Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 6 клас (нова програма)

Урок № 51 Голонасінні

Урок № 51

Голонасінні

Мета: ознайомити учнів із загальною характеристикою голонасінних рослин, сформувати знання про основні ознаки будови та розмноження голонасінних, їхню різноманітність; розвивати вміння працювати з підручником, додатковою літературою; удосконалювати індивідуальну самостійну роботу учнів; формувати ціннісні орієнтації на збереження природи та естетичні смаки учнів.

Очікувані результати: учні називають середовища існування голонасінних, місце утворення в них насіння; наводять приклади голонасінних рослин, використання їх людиною; характеризують будову тіла та розмноження голонасінних на прикладі хвойних; розпізнають голонасінні рослини.

Обладнання та матеріали:...................................................................................................................

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

  1. Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

  1. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів
  2. Індивідуальна робота учнів за картками.
  3. Виконання тестових завдань.

Вибрати одну правильну відповідь.

  1. На нижній поверхні листка папороті є:

А спорофіти В спороносні колоски

Б стробіли Г спорангії

  1. Гаметофіт папоротеподібних має:

А кореневище В ризоїди

Б корені Г присоски

  1. Запліднення у папоротей неможливе без:

А води В повітря

Б світла Г вітру

  1. У папороті корені та пагони мають особини:

А статевого покоління Б нестатевого покоління

  1. Стебло у папоротей:

А велике, довге Б маленьке, вкорочене

  1. Особину статевого покоління папороті називають:

А паростком В проростком

Б заростком Г листком

Відповіді: 1 — Г, 2 — В, 3 — А, 4 — Б, 5 — Б, 6 — Б.

  1. «Коло ідей».
  2. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

За стародавньою легендою, китайський імператор Шен Нунг, який правив у 2800 р. до н. е., помітив, що його придворні у певному віці стають забудькуватими, у них погіршується пам’ять і розумові здібності. Одного разу, стоячи біля відчиненого вікна, імператор почув голос: «Дерево, на яке ти зараз дивишся, відновить розум, пам’ять твоїх близьких і друзів». Імператор покликав прислугу і наказав зібрати листя з гінкго і приготувати з нього настій. Цей напій щоденно давали всім, хто скаржився на забудькуватість. Уже через декілька тижнів Шен Нунг помітив, що пам’ять повернулась до його підлеглих. З того часу в Китаї дерево гінкго є священним.

Але мало хто знає, що гінкго дволопатеве, про яке йшла мова в легенді, та добре відомі нам сосна і ялина є своєрідними «родичами» і належать до відділу Голонасінні.

«Асоціативний кущ»

Учні висловлюють свої асоціації щодо поняття «голонасінні». Усі відповіді записуються до «асоціативного куща», який зображено на дошці.

Можливі варіанти відповідей учнів: насіння, голе насіння, шишки, хвоя, дерево, голки тощо.

  1. Вивчення нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

  1. Загальна характеристика голонасінних. (Розповідь учителя, демонстрація колекції голонасінних, бесіда, повідом­лення учня, складання опорного конспекту.)
  2. Життєвий цикл голонасінних на прикладі сосни звичайної. (Розповідь учителя, самостійна робота учнів з підручником, «Коло ідей».)
  3. Середовище існування голонасінних. (Бесіда, самостійна робота учнів з підручником.)
  4. Пристосувальні риси будови й життєдіяльність голонасінних. (Лабораторне дослідження, заповнення таблиці.)
  5. Різноманітність голонасінних рослин. (Бесіда, самостійна робота учнів, робота в групах «Ажурна пилка».)
  6. Значення голонасінних у природі та в житті людини. (Бесіда, повідомлення учня.)
  7. Узагальнення та систематизація знань
  8. Закінчити речення, вибираючи правильну відповідь із двох запропонованих.
  9. «Мозковий штурм».

— Дуже часто в травні-червні можна почути вислів «сосна цвіте». Чи не закралась тут біологічна помилка? (Так, дійсно це біологічна помилка. Сосна — це голонасінна рослина, яка не цвіте. У травні-червні достигає пилок, який переноситься вітром.)

  1. «Коло ідей».

— Відомо, що єгипетських фараонів ховали в тисових саркофагах. Як ви гадаєте, чому?

  1. Підбиття підсумків уроку

Учні самостійно підбивають підсумки уроку, формулюють висновки.

  1. Домашнє завдання
  2. Завдання для всього класу.

Підручник...............................................................................

Зошит......................................................................................

  1. Індивідуальні та творчі завдання.

Складіть казку про подорож соснової насінинки.

 

Категорія: Конспекти уроків із біології 6 клас (нова програма) | Додав: uthitel (07.03.2018)
Переглядів: 1146 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: