Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 6 клас (нова програма)

Урок № 37 Урок-узагальнення з теми «Вегетативні органи рослин»

Урок № 37

Урок-узагальнення з теми «Вегетативні органи рослин»

Мета: узагальнити, систематизувати, проконтролювати та відкоригувати набуті учнями знання з теми «Вегетативні органи рослин»; розвивати навички узагальнення та систематизації знань, уміння аналізувати, творчо розв’язувати поставлені завдання; створювати атмосферу співпраці та співдружності, виховувати етично-ціннісне ставлення до природи.

Очікувані результати: учні називають основні процеси життєдіяльності рослин, тканини рослин, вегетативні органи рослин та їхні основні функції; наводять приклади рослин з видозмінами кореня та пагона; описують досліди, що підтверджують дихання, фотосинтез, випаровування води, поглинання коренем води; характеризують будову кореня, стебла, листка у зв’язку з їхніми функціями; пояснюють значення живлення, фотосинтезу, дихання, випаровування води в житті рослини.

Обладнання та матеріали:...................................................................................................................

Тип уроку: урок узагальнення знань.

  1. Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

  1. Повідомлення теми, мети і завдань уроку

Повідомлення теми уроку.

Формулювання разом з учнями мети і завдань уроку.

Мета уроку: узагальнити набуті знання з теми «Вегетативні органи рослини».

Завдання уроку:

— узагальнити знання з теми;

— систематизувати знання з теми;

— проконтролювати знання з теми;

— коригувати знання з теми.

  1. Узагальнення та систематизація знань
  2. «Термінологічне лото».

На дошці прикріплені аркуші з номерами, на зворотному боці яких записані терміни. Учні виходять до дошки, вибирають аркуш і дають визначення терміну.

Наприклад: пагін, корінь, листок, брунька, стрижнева коренева система, мичкувата коренева система, транспірація, дихання.

  1. Виконання тестових завдань.

Вибрати одну або декілька правильних відповідей.

  1. Стрижневу кореневу систему мають:

А подорожник В кукурудза

Б кульбаба Г редька

  1. До основної тканини листка належать:

А губчасті клітини В судинно-волокнистий пучок

Б стовпчасті тканини Г шкірка

  1. Розрізняють жилкування листка:

А паралельне В дугове

Б сітчасте Г спіральне

  1. Розрізняють типи листкорозміщення:

А почергове В лінійне

Б супротивне Г кільчасте

  1. Річні кільця у стеблі берези можна побачити в:

А корі В лубі

Б серцевині Г деревині

  1. Корінь, який утворюється із зародкового корінця, називається:

А додатковий В бічний

Б головний Г осьовий

Відповіді: 1 — Б, Г; 2 — А, Б; 3 — А, Б, В; 4 — А, Б, Г; 5 — Г; 6 — Б.

  1. «Осінній листопад» (робота в парах).

Кожна пара учнів отримує набір, у якому змішані прості і складні листки. Учням необхідно розподілити їх на дві групи.

  1. «Юні фізіологи».

— Схематично зобразити рух глюкози від стовпчастої клітини листка до клітин кореня.

(Наприклад: стовпчасті клітини листка → судинно-волокнистий пучок → ситоподібні трубки листка → ситоподібні трубки стебла → ситоподібні трубки центрального циліндра кореня → клітини кореня.)

— Схематично зобразити рух води і мінеральних речовин від кореневого волоска до клітин листка.

  1. «Знайди пару» (робота в парах).

На кожну парту видається по дві групи карток. На картках першої групи надруковані назви рослин, а на картках другої — назви видозмін кореня або пагона (наприклад: І група — редька, часник, омела, кукурудза, осот; ІІ група — кореневище, цибулина, коренеплід, корені-присоски, опорні корені), які необхідно з’єднати попарно.

  1. «Практикум».
  2. «Цікаві запитання».
  3. Підбиття підсумків уроку

Заповнення картки (учитель роздає заздалегідь).

Пізнаю нове — пізнаю себе

Вид діяльності (вид роботи, який виконувався на уроці)

Що виявилося вдалим?

Що не вдалося?

Як досягти кращого
результату?

 

 

 

 

 

Зі свого боку, учитель доповнює картку оцінкою — характеристикою діяльності учня, фіксуючи моменти зростання, і порадою на подальше. Аналіз карток дозволяє «зазирнути» у внутрішні мотиви пізнавальної діяльності учнів. А для виховання цінним є вироблення навичок самоаналізу, самоконтролю, що відчутно дисциплінуватиме їх.

  1. Домашнє завдання

Індивідуальні та творчі завдання.

Підготувати повідомлення «Цікаві факти з розмноження рослин», «Значення вегетативного розмноження в рослинництві».

Категорія: Конспекти уроків із біології 6 клас (нова програма) | Додав: uthitel (15.01.2018)
Переглядів: 1177 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: