Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 6 клас (нова програма)

Урок № 50 Папороті

Урок № 50

Папороті

Мета: ознайомити учнів з особливостями будови та життєдіяльності папоротей; продовжувати формувати вміння самостійно працювати з текстом підручника, розвивати вміння аналізувати, порівнювати, робити логічні висновки; виховувати на основі фольклорних матеріалів зацікавленість до народної творчості й давніх традицій.

Очікувані результати: учні називають середовища існування папоротей, місце утворення в них спор; наводять приклади папоротей; характеризують будову їхнього тіла; пояснюють особливості розмноження папоротей; характеризують значення цих рослин у природі.

Обладнання та матеріали:...................................................................................................................

Тип уроку: комбінований.

  1. Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

  1. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів
  2. Індивідуальна робота учнів за картками.
  3. Інтерактивна гра «Біологічний футбол».
  4. «Тести для друга».

Учні обмінюються тестовими завданнями, складеними вдома, і розв’язують їх.

  1. Мотивація навчальної діяльності

На дошці записаний епіграф уроку:

«Все зілля від Бога, лише папороть від чорта».

(М. В. Гоголь)

Слово вчителя

Послухайте казку.

Була в лісничого Корнія донька Любава. Дуже вона любила природу, уміла прислухатися до неї і розуміти життя зеленого дивосвіту. І було в неї улюблене місце в лісі — струмок і верба біля нього. Дуже любила Любава вербиченьку. Одного разу, гуляючи в лісі, натрапила дівчина на захований у чагарнику склеп. Із цікавості зайшла вона до нього і побачила там стару жінку зі сплутаним сивим волоссям і у брудному одязі. Запропонувала Любава жінці допомогу, хоч і зрозуміла, що це лиха відь­ма, про яку вона чула у селі. Але стара вигнала її, порадивши піти попрощатися з вербою, бо дерево гине. Прибігла Любава до вербиченьки і побачила, що пересох струмочок і в’яне верба. Заплакала дівчина з горя, а вербиченька їй прошепотіла: «Звернися до Папороті, матінки лісової, вона допоможе». Почувши це, схопилась на ноги Любава і побігла шукати Папороть.

Довго ходила дівчина лісом, дуже втомилася, але знайшла-таки Папороть. Геть знесилена, заснула Любава біля неї. І наснилася дівчині красива жінка, яка розповіла їй про те, що раз на рік, на Івана Купала, вона дарує людям чарівну, але непримітну квітку. Саме ця квітка допоможе Любаві повернути воду у струмок і життя вербичці. Прокинувшись, Любава повернулася до вербиченьки і розповіла їй про зустріч із Папороттю.

А коли прийшло свято Івана Купала, Любава знайшла квітку папороті, принесла до струмка і закопала біля нього. І повернулася вода у струмок, і ожила вербиченька. Так урятувала свій улюблений маленький світ добра, щира дівчина Любава.

Бесіда

— Чи помітили ви в казці біологічну помилку?

— Чи має папороть квітку?

Спробуємо поглянути на папороті очима науковця.

Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.

  1. Вивчення нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

  1. Поширення та різноманітність папоротей. (Розповідь учителя, бесіда.)
  2. Особливості будови папоротей. (Розповідь учителя, пошукова робота учнів з підручником, лабораторне дослідження.)
  3. Розмноження папоротей. (Розповідь учителя, заповнення таблиці.)
  4. Роль папоротей у природі та значення в житті людини. (Самостійна робота учнів з підручником, заповнення таблиці.)
  5. Узагальнення та систематизація знань
  6. «Загадковий кросворд» (роздавальний матеріал).
  7. «Цікаве запитання».

— Існує легенда про квітку папороті, що розцвітає вогневим кольором напередодні свята Івана Купала і вказує на скарби. Чи пішли б ви на пошуки квітки папороті? Чому?

  1. Підбиття підсумків уроку

Технологія «Незакінчені речення»

Учні працюють з відкритими реченнями, наприклад:

— На сьогоднішньому уроці для мене найважливішим відкриттям було…

— Урок важливий, тому що…

— Мені сподобалося…

— Мені не сподобалося…

— Від наступного уроку я чекаю…

  1. Домашнє завдання
  2. Завдання для всього класу.

Підручник...............................................................................

Зошит......................................................................................

  1. Індивідуальні та творчі завдання.

Підготувати повідомлення про реліктову рослину гінкго дволопатеве та значення голонасінних у житті людини.

Категорія: Конспекти уроків із біології 6 клас (нова програма) | Додав: uthitel (07.03.2018)
Переглядів: 1119 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: