Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 6 клас (нова програма) |
Урок № 51 Голонасінні Мета: ознайомити учнів із загальною характеристикою голонасінних рослин, сформувати знання про основні ознаки будови та розмноження голонасінних, їхню різноманітність; розвивати вміння працювати з підручником, додатковою літературою; удосконалювати індивідуальну самостійну роботу учнів; формувати ціннісні орієнтації на збереження природи та естетичні смаки учнів. Очікувані результати: учні називають середовища існування голонасінних, місце утворення в них насіння; наводять приклади голонасінних рослин, використання їх людиною; характеризують будову тіла та розмноження голонасінних на прикладі хвойних; розпізнають голонасінні рослини. Обладнання та матеріали:................................................................................................................... Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.
Вибрати одну правильну відповідь.
А спорофіти В спороносні колоски Б стробіли Г спорангії
А кореневище В ризоїди Б корені Г присоски
А води В повітря Б світла Г вітру
А статевого покоління Б нестатевого покоління
А велике, довге Б маленьке, вкорочене
А паростком В проростком Б заростком Г листком Відповіді: 1 — Г, 2 — В, 3 — А, 4 — Б, 5 — Б, 6 — Б.
Слово вчителя За стародавньою легендою, китайський імператор Шен Нунг, який правив у 2800 р. до н. е., помітив, що його придворні у певному віці стають забудькуватими, у них погіршується пам’ять і розумові здібності. Одного разу, стоячи біля відчиненого вікна, імператор почув голос: «Дерево, на яке ти зараз дивишся, відновить розум, пам’ять твоїх близьких і друзів». Імператор покликав прислугу і наказав зібрати листя з гінкго і приготувати з нього настій. Цей напій щоденно давали всім, хто скаржився на забудькуватість. Уже через декілька тижнів Шен Нунг помітив, що пам’ять повернулась до його підлеглих. З того часу в Китаї дерево гінкго є священним. Але мало хто знає, що гінкго дволопатеве, про яке йшла мова в легенді, та добре відомі нам сосна і ялина є своєрідними «родичами» і належать до відділу Голонасінні. «Асоціативний кущ» Учні висловлюють свої асоціації щодо поняття «голонасінні». Усі відповіді записуються до «асоціативного куща», який зображено на дошці. Можливі варіанти відповідей учнів: насіння, голе насіння, шишки, хвоя, дерево, голки тощо.
План пояснення нового матеріалу
— Дуже часто в травні-червні можна почути вислів «сосна цвіте». Чи не закралась тут біологічна помилка? (Так, дійсно це біологічна помилка. Сосна — це голонасінна рослина, яка не цвіте. У травні-червні достигає пилок, який переноситься вітром.)
— Відомо, що єгипетських фараонів ховали в тисових саркофагах. Як ви гадаєте, чому?
Учні самостійно підбивають підсумки уроку, формулюють висновки.
Підручник............................................................................... Зошит......................................................................................
Складіть казку про подорож соснової насінинки.
| |
Переглядів: 1146 | |
Всього коментарів: 0 | |