Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 6 клас (нова програма)

Урок № 47 Водорості (бурі, червоні, діатомові)

Урок № 47

Водорості (бурі, червоні, діатомові)

Мета: сформувати знання про особливості будови і процесів життєдіяльності червоних, бурих та діатомових водоростей, пристосування їх до умов життя на різних глибинах; розвивати логічне мислення учнів та вміння порівнювати й робити висновки; здійснювати екологічне виховання.

Очікувані результати: учні наводять приклади бурих, червоних, діатомових водоростей; використання людиною водоростей; характеризують значення водоростей у природі; розпізнають водорості.

Обладнання та матеріали:...................................................................................................................

Тип уроку: комбінований.

  1. Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

  1. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опор­них знань учнів
  2. Індивідуальна робота учнів за картками.
  3. «Біологічний ланцюжок».

Учитель ставить запитання про зелені водорості учневі, той дає коротку відповідь і запитує товариша і т. д. Потім визначаються найкраще запитання і найкраща відповідь.

Початкове запитання вчителя:

— Який спосіб живлення характерний для зелених водоростей?

  1. «Так — ні».

Учитель зачитує твердження, а учні погоджуються або не погоджуються з ним.

  1. Водорості — вищі рослини.
  2. Тіло водоростей не почленоване на органи.
  3. Серед водоростей є тільки багатоклітинні.
  4. Розміри водоростей бувають мікроскопічні і велетенські.
  5. Для водоростей характерна здатність до фотосинтезу.
  6. Крім хлорофілу водорості мають інші пігменти.
  7. Водорості мають добре розвинену кореневу систему.
  8. Життя всіх водоростей пов’язане тільки з водним сере­довищем.
  9. Вольвокс — це водорість, яка побувала в космосі.

10. Розмножуються водорості статевим, нестатевим та вегетативним способом.

11. Водорості можна зустріти в глибинах океану там, куди не потрапляє світло.

12. Водорості — нижчі рослини.

Відповіді:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

-

+

-

+

+

+

-

-

-

+

-

+

 

  1. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

«Я подивився за борт і побачив невелику зграйку риб, схожих на макрелей, які яскраво світилися, оскільки кожна рибинка було покрита вогняною оболонкою. Вони швидко рухалися з одного боку в інший, таким чином рятуючись від якоїсь великої риби, яка їх наздоганяла і теж яскраво горіла. Коли витягли закинуту раніше планктонну сітку, вона теж яскраво світилася. Стало зрозуміло, що в морі повно дуже маленьких водоростей — дінофлагелатів, які випускають світло» — так пригадує першу зустріч із цими організмами в Ла-Манші англійський зоолог Елістер Харді.

Дінофлагелати — океанічні водорості, які трапляються дуже рідко, а ми сьогодні на уроці розглянемо відділи водоростей, які можна зустріти значно частіше.

Повідомлення теми уроку. Визначення мети і завдань уроку.

  1. Вивчення нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

  1. Різноманітність водоростей. (Робота в групах, обговорення, заповнення таблиці.)

Завдання для груп:

I група — відділ Червоні водорості.

II група — відділ Діатомові водорості.

III група — відділ Бурі водорості.

План відповіді

1. Представники.

2. Особливості будови.

3. Поширення.

4. Цікаві факти із життя водоростей цього відділу.

  1. Значення водоростей у природі та в житті людини. (Робота в групах, самостійна робота учнів з підручником та додатковою літературою.)
  2. Узагальнення та систематизація знань
  3. «Закінчи речення».
  4. «Мозковий штурм».

— Більшість морських водоростей постійно живе у воді. Є водорості, які живуть у зоні припливів і відпливів морів та океанів. Частину доби такі водорості знаходяться поза водою, і це їм зовсім не шкодить. Які пристосування є у водоростей, що допомагають їм переносити ці несприятливі умови?

— Давно помічено, що в північних морях, де вода холодна, водорості ростуть значно краще, ніж у морях південних широт. Чому?

  1. Підбиття підсумків уроку

Учні самостійно підбивають підсумки уроку, формулюючи висновки.

  1. Домашнє завдання
  2. Завдання для всього класу.

Підручник...............................................................................

Зошит......................................................................................

  1. Індивідуальні та творчі завдання.

Підготувати повідомлення про давні спорові рослини.

 

Категорія: Конспекти уроків із біології 6 клас (нова програма) | Додав: uthitel (06.03.2018)
Переглядів: 128 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: