Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 6 клас (нова програма) |
Урок № 50 Папороті Мета: ознайомити учнів з особливостями будови та життєдіяльності папоротей; продовжувати формувати вміння самостійно працювати з текстом підручника, розвивати вміння аналізувати, порівнювати, робити логічні висновки; виховувати на основі фольклорних матеріалів зацікавленість до народної творчості й давніх традицій. Очікувані результати: учні називають середовища існування папоротей, місце утворення в них спор; наводять приклади папоротей; характеризують будову їхнього тіла; пояснюють особливості розмноження папоротей; характеризують значення цих рослин у природі. Обладнання та матеріали:................................................................................................................... Тип уроку: комбінований.
Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.
Учні обмінюються тестовими завданнями, складеними вдома, і розв’язують їх.
На дошці записаний епіграф уроку: «Все зілля від Бога, лише папороть від чорта». (М. В. Гоголь) Слово вчителя Послухайте казку. Була в лісничого Корнія донька Любава. Дуже вона любила природу, уміла прислухатися до неї і розуміти життя зеленого дивосвіту. І було в неї улюблене місце в лісі — струмок і верба біля нього. Дуже любила Любава вербиченьку. Одного разу, гуляючи в лісі, натрапила дівчина на захований у чагарнику склеп. Із цікавості зайшла вона до нього і побачила там стару жінку зі сплутаним сивим волоссям і у брудному одязі. Запропонувала Любава жінці допомогу, хоч і зрозуміла, що це лиха відьма, про яку вона чула у селі. Але стара вигнала її, порадивши піти попрощатися з вербою, бо дерево гине. Прибігла Любава до вербиченьки і побачила, що пересох струмочок і в’яне верба. Заплакала дівчина з горя, а вербиченька їй прошепотіла: «Звернися до Папороті, матінки лісової, вона допоможе». Почувши це, схопилась на ноги Любава і побігла шукати Папороть. Довго ходила дівчина лісом, дуже втомилася, але знайшла-таки Папороть. Геть знесилена, заснула Любава біля неї. І наснилася дівчині красива жінка, яка розповіла їй про те, що раз на рік, на Івана Купала, вона дарує людям чарівну, але непримітну квітку. Саме ця квітка допоможе Любаві повернути воду у струмок і життя вербичці. Прокинувшись, Любава повернулася до вербиченьки і розповіла їй про зустріч із Папороттю. А коли прийшло свято Івана Купала, Любава знайшла квітку папороті, принесла до струмка і закопала біля нього. І повернулася вода у струмок, і ожила вербиченька. Так урятувала свій улюблений маленький світ добра, щира дівчина Любава. Бесіда — Чи помітили ви в казці біологічну помилку? — Чи має папороть квітку? Спробуємо поглянути на папороті очима науковця. Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.
План пояснення нового матеріалу
— Існує легенда про квітку папороті, що розцвітає вогневим кольором напередодні свята Івана Купала і вказує на скарби. Чи пішли б ви на пошуки квітки папороті? Чому?
Технологія «Незакінчені речення» Учні працюють з відкритими реченнями, наприклад: — На сьогоднішньому уроці для мене найважливішим відкриттям було… — Урок важливий, тому що… — Мені сподобалося… — Мені не сподобалося… — Від наступного уроку я чекаю…
Підручник............................................................................... Зошит......................................................................................
Підготувати повідомлення про реліктову рослину гінкго дволопатеве та значення голонасінних у житті людини. | |
Переглядів: 1119 | |
Всього коментарів: 0 | |