Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 6 клас (нова програма)

Урок № 53 Практична робота № 3. Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин

Урок № 53

Практична робота № 3. Порівняння будови мохів, папоротей
та покритонасінних (квіткових) рослин

Мета: поглибити і розширити знання учнів про будову мохів, папоротей і покритонасінних рослин; формувати практичні вміння і навички роботи з гербарним та роздавальним матеріалом; удосконалювати вміння учнів застосовувати теоретичні знання на практиці; розвивати вміння порівнювати та робити узагальнюючі висновки; виховувати наполегливість та працелюбність.

Очікувані результати: учні порівнюють за вказаними ознаками мохи і папороті, папороті й покритонасінні (квіткові) рослини; розпізнають рослини різних систематичних груп (мохи, папороті, покритонасінні (квіткові)).

Обладнання та матеріали:...................................................................................................................

Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок.

  1. Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку. Налаштування на робочий настрій.

  1. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів
  2. Індивідуальна робота учнів за картками.
  3. Цифровий біологічний диктант.
  4. «Шпаргалка з помилками».

Учні обмінюються «шпаргалками», знаходять і виправляють у них помилки.

  1. Складання діаграми Вена.
  2. «Творча лабораторія».
  3. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

  1. Відгадайте загадки:

Де краплина є води —

Там ти можеш їх знайти:

На болоті, в горах, в лісі,

На колоді, і на стрісі.

Де вологи є запас —

Скрізь ростуть вони у нас. (Мохи.)

  1. Дивна в лісі є трава —

Не лопух, не кропива.

Коли хочуть щастя — влітку

Все шукають її квітку.

Хоч півсвіту обійди —

Того цвіту не знайти. (Папороть.)

  1. На городі молода

Пишні коси розпліта,

У зеленії хустинки

Золоті хова зернинки. (Кукурудза.)

— Представниками яких груп є ці рослини?

Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.

  1. Самостійне застосування учнями знань у стандартних ситуаціях

Практична робота № 3. Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин.

  1. Виконання практичної частини роботи.
  2. Інструктаж із безпеки життєдіяльності учнів, інструкція № ............... .
  3. Інструктаж учителя щодо виконання практичної роботи.
  4. Виконання практичної роботи (згідно з інструкційною карткою).
  5. Звіт про виконання роботи.
  6. Узагальнення та систематизація знань
  7. «Третій зайвий».

Вибрати зайвий термін: пояснити свій вибір.

  1. Модрина, щитник чоловічий, орляк. (Модрина — голонасінна рослина, а щитник чоловічий і орляк — папороті.)
  2. Плаун баранець, шипшина, ульва. (Ульва — нижча рослина, а плаун баранець і шипшина — вищі рослини.)
  3. Хламідомонада, фукус, сальвінія. (Сальвінія — папороть, а хламідомонада і фукус — водорості.)
  4. Сфагнум, хвощ лісовий, зозулин льон. (Сфагнум і зозулин льон — мохи.)
  5. «Мозковий штурм».

— Поясніть закономірність, згідно з якою органи статевого розмноження у хвощів розвиваються з верхнього боку, а в папоротей з нижнього боку заростків.

  1. Підбиття підсумків уроку

Учні самостійно підбивають підсумки уроку.

  1. Домашнє завдання
  2. Завдання для всього класу.

Підручник...............................................................................

Зошит......................................................................................

  1. Індивідуальні та творчі завдання.

Завдання для творчих груп:

Підготувати презентацію тем:

I група — «Покритонасінні — зернові культури»;

II група — «Покритонасінні — зернобобові культури»;

III група — «Покритонасінні — технічні культури»;

IV група — «Покритонасінні — кормові культури»;

V група — «Покритонасінні — овочеві культури»;

VI група — «Покритонасінні — олійні культури»;

VII група — «Покритонасінні — плодово-ягідні культури».

 

Категорія: Конспекти уроків із біології 6 клас (нова програма) | Додав: uthitel (07.03.2018)
Переглядів: 537 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: