Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 6 клас (нова програма) |
Урок № 37 Урок-узагальнення з теми «Вегетативні органи рослин» Мета: узагальнити, систематизувати, проконтролювати та відкоригувати набуті учнями знання з теми «Вегетативні органи рослин»; розвивати навички узагальнення та систематизації знань, уміння аналізувати, творчо розв’язувати поставлені завдання; створювати атмосферу співпраці та співдружності, виховувати етично-ціннісне ставлення до природи. Очікувані результати: учні називають основні процеси життєдіяльності рослин, тканини рослин, вегетативні органи рослин та їхні основні функції; наводять приклади рослин з видозмінами кореня та пагона; описують досліди, що підтверджують дихання, фотосинтез, випаровування води, поглинання коренем води; характеризують будову кореня, стебла, листка у зв’язку з їхніми функціями; пояснюють значення живлення, фотосинтезу, дихання, випаровування води в житті рослини. Обладнання та матеріали:................................................................................................................... Тип уроку: урок узагальнення знань.
Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.
Повідомлення теми уроку. Формулювання разом з учнями мети і завдань уроку. Мета уроку: узагальнити набуті знання з теми «Вегетативні органи рослини». Завдання уроку: — узагальнити знання з теми; — систематизувати знання з теми; — проконтролювати знання з теми; — коригувати знання з теми.
На дошці прикріплені аркуші з номерами, на зворотному боці яких записані терміни. Учні виходять до дошки, вибирають аркуш і дають визначення терміну. Наприклад: пагін, корінь, листок, брунька, стрижнева коренева система, мичкувата коренева система, транспірація, дихання.
Вибрати одну або декілька правильних відповідей.
А подорожник В кукурудза Б кульбаба Г редька
А губчасті клітини В судинно-волокнистий пучок Б стовпчасті тканини Г шкірка
А паралельне В дугове Б сітчасте Г спіральне
А почергове В лінійне Б супротивне Г кільчасте
А корі В лубі Б серцевині Г деревині
А додатковий В бічний Б головний Г осьовий Відповіді: 1 — Б, Г; 2 — А, Б; 3 — А, Б, В; 4 — А, Б, Г; 5 — Г; 6 — Б.
Кожна пара учнів отримує набір, у якому змішані прості і складні листки. Учням необхідно розподілити їх на дві групи.
— Схематично зобразити рух глюкози від стовпчастої клітини листка до клітин кореня. (Наприклад: стовпчасті клітини листка → судинно-волокнистий пучок → ситоподібні трубки листка → ситоподібні трубки стебла → ситоподібні трубки центрального циліндра кореня → клітини кореня.) — Схематично зобразити рух води і мінеральних речовин від кореневого волоска до клітин листка.
На кожну парту видається по дві групи карток. На картках першої групи надруковані назви рослин, а на картках другої — назви видозмін кореня або пагона (наприклад: І група — редька, часник, омела, кукурудза, осот; ІІ група — кореневище, цибулина, коренеплід, корені-присоски, опорні корені), які необхідно з’єднати попарно.
Заповнення картки (учитель роздає заздалегідь). Пізнаю нове — пізнаю себе
Зі свого боку, учитель доповнює картку оцінкою — характеристикою діяльності учня, фіксуючи моменти зростання, і порадою на подальше. Аналіз карток дозволяє «зазирнути» у внутрішні мотиви пізнавальної діяльності учнів. А для виховання цінним є вироблення навичок самоаналізу, самоконтролю, що відчутно дисциплінуватиме їх.
Індивідуальні та творчі завдання. Підготувати повідомлення «Цікаві факти з розмноження рослин», «Значення вегетативного розмноження в рослинництві». | |||||||||
Переглядів: 1177 | |
Всього коментарів: 0 | |