Головна » Статті » Класному керівникові » Фізкультхвилинки

Осінні пальчикові та рухливі ігри

Пальчикові та рухливі ігри

Чи знаєте ви, що вплив на нервові закінчення рук сприяє активізації розумової діяльності? Отже, пальчикова гімнастика сприяє розвитку зорової уваги, пам'яті, уяви та фантазії. А інсценування казок за допомогою пальчикових ігор надзвичайно подобається дітям! Пропонуємо такі тематичні вправи:

«Осінь»

Запропонуйте дітям виконати вправи, візуалізуючи висловлювання про осінь за допомогою пальчиків.

«Повіяв осінній прохолодний вітерець …» (подути на пальці рук).
«Закружляло листя і полетіло з дерев на землю…» (поворушити пальчиками, опустити ручки вниз).
«По листочках застукав дощик: кап-кап-кап…» (постукати пальчиками по парті).
«За ним забив град …» (постукати кулачками по парті).
«Потім сніг припорошив …» (зробити плавні рухи вперед-назад).
«І накрив їх сніговою ковдрою …» (притиснути руки до парти долонями вниз).

 

Вправа «Дощик накрапає»

«Квасимо капусту»

Ми капусту шаткували! (прямими, напруженими долонями імітуємо рухи сокири: уверх-униз)

Солі в неї ми поклали! (пальці зібрані «щіпкою», «солимо капусту»)

Ми капусту м’яли, дерли! (енергійно стискаємо пальці в кулачки, то одночасно на двох руках, то по черзі)

І морквичку туди терли! (пальці однієї руки зжаті в кулак і виконують ритмічні рухи уверх-униз по долоні другої руки. Після цього міняємо руки)

«Дерева»

Вітер залетів у гай (руки витягнуті долонями вперед, пальці розведені та напружені)

Ти дерева не гойдай, (качати руками з одного боку в інший)

Дуже гілки не клони, щоб не тріснули вони! (качати руками униз – угору, не згинаючи пальців)

«Грибник»

Хід гри: Обирають ведучого – «грибника». Інші учасники об'єднується у 2 команди – «дерева» і «гриби». «Дерева» стають колом. За ними ховаються «гриби». По центру ходить «грибник» і промовляє:

По гриби я в ліс пішов,
Та грибів там не знайшов.
Де ж сховались там вони?
Під дерева чи кущі?

«Гриби»: А ось і ми! Тілько ти нас дожени! 1,2,3! Біжи! («гриби» тікають, а «грибник» має їх упіймати, кого зловили, той стає ведучим).

«Дощик, грім та лід»

Хід гри: Щойно ведучий вимовляє слово «дощик», учні починають бігати та стрибати, вдаючи, що ховаються від дощу. Коли ведучий вигукує слово «грім», всі присідають. Якщо пролунає команда «лід», всі мають завмерти на місцях, намагаючись не поворухнутися.

Ведучий має уважно спостерігати за учасниками. Той, хто ворухнеться першим, стає ведучим, і гра продовжується.

«Змалюй природу»

Хід гри: Перед початком гри вчитель розповідає дітям про рослини, дерева, кущі, квіти, трави, які ростуть у лісі. Кожен учасник гри обирає рослину, дерево або квітку, яку буде зображувати. Після розподілу ролей ведучий дає завдання зобразити:

  1. Як рослина буде поводитися під легким ранковим вітерцем (дерева похитують гілками-руками, ворушать пальцями-листочками, квіти і кущі плавно погойдуються).
  2. Як рослини згинаються під натиском урагану.
  3. Як лісові рослини гойдаються під поривами холодного осіннього вітру.
  4. Як рослини поводяться під час літньої спеки.
  5. Як рослини радіють вечірній прохолоді (інші варіанти завдань можна придумати по ходу гри).
Категорія: Фізкультхвилинки | Додав: uthitel (06.11.2018)
Переглядів: 19 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: