні.

Виберіть характерні ознаки мохів.

А у життєвому циклі переважає спорофіт

Б у життєвому циклі переважає гаметофіт

В мають листкостеблову будову

Г спорангії зібрані у стробіли, які розміщуються на верхівці пагонів

Д мають ризоїди

Е підземна частина — кореневище

Є спори утворюються у коробочці

Відповіді: Б, В, Д, Є.

  1. Установити відповідність між групами рослин та їхніми зображеннями.

1 хвощі

2 водорості

3 папороті

4 голонасінні

 

Відповідь: 1 — А, 2 — Д, 3 — Б, 4 — Г.

 

  1. Установити відповідність між стадіями життєвого циклу папороті й цифрами на малюнку, що їм відповідають.

Відповідь: А — 1, Б — 4, В — 2, Г — 7.

 

ІІІ рівень (по 1,5 бала за кожне завдання)

  1. Яке значення в житті людини мають покритонасінні рослини?
  2. Установлено, що бурелом вириває з коренем здебільшого ялини, а сосни ламає. Чому?

 

IV рівень (3 бали)

  1. Поясніть переваги голонасінних рослин перед папоротями.

 

 

Категорія: Конспекти уроків із біології 6 клас (нова програма) | Додав: uthitel (08.03.2018)
Переглядів: 3373 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: