Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 6 клас (нова програма)

Урок № 48 Мохи

Урок № 48

Мохи

Мета: сформувати знання учнів про вищі спорові рослини на прикладі мохів; розглянути особливості будови і процесів життєдіяльності мохів, їхнє значення у природі та житті людини; розвивати логічне мислення, спостережливість, творчість, уміння порівнювати біологічні об’єкти та вказувати риси подібності й відмінності; здійснювати екологічне виховання.

Очікувані результати: учні називають середовища існування мохів, групи рослин, які розмножуються спорами, місце утворення спор у мохів; наводять приклади мохів; характеризують будову та розмноження мохів; порівнюють мохи й водорості; розпізнають мохи; характеризують значення мохів у природі.

Обладнання та матеріали:...................................................................................................................

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

  1. Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

  1. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів
  2. Індивідуальна робота учнів за картками.
  3. Цифровий біологічний диктант.

Учитель зачитує перелік ознак, учні вибирають з них ті, що характерні для водоростей їхнього варіанта.

I варіант — бурі водорості;

II варіант — червоні водорості;

III варіант — діатомові водорості.

1. Мають червоні та жовті пігменти.

2. Макроцистис — найдовший представник цих водоростей.

3. Проникають на найбільшу глибину.

4. Бувають різноманітної форми: ромба, булави, півмісяця.

5. Цих водоростей налічується 4 тис. видів.

6. Панцир складається з двох половинок, що накладаються одна на одну.

7. Бувають тільки одноклітинні й колоніальні.

8. Крім хлорофілу, мають коричневі та жовті пігменти.

9. Живуть у Саргасовому морі, зчіплюючись, вони часто утворюють біля поверхні води цілі плавучі зарості, які простягаються на кілька кілометрів.

10. З решток цих водоростей отримують вибухівку.

11. Найвідоміший представник — ламінарія.

12. Запасна речовина цих водоростей — багрянковий крохмаль.

Відповіді: I варіант — 2, 8, 9, 11; II варіант — 1, 3, 5, 12;
III варіант — 4, 6, 7, 10.

  1. «Коло ідей».
  2. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

У горах Європи, у тому числі й у Карпатах, на скелях та в печерах росте особливий вид мохів. Зелена нитка, що проростає зі спор цього моху, живе тривалий час і досягає значних розмірів. Здатна вона й до світіння в темряві — особливі лінзоподібні клітини вловлюють слабке світло й спрямовують його на хлоропласти, створюючи умови для фотосинтезу. Світло проходить крізь мох, і стінка клітини відбиває його вже як зелений промінь. Світіння цього моху породило народні легенди про гномів, які вночі в печерах із ліхтарями охороняють скарби.

Про різні види мохів та особливості їхньої будови ми дізнаємося на сьогоднішньому уроці.

Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.

  1. Вивчення нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

  1. Загальна характеристика вищих спорових рослин. (Розповідь учителя, бесіда, повідомлення учня, робота з опор­ним конспектом.)
  2. Загальна характеристика мохів. (Розповідь учителя, бесіда, складання опорного конспекту.)
  3. Особливості будови тіла мохів. (Розповідь учителя, пошукова робота учнів з підручником, лабораторне дослідження, заповнення таблиці.)
  4. Розмноження мохів. (Розповідь учителя, складання опор­ної схеми.)
  5. Узагальнення та систематизація знань
  6. «Мозковий штурм».
  7. «Творча лабораторія».

— Особини статевого покоління сфагнуму не мають ризоїдів. Як вони утримуються у вертикальному положенні та за допомогою чого всмоктують воду й поживні речовини?

— Якщо один кінець пучка сухого сфагнуму опустити в посудину з водою, а інший — у порожню, то в порожній посудині невдовзі з’явиться вода. Чому?

— Відомо, що під час Першої і Другої світових воєн як перев’язувальний матеріал широко використовували сухий сфагнум. Поясніть чому.

  1. Підбиття підсумків уроку

Учитель просить учнів визначити результати уроку, назвати найбільш цікаві факти, що розглядалися на уроці.

  1. Домашнє завдання
  2. Завдання для всього класу.

Підручник...............................................................................

Зошит......................................................................................

  1. Індивідуальні та творчі завдання.
  2. Скласти сенкани на теми «Мохи», «Зозулин льон», «Сфагнум».
  3. Підготувати повідомлення про хвощі та плауни, які занесені до Червоної книги України.
  4. Підготувати «шпаргалку» (короткий конспект уроку) з помилками.

 

Мета: сформувати знання учнів про вищі спорові рослини на прикладі мохів; розглянути особливості будови і процесів життєдіяльності мохів, їхнє значення у природі та житті людини; розвивати логічне мислення, спостережливість, творчість, уміння порівнювати біологічні об’єкти та вказувати риси подібності й відмінності; здійснювати екологічне виховання.

Очікувані результати: учні називають середовища існування мохів, групи рослин, які розмножуються спорами, місце утворення спор у мохів; наводять приклади мохів; характеризують будову та розмноження мохів; порівнюють мохи й водорості; розпізнають мохи; характеризують значення мохів у природі.

Обладнання та матеріали:...................................................................................................................

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

  1. Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

  1. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів
  2. Індивідуальна робота учнів за картками.
  3. Цифровий біологічний диктант.

Учитель зачитує перелік ознак, учні вибирають з них ті, що характерні для водоростей їхнього варіанта.

I варіант — бурі водорості;

II варіант — червоні водорості;

III варіант — діатомові водорості.

1. Мають червоні та жовті пігменти.

2. Макроцистис — найдовший представник цих водоростей.

3. Проникають на найбільшу глибину.

4. Бувають різноманітної форми: ромба, булави, півмісяця.

5. Цих водоростей налічується 4 тис. видів.

6. Панцир складається з двох половинок, що накладаються одна на одну.

7. Бувають тільки одноклітинні й колоніальні.

8. Крім хлорофілу, мають коричневі та жовті пігменти.

9. Живуть у Саргасовому морі, зчіплюючись, вони часто утворюють біля поверхні води цілі плавучі зарості, які простягаються на кілька кілометрів.

10. З решток цих водоростей отримують вибухівку.

11. Найвідоміший представник — ламінарія.

12. Запасна речовина цих водоростей — багрянковий крохмаль.

Відповіді: I варіант — 2, 8, 9, 11; II варіант — 1, 3, 5, 12;
III варіант — 4, 6, 7, 10.

  1. «Коло ідей».
  2. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

У горах Європи, у тому числі й у Карпатах, на скелях та в печерах росте особливий вид мохів. Зелена нитка, що проростає зі спор цього моху, живе тривалий час і досягає значних розмірів. Здатна вона й до світіння в темряві — особливі лінзоподібні клітини вловлюють слабке світло й спрямовують його на хлоропласти, створюючи умови для фотосинтезу. Світло проходить крізь мох, і стінка клітини відбиває його вже як зелений промінь. Світіння цього моху породило народні легенди про гномів, які вночі в печерах із ліхтарями охороняють скарби.

Про різні види мохів та особливості їхньої будови ми дізнаємося на сьогоднішньому уроці.

Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.

  1. Вивчення нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

  1. Загальна характеристика вищих спорових рослин. (Розповідь учителя, бесіда, повідомлення учня, робота з опор­ним конспектом.)
  2. Загальна характеристика мохів. (Розповідь учителя, бесіда, складання опорного конспекту.)
  3. Особливості будови тіла мохів. (Розповідь учителя, пошукова робота учнів з підручником, лабораторне дослідження, заповнення таблиці.)
  4. Розмноження мохів. (Розповідь учителя, складання опор­ної схеми.)
  5. Узагальнення та систематизація знань
  6. «Мозковий штурм».
  7. «Творча лабораторія».

— Особини статевого покоління сфагнуму не мають ризоїдів. Як вони утримуються у вертикальному положенні та за допомогою чого всмоктують воду й поживні речовини?

— Якщо один кінець пучка сухого сфагнуму опустити в посудину з водою, а інший — у порожню, то в порожній посудині невдовзі з’явиться вода. Чому?

— Відомо, що під час Першої і Другої світових воєн як перев’язувальний матеріал широко використовували сухий сфагнум. Поясніть чому.

  1. Підбиття підсумків уроку

Учитель просить учнів визначити результати уроку, назвати найбільш цікаві факти, що розглядалися на уроці.

  1. Домашнє завдання
  2. Завдання для всього класу.

Підручник...............................................................................

Зошит......................................................................................

  1. Індивідуальні та творчі завдання.
  2. Скласти сенкани на теми «Мохи», «Зозулин льон», «Сфагнум».
  3. Підготувати повідомлення про хвощі та плауни, які занесені до Червоної книги України.
  4. Підготувати «шпаргалку» (короткий конспект уроку) з помилками.

 

Категорія: Конспекти уроків із біології 6 клас (нова програма) | Додав: uthitel (07.03.2018)
Переглядів: 275 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: