Головна » Статті » Класному керівникові » Години спілкування

Година спілкування Тема. Здоров’я дітей — здоров’я нації.

Година спілкування Тема. Здоров’я дітей — здоров’я нації.

Мета: виховувати в учнів почуття відповідальності за

майбутнє нашої нації; дати розуміння важливості

здоров’я для людини і для нації в цілому; форму-

вати вміння цінувати життя, здоров’я в усіх його

аспектах.

Обладнання: плакат із висловами відомих людей про здоров’

я.

Коментар: до підготовки до заняття вчитель залучає учнів-

читців (сім осіб).

Хід заняття

Дискусія «Яка дорога краща».

Учитель поділяє учнів на три групи (по рядах) і пропо-

нує учням уявити, що вони заблукали в густому непрохід-

ному лісі. І перед ними з’явилися три дороги. Кожна може

вивести з лісу за певних умов.

1. Сюди підеш — велике багатство знайдеш, та здоров’я

загубиш.

2. Цією дорогою підеш — половину багатства знайдеш

і половину здоров’я загубиш.

3. Сюди підеш — нічого не знайдеш, але здоров’я збере-

жеш.

Учні в групах обирають одну із доріг. Потім висловлю-

ють свої міркування, роблять відповідні висновки.

Слово вчителя.

Здоров’я — одне з основних джерел радості, щасливого

та повноцінного життя. З давніх-давен у нашій країні ціну-

вали здоров’я. Здоров’я — це стан життя і діяльності люди-

ни за умови відсутності хвороб, фізичних дефектів, психо-

логічне, соціальне і духовне благополуччя. Тому про нього

складено так багато прислів’їв. У багатьох піснях, новоріч-

них засіваннях, привітаннях і прощаннях ми висловлює-

мо побажання міцного здоров’я: «Доброго вам здоров’я!»,

«Бувайте здорові!» тощо.

Робота з афоризмами.

(Учитель вивішує на дошці плакат.)

«Здоров’я — дорожче золота» (В. Шекспір).

«Здорова людина є самий дорогоцінний витвір природи»

(Томас Карлейль).

«Здоров’я — мудрих гонорар» (П. Ж. Беранже).

«Природа хоче, щоб діти були дітьми, перш ніж бути

дорослими» (Ж.-Ж. Руссо).

«Хто не цінує життя, той його не заслужив» (Леонардо

да Вінчі).

«Людина їсть, щоб жити, а не живе, щоб їсти» (Сократ).

«Тютюн завдає шкоди тілу, руйнує розум, отупляє цілі

нації» (Оноре де Бальзак).

Робота з прислів’ями.

Здоровому все здорово.

У здоровому тілі — здоровий дух.

Бережи одяг, доки новий, а здоров’я — доки молодий.

Як на душі, так і на тілі.

Весела думка — половина здоров’я.

Якщо дитина бігає й грається, то їй здоров’я усміхається».

Слово вчителя.

Діти — майбутнє нашої нації. Саме дітям належатиме

важлива роль у розбудові нашої держави. А що потрібно

для цього? Ну звичайно ж, у першу чергу здоров’я!

За козацьких часів люди були здоровіші за сьогоднішнє

покоління. Вони багато часу проводили на свіжому повітрі,

працювали фізично, вели рухливий спосіб життя, мали пов-

ноцінне харчування, жили серед природи, яка позитивно

впливала на духовність, фізичне і психічне здоров’я.

Доведено, що стан здоров’я на 50 % залежить від умов

та способу життя, на 2 0 % — від впливу навколишнього се-

редовища, на 2 0 % — від спадковості і лише на 10 % — від

рівня розвитку медицини.

А що ж відбувається в Україні на початку XXI століття?

Сьогодні в Україні дуже складна демографічна ситуація.

Протягом 1991—2000 років народжуваність у нашій країні

зменшилася на 35 %, а смертність — зросла на 18,6 %. Ди-

тяча захворюваність, яка часто призводить до інвалідності,

зросла майже на 2 0 %.

Здоров’я не існує саме по собі, воно не дається на все

життя, не є постійним і незмінним. Воно потребує турботи

протягом усього життя людини. Тому треба з раннього ди-

тинства загартовувати свій організм спортом, заняттями

фізкультурою, обтиратися мокрим рушником, обливати-

ся водою, щоб організм звикав до посильних навантажень

і ставав дедалі міцнішим і здоровішим.

Значний відсоток виникнення хвороб залежить від шкід-

ливих звичок самої людини, порушення санітарно-гігієніч-

них норм, неправильного харчування, відсутності режиму

праці й відпочинку.

Дуже часто діти хочуть стати дорослими, а дорослість

свою вбачають у тому, щоб закурити цигарку, випити пива

на людях, як це показують у фільмах і як це роблять батьки.

Такі діти із задоволенням спробують викурити цигарку із

наркотичною травкою чи нанюхатись різних речовин, щоб

«зловити кайф». Вони знищують не тільки своє здоров’я,

а й здоров’я своїх майбутніх дітей.

Паління вражає генетичний апарат, затримує фізичний

і психічний розвиток підлітка. Адже до складу тютюнового

диму входить близько 30 отруйних речовин. Англійський фі-

лософ Томас Пен вважав, що у людства є три вороги, які заби-

рають більше життів і приносять більше лиха, ніж усі війни

разом узяті. Це алкоголізм, тютюнопаління і наркоманія.

Виступ учнів-читців.

1 - й у ч е н ь

Дитя цигарку витягає,

Бо хочеться дорослим стать.

Та сильним, гарним він не стане!

Бо зріст вповільнюватись став.

Усе, що в світі є погане,

Хлопчина в організм запхав.

Та ще й в залежність від цигарки

Потрапив хлопець, як в капкан.

Не допоможуть слово й лайки,

Тепер над ним — цигарка Пані.

2 - й у ч е н ь

І друга погана звичка

Заходить часом, наче гість.

Бо в хаті свято часом сяє.

Горілка в пляшці на столі.

Хлопчина, деколи буває,

Ще й вип’є чарочки малі.

Бо теж попробувати хоче,

Що то татусь біленьке п’є.

А потім й сам собі захоче

Й тихцем горілочки наллє.

А яд такий усе руйнує,

Найперш страждає голова.

Всі центри там паралізує…

Біда великою бува.

3 - й у ч е н ь

Дівчата й хлопці — слабаки.

Під вплив частенько підпадають.

Спочатку все це, наче сміх,

Та час летить, вони страждають.

Наркотики — страшна біда.

І молодими помирають…

А вороття нема… Шкода…

Поглянь, яке чарівне небо

Нас кличе в синю висоту!

Яке життя довкіл прекрасне!

Яке чарівне сонце ясне!

І неповторна кожна мить!

Й життя у кожного єдине.

А ти у світі цім — Людина!

І хай біда тебе мине.

В хворобі щастя не буває.

Лише в здоров’ї щастя є!

Здоров’я лиш дурний псує.

У ч н і - ч и т ц і сідають на свої місця.

Слово вчителя.

У 70-ті роки XX століття з’явилося нове інфекційне

захворювання — синдром набутого імунодефіциту людини

(СНІД).

СНІД є смертельно небезпечним захворюванням, яке су-

часна медицина поки що неспроможна вилікувати.

Збудник хвороби — специфічний вірус, що отримав на-

зву вірусу імунодефіциту людини (ВІЛ). В організмі люди-

ни він руйнує імунну систему, яка покликана захищати

організм від різних інфекцій.

70 % інфікованих — молодь віком від 15 до 2 9 років.

Особливістю поширення ВІЛ-інфекції в Україні є те, що

більше половини інфікованих заразилися під час введення

наркотиків «гуртовим» шприцом. Шляхами зараження цією

інфекцією можуть бути ігри з використаними медичними

інструментами, зокрема голками, шприцами; користування

чужими предметами особистої гігієни; переливання крові,

якщо порушено норми стерилізації інструментів.

Збережуть від ВІЛ-інфікування:

— здоровий спосіб життя;

— дотримання санітарних правил під час медичного об-

слуговування;

— утримання від контактів з чужою кров’ю;

— зважений вибір партнера кохання та взаємна відпові-

дальність;

— дотримання концепції безпечного сексу;

— відмова від уживання наркотиків.

Робота з оповіданням.

Ти ж знав!

В одному індіанському племені юнаків на зрілість випробовували

самотністю. Цим вони мали довести самі собі

та спільноті, що готові стати справжніми воїнами.

У час випробування один із цих юнаків опинився по-

серед гарної квітучої долини. Оглядаючи гори, які оточу-

вали цю долину, юнак побачив стрімку вершину, вкриту

сліпучо-білим снігом. «Поміряюся з тією вершиною»,—

подумав він. Юнак одягнув сорочку зі шкіри зубра, на

плече накинув плащ і почав спинатися на гору.

Вибравшись на вершину, юнак побачив під собою ці-

лий світ: прекрасні краєвиди, безмежний простір. Його

серце наповнилося гордістю.

Раптом він почув біля своїх ніг дивне шелестіння. По-

дивився і побачив змію. Хотів відскочити, але змія заго-

ворила:

— Вмираю… Тут надто зимно для мене, і немає пожи-

ви… Візьми мене під свою сорочку і знеси в долину.

— Ні,— відповів юнак.— Знаю вашу породу. Ти — гри-

муча змія. Якщо візьму тебе, ти вкусиш мене — і я помру.

— Ні! Навіть не думай так! — відповіла змія.— З тобою

не буду так поводитися. Якщо мені допоможеш, не вчиню

тобі жодного зла.

Юнак і далі відмовлявся, але змія вміла добре пере-

конувати. Врешті-решт він узяв її під сорочку і поніс із

собою. Коли вони вже спустилися в долину, юнак делі-

катно поклав її на землю. Несподівано змія скрутилася,

кинулася на хлопця і вкусила його в ногу.

— Ти ж мені обіцяла! — закричав він.

— Ти ж знав, що ризикуєш, коли брав мене з собою,—

сказала змія й поповзла собі геть.

Слово вчителя.

Ця історія присвячена всім, хто піддається таким спо-

кусам, як наркотики, алкоголь тощо. «Ти ж знав, що ри-

зикуєш, коли брав мене з собою». Одна приповідка каже:

«Є каяття, та нема вороття». А друга: «Що посієш, те

й пожнеш».

Коли людина здорова, вона може все здолати, про все

мріяти і досягти високої мети у своєму житті. А коли хвора,

то ніякі мрії не здійсняться. На жаль, на здоров’я людини

впливає ще й екологічний стан навколишнього середовища.

Людина, будучи частинкою природи, змінює і вдосконалює

себе під впливом природних чинників.

Виступ учня-читця.

4 - й у ч е н ь

О боже! Що я бачу! Загидили ліси і землю занедбали.

Поставили АЕС в верхів’ях трьох річок.

То хто ж ви є, злочинці, канібали?!

Ударив чорний дзвін. І досить балачок.

В яких лісах іще ви забарложені?

Що яничари ще занапастять?

І мертві, і живі, і ненароджені

Нікого з вас довіку не простять!

Учень-читець сідає на своє місце.

Слово вчителя.

Людина навчилася підкоряти природу. Прокладала ка-

нали, осушувала болота, створювала нові водосховища, ви-

рубувала ліси, використовувала хімічні препарати. Людина

підкоряла природу і допідкорялася!

Із 1992 року територія України оголошена зоною еко-

логічної кризи.

— Повітря забруднене.

— Щодня люди дихають смогом, двоокисом сірки, ви-

парами кислотних дощів та іншими токсичними га-

зами.

— У містах забруднюють повітря великі підпри-

ємства.

— Вихлопні гази автотранспорту містять небезпечні

для здоров’я людини токсичні речовини — свинець

та бензопирен.

— Водні об’єкти України забруднені нафтопродуктами:

фенолами, органічними речовинами, солями важких

металів.

— Лише 10 % сільськогосподарських угідь області ма-

ють задовільний екологічний стан.

— Унаслідок аварії на ЧАЕС радіоактивно забруднені

4 млн га лісів.

— Озоновий шар потоншав над Україною на 10 % за

останні 10 років. І як наслідок — зниження родю-

чості землі, підвищення ракових та інших захворю-

вань.

Виступ учнів-читців.

5 - й у ч е н ь

Чи є надія в нас на майбутнє?

Чи виживемо? За яким законом?

Бо скільки вже людей пішло з життя, уражених чорно-

бильським драконом.

Ми вже відчули, що він нам приніс, і не одному ще вко-

ротить віку.

А скільки люди проливають сліз, коли у сім’ях родяться

каліки?

6 - й у ч е н ь

Якщо ти віриш у майбутнє,

В його прийдешність, у життя,

Дзвони у дзвони, кричи людям,

Бо більш не буде вороття.

Віддай забуту свіжість травам,

Відмий від бруду всі хмарки,

Відреставруй нам синє небо

І дощ крізь сито проціди.

Хай ожива вода Дніпрова,

Правічні височать дуби,

І хай полин, трава-чорнобиль,

Не стане іменем біди.

7 - й у ч е н ь

Боже — Отче всемогутній,

Захисти коханий край!

Дай нам вийти у майбутнє,

Мужність і сміливість дай!

Захисти нас від свавільних

Хижаків, жорстоких, злих.

Захисти від божевільних,

Від Чорнобилів нових!

Хай собори на руїні стануть там,

Де Ти прорік:

«Суверенній Україні — слава нині і вовік!»

У ч н і - ч и т ц і сідають на свої місця.

Заключне слово вчителя.

Близько десяти державних програм спрямовані на про-

паганду здорового способу життя дітей та молоді. Особлива

увага цьому питанню приділена в Указах Президента Ук-

раїни «Про невідкладні додаткові заходи щодо зміцнення

моральності у суспільстві та утвердження здорового способу

життя» від 15 березня 2 002 року і «Про додаткові заходи

щодо поліпшення медичної допомоги населенню України»

від 8 серпня 2 000 року. Тільки спільними зусиллями, усім

миром зможемо забезпечити здоров’я і силу нашої нації.

Категорія: Години спілкування | Додав: uthitel (29.07.2018)
Переглядів: 459 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: