Головна » Статті » Класному керівникові » Тренінги для учнів

Тренінг. Спілкування з дорослими Тренінги для учнів 5-го класу

Тренінг. Спілкування з дорослими
Тренінги для учнів 5-го класу

Мета

Сприяти розвитку комунікативних навичок, виховувати повагу до старших, мотивувати учнів звертатися до дорослих у разі виникнення проблем.

Очікувані результати

Наприкінці заняття учні:

•    називають дорослих зі свого найближчого оточення, яким вони довіряють, до яких можуть звернутися в разі потреби;

•    демонструють здатність долати сором'язливість у спілкуванні з новими вчителями, іншими працівниками школи;

•    демонструють уміння розпитати дорогу, передати на проїзд у громадському транспорті, висловити прохання, надати допомогу.

Обладнання і матеріали

•    Класна дошка і кольорова крейда або фліпчарт і фломастери, клубок ниток (вправа «Сімейне павутиння»), цінники (за кількістю учнів у класі).

•    Комп'ютер, доступ до інтернету, мультимедійний проектор (бажано).

Що підготувати заздалегідь

•    Роздрукувати Роздавальні матеріали для учнів.

•    Роздрукувати 3 екземпляри Додатку 6.1 для роботи в парах.

•    Домовитися з кількома колегами-вчителями, щоб вони прийшли на урок для проведення вправи «Інтерв'ю».

•    Перевірити презентацію та відео до теми.

Орієнтовний план уроку

Стартові завдання

7 хв

Мозковий штурм «Дорослі, яким ти довіряєш»

5 хв

Робота у групах «Інтерв'ю»

10 хв

Руханка «Струмочок»

5 хв

Рольова гра

9 хв

Перегляд відео

4 хв

Підсумкові завдання

5 хв

Усього тривалість

45 хв

Стартові завдання (повторити попередній матеріал і перейти до нового)

1. Зворотний зв'язок. Запитайте учнів: «Про що ми говорили на минулому занятті»? Вислухайте відповіді охочих, підсумуйте їх: «Ми дізналися про переваги впевненої поведінки, як вона допомагає спілкуватися і налагоджувати стосунки».

2. Оголосіть тему уроку: «На цьому уроці ми вчитимемося застосовувати ці знання у ситуаціях спілкування з батьками, вчителями, іншими дорослими (знайомими і незнайомими)».

3. Знайомство «Сімейне павутиння». Вправу виконують у колі. Вам знадобиться клубок ниток для в'язання. Один з учнів бере його в руки, двічі обмотує нитку навколо долоні і продовжує фразу: «Моя родина — це я, мої тато, мама, брат...» Потім розповідає щось цікаве про свою родину і котить по підлозі клубок іншому учневі. Останній учасник, розповівши про свою родину, котить клубок тому, від кого його отримав, і каже: «Олю (Андрію), мені подобається твоя родина, тому що (ви дружні, у тебе є старший брат...)». І так далі, аж поки клубок повернеться до першого учасника.

Запитання для обговорення:

•    Що нового ви дізналися з цієї вправи?

•    Що вас найбільше здивувало?

Мозковий штурм «Дорослі, яким ти довіряєш»

Слово вчителя: «Завжди важливо знати, від кого можна отримати пораду чи допомогу в різних життєвих ситуаціях.

Звісно, дитина найперше звернеться до своїх батьків — тата або мами. Та що робити, коли їх нема поруч?

У такому разі звернися до іншого дорослого, якому довіряєш. Це можуть бути старший брат, сестра, тітка, дядько, бабуся чи дідусь. Може, в тебе склалися довірливі стосунки з учителем, шкільним психологом або тренером, а може — з батьками твого друга чи священиком».

•    Запропонуйте учням назвати людей, до яких вони звертаються за порадою чи по допомогу.

•    Запишіть на дошці не менш як десять пропозицій.

•    Підкресліть дорослих (батьки, родичі, класний керівник, шкільний психолог...).

•    Роздайте учням кольорові цінники і запропонуйте кожному прикріпити свій цінник біля того дорослого, до якого вони передусім звернуться у разі виникнення проблем.

Підсумуйте: «У нашому житті є люди, до яких ми звертаємося по допомогу. Найчастіше це батьки, інші родичі.Пам'ятайте, що за потреби ви завжди можете звернутися до дорослих у школі (класного керівника, психолога, директора)».

Робота в групах «Інтерв'ю»

Слово вчителя: «Інколи дітям здається, що у них забагато обов'язків: щодня ходити до школи, вчити уроки, писати контрольні. Дехто переконаний, що вчителі поводяться жорстко, задаючи багато домашніх завдань, змушуючи наздоганяти пропущене. Та, можливо, у таких випадках комусь просто бракує інформації про вчителів, їхню працю і відповідальність?»

•    Запросіть на урок кількох ваших колег і об'єднайте учнів у стільки груп, скільки є запрошених учителів.

•    Запропонуйте дітям узяти інтерв'ю у вчителів за планом, наведеним у Завданні 1.

•    Презентації груп, обговорення.

Запитання для обговорення:

•    Яким було б суспільство без учителів?

•    Як можна віддячити вчителям за їхню працю?

Підсумуйте: «У вчителів складна робота. Однак вони її люблять і готові в усьому допомагати дітям».

Руханка «Струмочок» (фізичне та емоційне розвантаження, об'єднання в пари)

Запропонуйте учасникам стати у пари (пара за парою), взятися за руки і піднести їх угору. Той, хто залишився сам, проходить під руками, обираючи собі когось до пари. Той, хто залишився без пари, робить те саме. Через 2-3 хвилини зупиніть гру і запропонуйте виконувати наступне завдання у тих парах, що утворилися на даний момент.

Рольова гра (відпрацювання вміння звертатися по допомогу, виконується у парах, які утворилися після руханки)

Слово вчителя: «Завантаженість учителів не означає, що ви не можете звертатися до них у разі потреби. Навпаки, їм буде приємно, що ви стараєтесь і цікавитеся їхнім предметом».

•    Запропонуйте учням згадати випадки, коли вони посоромилися чи полінувалися звернутися до вчителя і мали через це проблеми, та обговорити, як можна було вчинити інакше.

•    Роздайте парам ситуації з Додатку 6.1 (одна ситуація може бути у двох і більше пар) і запропонуйте підготувати сценки про поведінку в заданій ситуації.

•    Демонстрування сценок, обговорення.

Запитання для обговорення:

•    Яке головне правило для спілкування з дорослими?

Підсумуйте: «У спілкуванні з дорослими треба завжди бути ввічливим і демонструвати повагу».

Перегляд відео

Продемонструйте жартівливе відео «Обережно, незнайомці!»

http://autta.org.ua/ua/materials/ material/Sp-lkuvannya-z-neznayomtsyami/

Слово вчителя: «Це жарт, але якщо серйозно, то давайте обговоримо, як треба реагувати на пропозиції сторонніх людей покататися з ними в автомобілі, допомогти знайти цуценя, знятися в рекламі тощо?

Підсумуйте: «Підозрілі пропозиції незнайомців треба ігнорувати й обов'язково розповідати про них батькам чи іншим довіреним особам».

Підсумкові завдання (закріпити набуті знання)

1. Зачитайте висновки:

•    У вашому житті є багато людей, які можуть допомогти вам у разі потреби.

•    Не соромтеся звертатися по допомогу до вчителів, шкільного психолога чи медичного працівника.

•    Ввічливість і тактовність допоможуть вам у спілкуванні з дорослими.

•    У спілкуванні з незнайомими людьми треба бути обережними і пам'ятати, що дорослі не повинні звертатися по допомогу до чужих дітей.

•    Однак з власної ініціативи ви можете допомогти, наприклад, притримати двері для жінки з дитячим візочком, допомогти перейти дорогу людині похилого віку тощо.

2. Запропонуйте охочим удома визначити коло довірених осіб, виконавши Завдання 2 із Роздавальних матеріалів.

3. Завершіть урок оплесками.

Додаток 6.1

Категорія: Тренінги для учнів | Додав: uthitel (07.12.2019)
Переглядів: 346 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: