Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 6 клас (нова програма) |
Урок № 45 Поняття про класифікацію рослин Мета: з’ясувати особливості класифікації рослин; сформувати поняття про основні систематичні категорії; розвивати увагу, пам’ять та мислення учнів; виховувати любов до природи рідного краю. Очікувані результати: учні називають основні систематичні категорії класифікації рослинного світу, царства живої природи. Обладнання та матеріали:................................................................................................................... Тип уроку: комбінований.
Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку. Налаштування на робочий настрій.
Слово вчителя У природі немає нічого зайвого. (М. Монтень) Заплющте очі й уявіть себе в осінньому лісі. Чи подобається вам там? Що вас оточує? Назвіть рослини, які вас оточують. (Учні розповідають про красу осіннього лісу, називають рослини й описують їх.) Кожний з вас назвав декілька рослин, які відрізняються між собою за багатьма ознаками, а всього відомо близько 500 тис. видів рослин. Як можна зорієнтуватися в такій різноманітності, як не заплутатися, ми й дізнаємося сьогодні на уроці. Повідомлення теми уроку. Формулювання разом з учнями мети і завдань уроку.
План пояснення нового матеріалу
Звернути увагу учнів на те, що класифікувати певний організм — означає визначити його місце в системі органічного світу. При цьому вчені визначають належність певного виду до всіх основних систематичних одиниць — роду, родини, порядку, класу, відділу, царства.
Учні складають запитання з вивченої на уроці теми, щоб поставити його комусь зі своїх однокласників. Учень, який отримав запитання і дав на нього відповідь, має право поставити своє запитання.
Вибрати одну правильну відповідь.
А одного слова В трьох слів Б двох слів Г чотирьох слів
А окремий організм Б сукупність організмів, які подібні за особливостями будови та процесами життєдіяльності, вільно схрещуються між собою та дають плодюче потомство В група подібних організмів Г клас організмів
А англійською В українською Б латинською Г російською
А вид Б родина В клас Г царство
А вид Б ряд В порядок Г царство
А середовище життя В спосіб життя Б місце у системі органічного світу Г хімічний склад
А порядки В відділи Б родини Г класи Відповіді: 1 — Б, 2 — Б, 3 — Б, 4 — Г, 5 — А, 6 — Б, 7 — Б.
А найменша систематична одиниця Б найбільша систематична одиниця В основна систематична одиниця Г окремий організм Д сукупність усіх організмів, які населяють певну ділянку місцевості Е група організмів, подібних за будовою та процесами життєдіяльності Є особини одного виду вільно схрещуються між собою Ж особини одного виду не схрещуються між собою З усі характерні ознаки виду нащадки успадковують від батьків Відповідь: А, В, Е, Є, З.
Учні самостійно підбивають підсумки уроку, формулюючи висновки.
Підручник............................................................................... Зошит......................................................................................
Підготувати повідомлення про бурі водорості.
| |
Переглядів: 1894 | |
Всього коментарів: 0 | |