Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 6 клас (нова програма) |
Урок № 34 Пагін: будова, основні функції. Внутрішня будова листка Мета: поглибити знання учнів про клітинну будову рослин на підставі знайомства з особливостями мікроскопічної будови листка у зв’язку з його функціями; познайомити учнів з основними тканинами листка, особливостями їхньої будови і функціями; формувати вміння встановлювати взаємозв’язок між будовою листка та його функціями; формувати практичні вміння роботи з гербарієм; виховувати бережливе ставлення до зелених рослин. Очікувані результати: учні характеризують внутрішню будову листка та пояснюють його роль у забезпеченні процесу фотосинтезу, газообміні та випаровуванні. Обладнання та матеріали:................................................................................................................... Тип уроку: комбінований.
Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку. Налаштування на робочий настрій.
Учитель зачитує запитання, а учні добирають відповіді, використовуючи коди. Добрати до кожного запитання відповідь-код з переліку, який наведено на дошці чи спроектовано на екран. Запитання: 1. Яке жилкування мають листки берези? 2. Як називаються листки, що мають черешок? 3. Як називається листок, що не має черешка? 4. Яке жилкування листків подорожника? 5. Яке жилкування листків пшениці? 6. Як називаються бруньки, з яких розвиваються листки? 7. Як називається основна частина листка? 8. Як називаються вирости, які розміщені біля основи листка багатьох рослин? 9. Як називаються листки, що складаються із черешка й однієї листкової пластинки? 10. Як називаються листки, що складаються зі спільного черешка і кількох листкових пластинок? 11. Який тип листкорозміщення має клен? 12. Який тип листкорозміщення має липа? Коди до запитань:
Відповіді: 1 — Б, 2 — І, 3 — Г, 4 — З, 5 — Л, 6 — К, 7 — В, 8 — Є, 9 — А, 10 — Д, 11 — И, 12 — Е.
— Інколи листкова пластинка простих листків має глибокі вирізи, які сягають центральної жилки чи основ листка. Як такі прості листки можна відрізнити від складних?
Слово вчителя — Листок — це прикраса чи важливий орган? Які функції листка? (Відповіді учнів у вигляді схеми записуються на дошці.) Дійсно, листок — дуже важливий орган рослини. Постановка проблемного питання — Які ж особливості будови листка дозволяють йому виконувати ці функції? Повідомлення теми уроку, учні формулюють мету та визначають завдання.
План пояснення нового матеріалу Особливості внутрішньої будови листка. (Розповідь учителя, бесіда, самостійна робота учнів з підручником, робота з ілюстративним матеріалом, складання опорних схем.)
Учитель ставить запитання про будову листка учневі, який дає коротку відповідь, останній запитує товариша і т. д. Потім визначаються найкраще запитання і найкраща відповідь. Початкове запитання вчителя: — Які функції виконує шкірка листка?
— Як розташування продихів пов’язане з умовами місцезростання рослин?
Оцінювання рівня досягнень учнів на уроці.
Підручник............................................................................... Зошит......................................................................................
| |||||||||||||||||
Переглядів: 690 | |
Всього коментарів: 0 | |