Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 6 клас (нова програма) |
Урок № 48 Мохи Мета: сформувати знання учнів про вищі спорові рослини на прикладі мохів; розглянути особливості будови і процесів життєдіяльності мохів, їхнє значення у природі та житті людини; розвивати логічне мислення, спостережливість, творчість, уміння порівнювати біологічні об’єкти та вказувати риси подібності й відмінності; здійснювати екологічне виховання. Очікувані результати: учні називають середовища існування мохів, групи рослин, які розмножуються спорами, місце утворення спор у мохів; наводять приклади мохів; характеризують будову та розмноження мохів; порівнюють мохи й водорості; розпізнають мохи; характеризують значення мохів у природі. Обладнання та матеріали:................................................................................................................... Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.
Учитель зачитує перелік ознак, учні вибирають з них ті, що характерні для водоростей їхнього варіанта. I варіант — бурі водорості; II варіант — червоні водорості; III варіант — діатомові водорості. 1. Мають червоні та жовті пігменти. 2. Макроцистис — найдовший представник цих водоростей. 3. Проникають на найбільшу глибину. 4. Бувають різноманітної форми: ромба, булави, півмісяця. 5. Цих водоростей налічується 4 тис. видів. 6. Панцир складається з двох половинок, що накладаються одна на одну. 7. Бувають тільки одноклітинні й колоніальні. 8. Крім хлорофілу, мають коричневі та жовті пігменти. 9. Живуть у Саргасовому морі, зчіплюючись, вони часто утворюють біля поверхні води цілі плавучі зарості, які простягаються на кілька кілометрів. 10. З решток цих водоростей отримують вибухівку. 11. Найвідоміший представник — ламінарія. 12. Запасна речовина цих водоростей — багрянковий крохмаль. Відповіді: I варіант — 2, 8, 9, 11; II варіант — 1, 3, 5, 12;
Слово вчителя У горах Європи, у тому числі й у Карпатах, на скелях та в печерах росте особливий вид мохів. Зелена нитка, що проростає зі спор цього моху, живе тривалий час і досягає значних розмірів. Здатна вона й до світіння в темряві — особливі лінзоподібні клітини вловлюють слабке світло й спрямовують його на хлоропласти, створюючи умови для фотосинтезу. Світло проходить крізь мох, і стінка клітини відбиває його вже як зелений промінь. Світіння цього моху породило народні легенди про гномів, які вночі в печерах із ліхтарями охороняють скарби. Про різні види мохів та особливості їхньої будови ми дізнаємося на сьогоднішньому уроці. Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.
План пояснення нового матеріалу
— Особини статевого покоління сфагнуму не мають ризоїдів. Як вони утримуються у вертикальному положенні та за допомогою чого всмоктують воду й поживні речовини? — Якщо один кінець пучка сухого сфагнуму опустити в посудину з водою, а інший — у порожню, то в порожній посудині невдовзі з’явиться вода. Чому? — Відомо, що під час Першої і Другої світових воєн як перев’язувальний матеріал широко використовували сухий сфагнум. Поясніть чому.
Учитель просить учнів визначити результати уроку, назвати найбільш цікаві факти, що розглядалися на уроці.
Підручник............................................................................... Зошит......................................................................................
Мета: сформувати знання учнів про вищі спорові рослини на прикладі мохів; розглянути особливості будови і процесів життєдіяльності мохів, їхнє значення у природі та житті людини; розвивати логічне мислення, спостережливість, творчість, уміння порівнювати біологічні об’єкти та вказувати риси подібності й відмінності; здійснювати екологічне виховання. Очікувані результати: учні називають середовища існування мохів, групи рослин, які розмножуються спорами, місце утворення спор у мохів; наводять приклади мохів; характеризують будову та розмноження мохів; порівнюють мохи й водорості; розпізнають мохи; характеризують значення мохів у природі. Обладнання та матеріали:................................................................................................................... Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.
Учитель зачитує перелік ознак, учні вибирають з них ті, що характерні для водоростей їхнього варіанта. I варіант — бурі водорості; II варіант — червоні водорості; III варіант — діатомові водорості. 1. Мають червоні та жовті пігменти. 2. Макроцистис — найдовший представник цих водоростей. 3. Проникають на найбільшу глибину. 4. Бувають різноманітної форми: ромба, булави, півмісяця. 5. Цих водоростей налічується 4 тис. видів. 6. Панцир складається з двох половинок, що накладаються одна на одну. 7. Бувають тільки одноклітинні й колоніальні. 8. Крім хлорофілу, мають коричневі та жовті пігменти. 9. Живуть у Саргасовому морі, зчіплюючись, вони часто утворюють біля поверхні води цілі плавучі зарості, які простягаються на кілька кілометрів. 10. З решток цих водоростей отримують вибухівку. 11. Найвідоміший представник — ламінарія. 12. Запасна речовина цих водоростей — багрянковий крохмаль. Відповіді: I варіант — 2, 8, 9, 11; II варіант — 1, 3, 5, 12;
Слово вчителя У горах Європи, у тому числі й у Карпатах, на скелях та в печерах росте особливий вид мохів. Зелена нитка, що проростає зі спор цього моху, живе тривалий час і досягає значних розмірів. Здатна вона й до світіння в темряві — особливі лінзоподібні клітини вловлюють слабке світло й спрямовують його на хлоропласти, створюючи умови для фотосинтезу. Світло проходить крізь мох, і стінка клітини відбиває його вже як зелений промінь. Світіння цього моху породило народні легенди про гномів, які вночі в печерах із ліхтарями охороняють скарби. Про різні види мохів та особливості їхньої будови ми дізнаємося на сьогоднішньому уроці. Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.
План пояснення нового матеріалу
— Особини статевого покоління сфагнуму не мають ризоїдів. Як вони утримуються у вертикальному положенні та за допомогою чого всмоктують воду й поживні речовини? — Якщо один кінець пучка сухого сфагнуму опустити в посудину з водою, а інший — у порожню, то в порожній посудині невдовзі з’явиться вода. Чому? — Відомо, що під час Першої і Другої світових воєн як перев’язувальний матеріал широко використовували сухий сфагнум. Поясніть чому.
Учитель просить учнів визначити результати уроку, назвати найбільш цікаві факти, що розглядалися на уроці.
Підручник............................................................................... Зошит......................................................................................
| |
Переглядів: 2562 | |
Всього коментарів: 0 | |