Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 6 клас (нова програма)

Урок № 44 Урок-узагальнення з теми «Генеративні органи рослини»

Урок № 44

Урок-узагальнення з теми «Генеративні органи рослини»

Мета: узагальнити, систематизувати, проконтролювати та відкоригувати набуті учнями знання з теми «Генеративні органи рослин»; розвивати навички узагальнення та систематизації знань, уміння аналізувати, творчо розв’язувати поставлені завдання; створювати атмосферу співпраці та співдружності, виховувати етично-ціннісне ставлення до природи.

Очікувані результати: учні характеризують будову квітки, її значення в житті рослини, способи запилення рослин та поширення насінини і плодів; визначають ознаки та наводять приклади вітрозапильних та комахозапильних рослин; характеризують пристосування квіток до запилення та пристосування плодів і насіння до поширення.

Обладнання та матеріали:...................................................................................................................

Тип уроку: урок узагальнення знань.

  1. Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

  1. Повідомлення теми, мети і завдань уроку

Повідомлення теми уроку.

Формулювання разом з учнями мети і завдань уроку.

Мета уроку: узагальнити набуті знання з теми «Генеративні органи рослини».

Завдання уроку:

— узагальнити знання з теми;

— систематизувати знання з теми;

— проконтролювати знання з теми;

— коригувати знання з теми.

  1. Узагальнення та систематизація знань
  2. Виконання тестових завдань.

Вибрати одну правильну відповідь.

  1. Подвійне запліднення у квіткових рослин відкрив:

А К. Лінней В С. Навашин

Б Л. Пастер Г В. Вернадський

  1. Розкривним плодом є:

А горіх В коробочка

Б зернівка Г сім’янка

  1. Укажіть спосіб запилення латаття білого:

А водою В вітром

Б комахами Г самозапилення

  1. До головної частини квітки належить:

А тичинка В віночок

Б квітконіжка Г чашечка

  1. Соковитим однонасінним плодом є:

А кістянка В багатокістянка

Б ягода Г біб

  1. Укажіть спосіб поширення плодів клена:

А водою В птахами

Б вітром Г кажанами

Відповіді: 1 — В, 2 — В, 3 — А, 4 — А, 5 — А, 6 — Б.

  1. «Установи відповідність».
  2. Установити відповідність між типом суцвіття та представниками рослин.

Рослини

Типи суцвіть

1 яблуня

2 пшениця

3 кульбаба

4 бузок

А складний колос

Б волоть

В колос

Г щиток

Д кошик

 

Відповіді: 1 — Г, 2 — А, 3 — Д, 4 — Б.

  1. Установити відповідність між типом суцвіття та представниками рослин.

Рослини

Типи суцвіть

1 кріп

2 волошка

3 капуста

4 смородина

А китиця

Б кошик

В сережка

Г зонтик

Д складний зонтик

 

Відповіді: 1 — Д, 2 — Б, 3 — А, 4 — В.

  1. Порівняти способи поширення плодів і насіння та заповнити таблицю.

Приблизний варіант заповненої таблиці:

Порівняльна характеристика

способів поширення плодів і насіння

Спосіб поширення

Особливості будови рослини

Приклади рослин

Самостійне

Плоди мають підвищений тургорний тиск

Огірок-пирскач, олійний біб

Вітром

Насіння і плоди дрібні, легкі, часто мають вирости: парашутики, волоски, чубчики, крильця

Вільха, клен, верба, кульбаба

Водою

Насіння і плоди мають порожнини, заповнені повітрям

Латаття, глечики

Тваринами
(птахами)

Насіння і плоди клейкі, смачні, соковиті, яскраво забарвлені, мають гачки, щетинки, шипики

Омела, череда, лопух

 

  1. «Мозковий штурм».
  2. Підбиття підсумків уроку

Учитель разом з учнями підбиває підсумки уроку.

Технологія «Мікрофон»

Як би ви оцінили свою роботу на уроці?

(Оцінювання учнів.)

  1. Домашнє завдання
  2. Завдання для всього класу.

Підручник...............................................................................

Зошит......................................................................................

  1. Індивідуальні та творчі завдання.

Підготувати повідомлення про Карла Ліннея..

 

Категорія: Конспекти уроків із біології 6 клас (нова програма) | Додав: uthitel (06.03.2018)
Переглядів: 720 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: